owszem masz rację ale nie dzielmy włosa na czworo.silniki tak są skonstruowane że zawsze dopuszczalne są minimalne tolerancje,tak samo jest w przypadku ustawiania rozrządu.mam tu na myśli ustawienie górnego punktu.
nawet nie mając czujnika zegarowego można prawidłowo ustawić rozrząd pod warunkiem że ma się trochę pojęcia o budowie i działaniu silnika spalinowego.
poza tym w silniku TS jest bardzo wiele znaków pozwalających wstępnie ustawić GMP .pierwszy jest na osłonie rozrządu,drugi na kole zamachowym widoczny po wyjęciu zatyczki z obudowy skrzyni biegów.
mając tylko blokady i sugerując się tylko tymi znakami nie można popełnić błędu przy ustawieniu rozrządu,poza tym na pasku rozrządu też są znaki które idealnie pokrywają się ze znakami na kołach zębatych.
już przestawienie rozrządu tylko o jeden ząbek będzie widoczne na tych znakach.
kolego tu nie ma co gdybać,snuć domysły i niepotrzebnie "mielić" silnik,sprawa jest oczywista czyli głowica do remontu.