Miałem podobne przygody z 1.6 TS 120 KM. W moim przypadku wadliwym okazał się czujnik położenia wału. Warto sprawdzić - jeśli dobrze pamiętam ten błąd jest dość łatwy do zdiagnozowania po podłączeniu do komputera.
Miałem podobne przygody z 1.6 TS 120 KM. W moim przypadku wadliwym okazał się czujnik położenia wału. Warto sprawdzić - jeśli dobrze pamiętam ten błąd jest dość łatwy do zdiagnozowania po podłączeniu do komputera.
Dziękuje za pomoc ale przejechalem 100-150 km i samo sie wyłączyłoahh te alfy taka mała rzecz a cieszy czyż to nie urok posiadania naszych pięknych ?? nie zauważyłem spadku mocy,zwiększego spalania(a nawet zaczołem przez to oszczedzać delikatniej jeżdżąc 8,5l/100 km miasto
) mam nadzieje ze to tylko mała fanaberia mojego autka i wszystko jest wporzadku, ale jeszcze raz dziękuje za wszelką pomoc i informacje
![]()
Zawór overboost wymieniony (stary miał pęknięta obudowę), wężyki wymienione na 3mm i 4mm średnicy silikonowe od overboost bezpośrednio do gruchy i bezpośrednio do akumulatora podciśnienia (nie do pierwszej złączki). Auto mniej pali i nie wywala błędu przeładowania ale na odczytach doładowanie wciąż lata wokół zadanego a po zmianie biegu z wysokich obrotów na ok 1800-2000 jest zamułka i po chwili znowu ciągnie.
Sprawdzałem FESem ruch overboost i wypuszcza sztangę dynamicznie z pyknięciem, natomiast wciąga wolno.
Czy to oznacza, że jednak zapieczone są kierownice?
Powinien równie dynamicznie wciągać sztangę. a jeśli chodzi o wahnięcie w okolicach 2000obr/min to sprawdź przepływomierz
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
W takim razie to, że wolno wciąga oznacza zapieczone kierownice czy może problemy z vacuum?
Rozumiem, że aby naprawdę sprawdzić przepływomierz to muszę go odpiąć? Odczyty z komputera są rozjechane i tak bo mam przy przyśpieszaniu zadane 1200 a mierzone jest dużo poniżej (600-900).
DLA POTOMNYCH:
Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-Jet 2004 r. - Motor control system failure po włączeniu silnika BEZ podpięcia EGRa.
Jeśli po czyszczeniu/zaślepieniu/rozkręcaniu itp. EGR i przy okazji wyjęciu wtyczki z niego, zapomnicie jej włożyć i odpalicie samochód to po jakimś czasie pojawi się błąd - motor control system failure + informacja na infocenter + ikonka żółta na prędkościomierzu. Niemniej po włożeniu wtyczki i upewnieniu się że wszystko jest ok, nie trzeba z tym od razu lecieć kasować tylko po prostu kilka razy uruchomić samochód - nie wiem czy to było dokładnie 10 ale coś koło tej liczby.. Błąd u mnie nie wywołał żadnych negatywnych zachowań, tylko po prostu szpecił i jęczał przy włączaniu. Po kilkukrotnym odpaleniu auta błąd zniknął i wszystko jest ok.
To są wężyki wsadzone w opaskę żeby były w kupie. Można spokojnie go z niej wyjąć.
Od overboost do gruszki 1mb 3mm przewodu w zupełności wystarczy. Natomiast do akumulatora podciśnienia zależy jak wymieniasz. Ja mam wymieniony nie do pierwszej złączki tylko do samego akumulatora i poszło chyba trochę więcej więc 2mb 4mm lepiej kupić na zapas.
Ja nie mam dociętych idealnie na taką długość jak były. To ma w ogóle znaczenie? Tam w sumie jest po prostu podciśnienie takie same na całej długości.
Generalnie to należy wymienic wszystkie wężyki aby zapewnić szczelność układu - im kótsze tym lepiej
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
ok, poprosze jeszcze o potwierdzenie, ktory wezyk prowadzi gdzie, bo juz sie z tym gubie
nr 7-ten od siłownika („gruchy”) na turbinie do overboosta(oznaczony jako nr 6), Maciek sugeruje jeszcze dodac opaske zaciskowa
nr 5-od overboosta(tez dodac opaske) do akumulatora podcisnienia, tutaj pytanie po co go rozdzielac na dwa ze zlaczka jak na rysunku ?
trzy wezyki nr 4- jeden z tego akumulatora podcisnienia do overboosta(ze zlaczka), drugi z zaworu sterowania przepustnica(nr 2) do przepustnicy(SGR 10255)?, trzeci tez z akumulatora do..no wlasnie do czego? gdzie prowadzi wezyk SGR 33102 w prawym-gornym rogu, pompy podcisnienia? (vacum pompy)
jesli chodzi o srednice wewnetrzna wezyk nr 7 -> 3mm ok 1 metra, nr 5 ze zlaczka badz bez, do akumulatora ok 2 metry 4mm srednicy, a ile na te trzy wezyki oznaczone nr 4 ?