Czesc mam pytanie, jak wymienic silnik krokowy w silniku 1.8 TS 98 r? Trzeba wyjmowac przepustnice? Jak tak to mozecie napisac mala porade jak za to sie zabrac bo watpie zeby dalo sie go wyjac zeby nie zdejmowac przepustnicy
Czesc mam pytanie, jak wymienic silnik krokowy w silniku 1.8 TS 98 r? Trzeba wyjmowac przepustnice? Jak tak to mozecie napisac mala porade jak za to sie zabrac bo watpie zeby dalo sie go wyjac zeby nie zdejmowac przepustnicy
Może i się da, ale na pewno łatwiej będzie z wyciągnięta przepustnicą. Tak mi się wydaje ;>
Bez wyjęcia przepustnicy trudna sprawa, chociaż teoretycznie możliwa - chyba lepiej i bez nerwów jest to zrobić po staremu - zdemontować rurę dolotu, odpiąć aku, odłączyć wtyki od ECU, linkę gazu, wykręcić śrubkę masy z ECU, 4 śruby przepustnicy i już ją masz.
A gdzie znajduja sie te sruby? Od gory przepustnicy? Mam zalozony gaz i tragedia mam tam dostep... az boje sie za to brac
Jak się dobrze nachylisz to zobaczysz 4 śruby z wejściem na klucz torx, którymi przepustnica jest mocowana do kolektora ssącego.
Odswieze temat aby nie zakladac nowego.
Nie moge poradzic sobie z falujacymi obrotami... Ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz tzn jak wymienialem krokowca i jak go wyjalem to zauwazylem ze ta sprezynka co w nim chodzi (ustawia przepustnice) strasznie lekko chodzi i jak ja przestawie w inne miejsce to nie powraca do swojego poprzedniego miejsca czyli na srodek tak jakby nie nie dzialala sprezyna... czy tak powinno byc? Bo juz nie wiem w czym szukac przyczyny a wymienilem sodne, przeplywke, czyscilem 5 razy przepustnice, resetowalem ECU i silniczek krokowy, sprawdzilem szczelnosc rury od powietrza i nic... Dzieje sie to na benzynie i na gazie chociaz na benzynie obroty faluja w wiekszym zakresie.
Kolega mi podpowiedzial co prawda ma peugota 205 ze tez mial problem z obrotami i u niego pomogla wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym co o tym myslicie?
Nie bardzo rozumiem, o jakiej sprężynce piszesz - w moim krokowcu jest takie kółko z prostokątnym otworem na końcówkę przepustnicy, wewnątrz jest sprężysty drucik i tym kółkiem można swobodnie ruszać.
Natomiast, co do uszczelki pod kolektorem ssącym: kolektor ssący w alfie składa się z 2 części - plastikowej i metalowej - plastik jest połączony z metalem za pomocą 4 gumowych rur z opaskami, a uszczelka występuje tylko między głowicą, a częścia metalową. Tylko gdyby ta uszczelka była padnięta to silnik brałby lewe powietrze. Akurat tak się składa, że kiedyś walczyłem z problemem lewego powietrza, ale nie miałem wtedy falowania obrotów. No ale wszystko jest możliwe - może warto sprawdzić wszystko pod kątem lewego powietrza - nawet tę uszczelkę.
uszczelka przepustnicy jest wielorazowego użytku? czy trzeba ją*wymienić na nową? Jak dokręcać przepustnicę? jakiś szczególny moment?
dzięki
Nie trzeba jej od razu wymieniać, można z powodzeniem założyć starą jeśli nie budzi podejrzeń. To jest chyba nawet gumowy oring jak dobrze pamiętam. Dokręcać mocno, ale z czuciem.
1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!
czy oprócz przesmarowania jest tam sens cokolwiek wyczyścić jak już to mam zdjęte?