Strona 1 z 24 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 235

Temat: Dwie sprawy do ogarnięcia. AR 156 1.6l Zapalanie i LPI

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,931

    Domyślnie Dwie sprawy do ogarnięcia. AR 156 1.6l Zapalanie i LPI

    Moje uszanowanie koleżankom i kolegom.

    1-wsza sprawa to uruchamianie silnika: wymieniłem wszystko w linii wtrysku łącznie z pompą paliwową i Alfa zapala po 10/15-stu obrotach wałem (z zimnego). Ciśnienie na listwie wtryskowej normalne. Co jeszcze muszę zrobić aby było normalnie?

    2-ga sprawa to po przejściu na gaz LPI, silnikiem szarpie tak jak by nie pracował na któryś garnek. Kiedy wciskam lekko pedał gazu słychać, że się krztusi. Po kilku minutach silnik już pracuje normalnie.


    I jeszcze jedna sprawa: czy mam się martwić wariatorem czy jeszcze pociągnie xx kilometrów?

    http://www.youtube.com/watch?v=uZF26BHSong
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 12-10-2013 o 14:13

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,594

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    ....I jeszcze jedna sprawa: czy mam się martwić wariatorem czy jeszcze pociągnie xx kilometrów?

    ..
    A rozrządu w tym TSie nie robiłeś? - wymiana rozrządu jest zwiazana z wymianą wariatora i oleju
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,931

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A rozrządu w tym TSie nie robiłeś? - wymiana rozrządu jest zwiazana z wymianą wariatora i oleju
    Oczywiście, że robiłem 20700km temu, ale nie wymiałem wariata ponieważ nie było takiej potrzeby.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar pietrek1993
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cewki i świece sprawdzałeś?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,931

    Domyślnie

    Cytat Napisał pietrek1993 Zobacz post
    Cewki i świece sprawdzałeś?
    Oczywiście. Tak jak napisałem: wszystko na linii wtrysku sprawdzone i wymienione. Kiedy Alfa trafiła w moje posiadanie problemu z odpalaniem nie było (2 lata temu).

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Miałem tak, jak mi zaczął padać czujnik wału, nie chciał palić na zimnym, trzeba było długo kręcić. Męczyłem się chyba z pół roku, wszystko sprawdziłem, nic nie znalazłem, już nawet chcieliśmy z bubu wymieniać ECU. Dopiero, jak nie chciał odpalać na gorącym to już wiedziałem, co mu jest.
    Potem, jak bubu ponownie przeanalizował logi ze swojego laboratorium to zauważył, że sygnał z czujnika wału był za niski, no ale na to nie zwróciliśmy wtedy uwagi.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 12-10-2013 o 18:17

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,931

    Domyślnie

    Czujnik położenia wału korbowego nowy BOSH, ale nowy nie znaczy, że się nie spieprzył. Wymienię go w poniedziałek. Dzięki SG0240.

  8. #8
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    Moje uszanowanie koleżankom i kolegom.

    1-wsza sprawa to uruchamianie silnika: wymieniłem wszystko w linii wtrysku łącznie z pompą paliwową i Alfa zapala po 10/15-stu obrotach wałem (z zimnego). Ciśnienie na listwie wtryskowej normalne. Co jeszcze muszę zrobić aby było normalnie?

    2-ga sprawa to po przejściu na gaz LPI, silnikiem szarpie tak jak by nie pracował na któryś garnek. Kiedy wciskam lekko pedał gazu słychać, że się krztusi. Po kilku minutach silnik już pracuje normalnie.


    I jeszcze jedna sprawa: czy mam się martwić wariatorem czy jeszcze pociągnie xx kilometrów?

    http://www.youtube.com/watch?v=uZF26BHSong
    Szwagier miał dokładnie takie problemy jak Ty w Oplu Vectrze. Okazało się że padła centralka od wtrysku gazu. I ona zmieniała mapy także na benzynie. Po wymianie problemy zniknęły.
    A już chciał głowicę ściągać bo podejrzewał samoregulator i niedomykający się zawór.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To jak czujnik wału masz nowy to chyba jednak mało prawdopodobne, żeby był uszkodzony.
    A czujnik temperatury płynu sprawdzałeś - ten co jest wkręcony w termostat- on jak padnie to też mogą dziać się różne cuda.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,931

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A czujnik temperatury płynu sprawdzałeś - ten co jest wkręcony w termostat- on jak padnie to też mogą dziać się różne cuda.
    Tak, czujnik w termostacie mam nowy. Ostatnio go wymieniałem ponieważ wentylator załączał się kilka sekund po starcie silnika.

Podobne wątki

  1. [159] Zapalanie
    Utworzone przez szyrud1696 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 21:19
  2. Problem z KLIMATYZACJA! nie do ogarnięcia !!
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 17:38
  3. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 16-05-2011, 11:29
  4. Ciężkie zapalanie
    Utworzone przez Woju w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory