Strona 47 z 144 PierwszyPierwszy ... 37383940414243444546474849505152535455565797 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 461 do 470 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #461
    Użytkownik Ogier Avatar Semprefedele
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    alfa romeo 147 1.6 TS 120HP
    Postów
    169

    Domyślnie

    Miałem podobne przygody z 1.6 TS 120 KM. W moim przypadku wadliwym okazał się czujnik położenia wału. Warto sprawdzić - jeśli dobrze pamiętam ten błąd jest dość łatwy do zdiagnozowania po podłączeniu do komputera.

  2. #462
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    alfa 147 1.6 twin spark
    Postów
    12

    Domyślnie

    Dziękuje za pomoc ale przejechalem 100-150 km i samo sie wyłączyło ahh te alfy taka mała rzecz a cieszy czyż to nie urok posiadania naszych pięknych ?? nie zauważyłem spadku mocy,zwiększego spalania(a nawet zaczołem przez to oszczedzać delikatniej jeżdżąc 8,5l/100 km miasto ) mam nadzieje ze to tylko mała fanaberia mojego autka i wszystko jest wporzadku, ale jeszcze raz dziękuje za wszelką pomoc i informacje

  3. #463
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Zawór overboost wymieniony (stary miał pęknięta obudowę), wężyki wymienione na 3mm i 4mm średnicy silikonowe od overboost bezpośrednio do gruchy i bezpośrednio do akumulatora podciśnienia (nie do pierwszej złączki). Auto mniej pali i nie wywala błędu przeładowania ale na odczytach doładowanie wciąż lata wokół zadanego a po zmianie biegu z wysokich obrotów na ok 1800-2000 jest zamułka i po chwili znowu ciągnie.
    Sprawdzałem FESem ruch overboost i wypuszcza sztangę dynamicznie z pyknięciem, natomiast wciąga wolno.
    Czy to oznacza, że jednak zapieczone są kierownice?

  4. #464
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Powinien równie dynamicznie wciągać sztangę. a jeśli chodzi o wahnięcie w okolicach 2000obr/min to sprawdź przepływomierz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #465
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    W takim razie to, że wolno wciąga oznacza zapieczone kierownice czy może problemy z vacuum?
    Rozumiem, że aby naprawdę sprawdzić przepływomierz to muszę go odpiąć? Odczyty z komputera są rozjechane i tak bo mam przy przyśpieszaniu zadane 1200 a mierzone jest dużo poniżej (600-900).

  6. #466
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    DLA POTOMNYCH:

    Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-Jet 2004 r. - Motor control system failure po włączeniu silnika BEZ podpięcia EGRa.

    Jeśli po czyszczeniu/zaślepieniu/rozkręcaniu itp. EGR i przy okazji wyjęciu wtyczki z niego, zapomnicie jej włożyć i odpalicie samochód to po jakimś czasie pojawi się błąd - motor control system failure + informacja na infocenter + ikonka żółta na prędkościomierzu. Niemniej po włożeniu wtyczki i upewnieniu się że wszystko jest ok, nie trzeba z tym od razu lecieć kasować tylko po prostu kilka razy uruchomić samochód - nie wiem czy to było dokładnie 10 ale coś koło tej liczby.. Błąd u mnie nie wywołał żadnych negatywnych zachowań, tylko po prostu szpecił i jęczał przy włączaniu. Po kilkukrotnym odpaleniu auta błąd zniknął i wszystko jest ok.


  7. #467
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie wymiana wezykow podcisnienia

    ktore wezyki sa do wymiany z ponizszego obrazka ? 4, 5 i 7 ?

    z tym, ze nr 4 ten potrojny, to sa trzy oddzielne wezyki z opaska ?

    ile metrow tego wezyka potrzebuje lacznie ?
    Ostatnio edytowane przez Jacenty ; 17-09-2011 o 08:17

  8. #468
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    To są wężyki wsadzone w opaskę żeby były w kupie. Można spokojnie go z niej wyjąć.
    Od overboost do gruszki 1mb 3mm przewodu w zupełności wystarczy. Natomiast do akumulatora podciśnienia zależy jak wymieniasz. Ja mam wymieniony nie do pierwszej złączki tylko do samego akumulatora i poszło chyba trochę więcej więc 2mb 4mm lepiej kupić na zapas.
    Ja nie mam dociętych idealnie na taką długość jak były. To ma w ogóle znaczenie? Tam w sumie jest po prostu podciśnienie takie same na całej długości.

  9. #469
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Generalnie to należy wymienic wszystkie wężyki aby zapewnić szczelność układu - im kótsze tym lepiej
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #470
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    ok, poprosze jeszcze o potwierdzenie, ktory wezyk prowadzi gdzie, bo juz sie z tym gubie

    nr 7-ten od siłownika („gruchy”) na turbinie do overboosta(oznaczony jako nr 6), Maciek sugeruje jeszcze dodac opaske zaciskowa
    nr 5-od overboosta(tez dodac opaske) do akumulatora podcisnienia, tutaj pytanie po co go rozdzielac na dwa ze zlaczka jak na rysunku ?
    trzy wezyki nr 4- jeden z tego akumulatora podcisnienia do overboosta(ze zlaczka), drugi z zaworu sterowania przepustnica(nr 2) do przepustnicy(SGR 10255)?, trzeci tez z akumulatora do..no wlasnie do czego? gdzie prowadzi wezyk SGR 33102 w prawym-gornym rogu, pompy podcisnienia? (vacum pompy)

    jesli chodzi o srednice wewnetrzna wezyk nr 7 -> 3mm ok 1 metra, nr 5 ze zlaczka badz bez, do akumulatora ok 2 metry 4mm srednicy, a ile na te trzy wezyki oznaczone nr 4 ?

    Cytat Napisał lukas.elk Zobacz post
    To są wężyki wsadzone w opaskę żeby były w kupie. Można spokojnie go z niej wyjąć.
    Od overboost do gruszki 1mb 3mm przewodu w zupełności wystarczy. Natomiast do akumulatora podciśnienia zależy jak wymieniasz. Ja mam wymieniony nie do pierwszej złączki tylko do samego akumulatora i poszło chyba trochę więcej więc 2mb 4mm lepiej kupić na zapas.
    Ja nie mam dociętych idealnie na taką długość jak były. To ma w ogóle znaczenie? Tam w sumie jest po prostu podciśnienie takie same na całej długości.

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory