Mam tylko nadzieje ze autko bedzie fajnie smigac po czyszczeniu turbinki!
Wysyłane z mojego LT15i za pomocą Tapatalk 2
A wiec tak,auto odebrane i jest duzo lepiej,silnik moge krecic teraz az do odciecia i nic sie nie dzieje,zadnego zamulenia!Autko lepiej sie zbiera od dolu chociaz jakos strasznie duzej roznicy nie odczuwam ale polecam takie czyszczenie,koles ktory to robil pokazywal mi foty i turbo bylo naprawde zasyfione,lopatki wogle nie pracowaly!
Wysyłane z mojego LT15i za pomocą Tapatalk 2
Przede wszystkim witam Wszystkich serdecznie, jestem od tygodnia nowym, mam nadzieje;P szczesliwym posiadaczem od dawna wymarzonego czarnego cacka tzn Alfa Romeo 156 2005r. 1.9 JTD 16V M-JET (150KM). Powiem tylko tyle wczesniej jezdzilem i oczywiscie bylem zwolennikiem niemieckich nudnych samochodow (audi a4, vw bora) i tak naprawde od tygodnia poznaje uroki i piekno jazdy tym wloskim dzielem sztuki. Brak slow!!! Inna bajka!!! Piekny sen!!! Tyle przywitania i oczywiscie Wszystkim wesolych, rodzinnych, cieplych i spedzonych w gronie rodziny Swiat Wielkiej nocy zycze
A teraz juz do rzeczy...po kupnie i w drodze powrotnej w moim autku zauwazylem dziwna przypadlosc, mianowicie dziwne poszarpywanie podczas jednostajnej jazdy jak i przy przyspieszaniu i w koncu błąd na komputerze slynne "MCSF" Bedac jeszcze niezarejestrowanym uzytkownikiem, trafilem na tym forum na wypowiedzi dotyczace nieszczesnego zaworu EGRPo uwaznej lekturze kilku postów stwierdzilem iz moje objawy wskazuja na zanieczyszczenie tegoz zaworu. W zwiazku z powyższym udalem sie do zaprzyjaźnionego mechanika, który wyszyscil mi owy zawór i założyl dedykowana zaślepke( tą z otworami, która przewidywała akcja serwisowa alfy 159 dla tego silnika). Wszystko ustaliłem po podłaczeniu do komputera i odczytaniu kodu błędu P0401 -Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) – niewystarczający przepływ. Jaki byłem ucieszony wyjeżdżając od mechanika, żadnego poszarpywania, jednostajne fajne przyspieszenie( nadmieniam iz wedlug mnie nie bylo problemu wczesniej z samym przyspieszeniem-moze to moje subiektywne odczucie bo wczesniej nie jezdzilem samochodem z tym silnikiem), jeszcze tylko kasowanie bledu i myslelem ze bede w niebie
a tu 5 km jazdy slynny komunikat "MCSF" i tym razem po podpieciu dwa bledy P0401 oraz P0404 - Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) - niewlasciwa wartosc. nadmieniam, iż auto zachowuje sie normalnie, wartosci zmierzone przeplywu powietrza chodzą plynnie w zakresie 0,8% do 49%, wczesniej przed zaslepieniem od 0,8% do 100% i stal na 100 % wiec chyba calkwicie otwarty lub zamkniety, poprawcie mnie jako laika
Błąd P0401 wykasowany , błedu P0404 nie da sie wykasowac no i ten dobijajacy, staly komunikat na desce check na komputerze "MCSF", co Wy na to? mam nadzieje ze dosyc wyczerpujaco opisalem temat
jeszcze raz pozdrawiam i licze na Wasze szybkie sugestie i podpowiedzi dotyczące rozwiązania powyższego problemu
![]()
Ja też się podepnę pod temat o słynnym już mcsf. Otóż moja bellę trapi pewien problem związany z mcsf - wyskakujący przy mocniejszej jeździe. Dodatkowo autko muli, na każdym biegu nie jest tak żwawe jak powinno być przy 150 km. Otóż co już zrobiłem: przeczyściłem EGR był dość mocno zasyfiony, do tego dolot od intercoolera też było tam trochę syfu. Do tego czujnik doładowania przeczyszczony środkiem do czyszczenia styków, dziś po obserwacjach belli zauważyłem że overboost a dokładnie jego dwa wyloty są obklejone poksyliną, a na wężyki wychodzące z elektrozaworu VGT nachodzą tak jakby powycinane z węża ogrodowego nakładki - wszystko zaklejone poksyliną. Dodatkowo przy testach sztangli przy gruszce, stwierdziłem że na postoju w czasie gazowania nie chodzi ona tak szybko jak powinna domyślnie - co prawdą rusza się ale nawet przy mocnym gazie sztangla działa bardzo wolno. Autko testowałem też komputerem, podczas testu masy powietrza w przepływomierzu wartości na postoju są zawyżone (domyślne mają być 300 mg/i u mnie wynoszą 520 mg/i) - podobnie podczas gazowania. Co do błędów są to błędy czujnika doładowania oraz niewłaściwej wartości masy powietrza w przepływomierzu. Aha EGR nie jest zaślepiony. Podejrzewam przewody ciśnieniowe (ale gdzie mogę takie kupić) lub zaworek overboost.
Jak jest z wężykami podciśnienia ? gdzie można je dokupić czy ew sztukować ?
Kupisz w motoryzacyjnym, w oplocie, weź stary na wymiar. Sprawdź czy czasem nie jest dwuśrednicowy - wtedy bierzesz mniejszą i rozpychasz z drugiej strony.
Witam problem z mcsf overbost nowy przepływomierz nowy masy powietrza podczas jazdy prawie identyczne. Na postoju EGR 39-40% masy powietrza prawie identyczne i nagle EGR 0% załączam obrazek <a href=http://zapodaj.net/3cffe374945e3.bmp.html>bleeeee.bmp</a>
dodam ze EGR po regeneracji dzieje się tak też w czasie jazdy ale bardzo rzadko .
Zacinający sie EGR ? Może go coś blokować?
Majma28,
masy powietrza to może i identyczne, jednak zrób logi z ciśnienia doładowania na 4 biegu i pedał w podłogę, to wtedy zobaczymy czy turbina nie przeładowuje. Jeśli tak to możliwe że łopatki zmiennej geometrii turbiny do czyszczenia (jak overboost nowy) albo ewentualnie przewody ciśnienia do wymiany.
Hmm ale mnie martwi ten EGR jak spada do 0% i po tym zero mocy zgaszę silnik odpalę i jest ok moc wraca.Błąd się wyświetla i gaśnie po kilku odpaleniach najczęściej zapala się gdy stoję na odpalonym silniku.Zabierałem sie za turbinkę ale nie puściła mi strona gorąca i odpuściłem