Tu masz liste sterownikow obslugiwanych przez FES: http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Tu masz liste sterownikow obslugiwanych przez FES: http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
a na moje pytanie brak odpowiedzi?
ELM musi miec wylutowany opornik czy nie? jakie sa wady i zalety tego zabiegu?
Powiem inaczej
Kabel który dostałem pierwszy raz od viaken_pl nie łączył się z FES
Prosiłem ich o przerobioną wersje i niestety byłem zmuszony korzystać z reklamacji. Potem przysłali właściwy kabel.
Tak więc ten pierwszy pewnie nieprzerobiony był.
Zalety: ELM połączy się z FES i ECU w Alfie
Wady: Brak gwarancji a i coś spartolić można ;p
jeżeli teraz zakupisz na Allegro ELM 327 np:
http://allegro.pl/euroscan-2009-inte...323332047.html
lub
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-...333574426.html
to żeby połączyć się z CAN, z płytki interfejsu musi być usunięty rezystor 120ohm, te powyżej interfejsy są niezgodne ze specyfikacją producenta chipu, natomiast przerobiony już interfejs na Allegro oferuje Viaken: http://moto.allegro.pl/interfejs-elm...341852766.html lub komplet:http://allegro.pl/hit-pakiet-k-can-d...339895918.html
zalety: gwarancja jest ale tylko na interfejs przerobiony przez Viaken-a, możliwość połączenia się z CAN, osiowanie proxy, połączenie z BC
wady: brak
---------- Post dodany o godzinie 11:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:15 ----------
jeżeli ktoś ma problem z licznikiem, radiem, Connect nav + w FES 2.6 jest bug-osiowanie proxy działa poprawnie tylko jeżeli ustawimy język angielski
Ostatnio edytowane przez agentzo ; 30-11-2010 o 11:18
o to mi chodzilo, dzieki za pomoc
czyli jakbym w pandzie wymienil licznik to osiowac tez go mozna tym kablem i nie trzeba do serwisu leciec?
dokładnie![]()
Ostatnio edytowane przez agentzo ; 30-11-2010 o 15:39
Próbował się ktoś już połączyć z Proxy Alingment?? tak BTW jak komuś nie będzie chciał się łączyć z tą "usługą" należy zmienić języki na English i będzie ok
Właśnie nie moge rozgryść o co wogóle chodzi w tym całym Proxy, mam info CAN-a spis centralek i urządzeń, ale większość nie aktywna jest, np interesuje mnie adaptacyjny Cruise Control, co to i po co, zwłaszcza że mam założony z powodzeniem Tempomat mimo braku czujników i części wiązek.
Chciałem kliknąć procedurę Proxy, ale pisało coś o Alfa Code, a takowego nie posiadam, musze chyba mieć duplikat karty, ale nie jestem pewny czy ten kod nie był wymagany tylko do Alarmu.
The PROXI Alignment procedure is used to configure the modules connected to the CAN network of the vehicle. A flashing odometer indicates the the PROXI is not aligned properly. If your odometer flashes or you have added/removed/replaced CAN modules from your vehicle then you need to execute this procedure. The most common cases when you need PROXI Alignment is after replacing your Instrument Cluster or after replacing/retrofitting a Connect Nav module.
NOTE: Please read carefully all data on the "Info" screen. Check if available and configured modules correspond to your vehicle. Also, if the Info screen shows that added or removed ECUs are detected, check if those ECUs are detected correctly.
NOTE: Make sure that your FiatECUScan log files folder is configured properly as the program will write some important information about your current PROXY configuration and you will need to send the log file to the author in case of procedure failure.
NOTE: The "Indicators Command" and "Alarm Country Mode" will be restored to the factory default value after this procedure. You may need to connect to the Body Computer and correct these settings after execution of this procedure (you need to know your vehicle's 5-digit security code to do that).
WARNING: DO NOT INTERRUPT the procedure once it has started. The key should be at MAR and Engine OFF. After successfull execution of the procedure turn your key to OFF and wait at least 5 seconds before turning it back ON.
w zakładce "Informacja" masz przeprowadzoną analizę konfiguracji sieci CAN w pojeżdzie:
1. obecnie skonfigurowane moduły CAN
2. obecnie dostępne moduły CAN
3. nowe moduły CAN
4. usunięte moduły CAN
5. moduły CAN wymagające programowania EOL
Następnie należy wykonać "dopasowanie" Proxi Alignment Procedure-klawisz F10
chodzi o to, że ustawienia alarmu przywrócone zostaną do ustawień fabrycznych, żeby je ustawić tak jak było wczesniej potrzebny jest kod elektroniczny (przy zamykaniu/otwieraniu auta z pilota włączają się kierunkowskazy i jest sygnał "beep")
---------- Post dodany o godzinie 11:44 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:41 ----------
poprawiony i zaktualizowany plik tłumaczenia do FES 2.6.
http://forum.fiatecuscan.net/download/file.php?id=267