Maciek - ale może do JTD są oryginały jeszcze? Kolega wyżej napisał, że do jtd.
Maciek - ale może do JTD są oryginały jeszcze? Kolega wyżej napisał, że do jtd.
Nie ma o "oryginalnej" temperaturze otwarcia.
Swoją drogą to ciekawe dlaczego po dwóch latach od zaprzestania produkcji tego modelu nie można dostac oryginalnego termostatu. Tóz to fiat. Ciekawe jak sprawa będzie się miała za 10 lat...
Właśnie wymieniłem termostat ne nowy Behr (kupiłem w autosklepie24) Nie wiem, czy orginał, ale pisze na nim BEHR Made in Italy. Tera temp w końcu dopija do 90. Przed wymianą miałem max 65.
A i pokuszę się o stwierdzenie, że wskaźnik kabinowy jest dośc dokładny. Tak zdiagnozowałem niesprawnego termostata. Zauważyłem, że przy ok. 65st puszcza ciepły płyn na chłodnice i temp na wskaźniku spada na pk.55st. Na nowym też ładnie widac i można porównac moment jego otwarcia z wężem termostat - chłodnica. Jest w miare ok. Oczywiscie nie da się stwiercic co do 1st jego momentu otwarcia.
Da się jak się podepnie komuter - widać doskonale po temperaturze widzianej przez ECU
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Zamontowałem wczoraj Verneta. Działa jak należy, jest zamknięty i otwiera dopiero przy 88st. Jednak Maciek napisał że termostat pracuje w dwóch trybach:
temperatura otwarcia 81-85C
temperatura pełnego otwarcia: 101-105C
Niestety Vernety nie wiedzą co to temperatura otwarcia i pełnego otwarcia. U mnie nowy Vernet kupiony Inter-Cars 155zł albo otwiera się całkowicie albo zamyka się całkowicie. W kabinie na mierniku temperatury widać jak wskazówka lata od 70st do 88st. Nie potrafi utrzymać temperatury na poziomie 90st.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Tak bo mam już drugiego Verneta, ten pierwszy wytrzymał rok i dwa miesiące, w zeszłym roku wymieniany!! nawet nie zdążyłem go zareklamować. Szlag go trafił i w ogóle się już nie domykał, puszczał od początku na chłodnicę. Teraz mam drugiego Verneta, jak do tej pory działa, ale na jak długo to nie wiem. Wczoraj zrobiłem 30km i cała trasę obserwowałem jego zachowanie, wskazówka temperatury lata góra-dół,góra-dół i tak co chwilę. Mam nową aluminiową chłodnicę która bardzo dobrze chłodzi, może to przez nią?
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
No czujnik stary a jak inaczej![]()
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf