Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] Wymiana silnika krokowego

  1. #1
    selius
    Gość

    Domyślnie [156] Wymiana silnika krokowego

    Czesc mam pytanie, jak wymienic silnik krokowy w silniku 1.8 TS 98 r? Trzeba wyjmowac przepustnice? Jak tak to mozecie napisac mala porade jak za to sie zabrac bo watpie zeby dalo sie go wyjac zeby nie zdejmowac przepustnicy

  2. #2
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Może i się da, ale na pewno łatwiej będzie z wyciągnięta przepustnicą. Tak mi się wydaje ;>

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bez wyjęcia przepustnicy trudna sprawa, chociaż teoretycznie możliwa - chyba lepiej i bez nerwów jest to zrobić po staremu - zdemontować rurę dolotu, odpiąć aku, odłączyć wtyki od ECU, linkę gazu, wykręcić śrubkę masy z ECU, 4 śruby przepustnicy i już ją masz.

  4. #4
    selius
    Gość

    Domyślnie

    A gdzie znajduja sie te sruby? Od gory przepustnicy? Mam zalozony gaz i tragedia mam tam dostep... az boje sie za to brac

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak się dobrze nachylisz to zobaczysz 4 śruby z wejściem na klucz torx, którymi przepustnica jest mocowana do kolektora ssącego.

  6. #6
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Odswieze temat aby nie zakladac nowego.
    Nie moge poradzic sobie z falujacymi obrotami... Ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz tzn jak wymienialem krokowca i jak go wyjalem to zauwazylem ze ta sprezynka co w nim chodzi (ustawia przepustnice) strasznie lekko chodzi i jak ja przestawie w inne miejsce to nie powraca do swojego poprzedniego miejsca czyli na srodek tak jakby nie nie dzialala sprezyna... czy tak powinno byc? Bo juz nie wiem w czym szukac przyczyny a wymienilem sodne, przeplywke, czyscilem 5 razy przepustnice, resetowalem ECU i silniczek krokowy, sprawdzilem szczelnosc rury od powietrza i nic... Dzieje sie to na benzynie i na gazie chociaz na benzynie obroty faluja w wiekszym zakresie.

    Kolega mi podpowiedzial co prawda ma peugota 205 ze tez mial problem z obrotami i u niego pomogla wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym co o tym myslicie?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem, o jakiej sprężynce piszesz - w moim krokowcu jest takie kółko z prostokątnym otworem na końcówkę przepustnicy, wewnątrz jest sprężysty drucik i tym kółkiem można swobodnie ruszać.
    Natomiast, co do uszczelki pod kolektorem ssącym: kolektor ssący w alfie składa się z 2 części - plastikowej i metalowej - plastik jest połączony z metalem za pomocą 4 gumowych rur z opaskami, a uszczelka występuje tylko między głowicą, a częścia metalową. Tylko gdyby ta uszczelka była padnięta to silnik brałby lewe powietrze. Akurat tak się składa, że kiedyś walczyłem z problemem lewego powietrza, ale nie miałem wtedy falowania obrotów. No ale wszystko jest możliwe - może warto sprawdzić wszystko pod kątem lewego powietrza - nawet tę uszczelkę.

  8. #8
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    uszczelka przepustnicy jest wielorazowego użytku? czy trzeba ją*wymienić na nową? Jak dokręcać przepustnicę? jakiś szczególny moment?
    dzięki

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD
    Postów
    901

    Domyślnie

    Nie trzeba jej od razu wymieniać, można z powodzeniem założyć starą jeśli nie budzi podejrzeń. To jest chyba nawet gumowy oring jak dobrze pamiętam. Dokręcać mocno, ale z czuciem.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  10. #10
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    czy oprócz przesmarowania jest tam sens cokolwiek wyczyścić jak już to mam zdjęte?

Podobne wątki

  1. Adaptacja przepustnicy i silnika krokowego
    Utworzone przez Ciekawy życia w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-09-2015, 20:43
  2. Wymiana silnika krokowego 2.5 V6
    Utworzone przez Piket w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 15:59
  3. wysokie obroty po adaptacji silnika krokowego
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-12-2009, 23:43
  4. [146]Problem po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory