Strona 3 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 154

Temat: [156] Vernet VS. EPS - który termostat wybrać?

  1. #21
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Maciek - ale może do JTD są oryginały jeszcze? Kolega wyżej napisał, że do jtd.

  2. #22
    arczimi
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma o "oryginalnej" temperaturze otwarcia.

  3. #23
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Swoją drogą to ciekawe dlaczego po dwóch latach od zaprzestania produkcji tego modelu nie można dostac oryginalnego termostatu. Tóz to fiat. Ciekawe jak sprawa będzie się miała za 10 lat...

  4. #24
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Właśnie wymieniłem termostat ne nowy Behr (kupiłem w autosklepie24) Nie wiem, czy orginał, ale pisze na nim BEHR Made in Italy. Tera temp w końcu dopija do 90. Przed wymianą miałem max 65.

    A i pokuszę się o stwierdzenie, że wskaźnik kabinowy jest dośc dokładny. Tak zdiagnozowałem niesprawnego termostata. Zauważyłem, że przy ok. 65st puszcza ciepły płyn na chłodnice i temp na wskaźniku spada na pk.55st. Na nowym też ładnie widac i można porównac moment jego otwarcia z wężem termostat - chłodnica. Jest w miare ok. Oczywiscie nie da się stwiercic co do 1st jego momentu otwarcia.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Da się jak się podepnie komuter - widać doskonale po temperaturze widzianej przez ECU
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Zamontowałem wczoraj Verneta. Działa jak należy, jest zamknięty i otwiera dopiero przy 88st. Jednak Maciek napisał że termostat pracuje w dwóch trybach:

    temperatura otwarcia 81-85C
    temperatura pełnego otwarcia: 101-105C

    Niestety Vernety nie wiedzą co to temperatura otwarcia i pełnego otwarcia. U mnie nowy Vernet kupiony Inter-Cars 155zł albo otwiera się całkowicie albo zamyka się całkowicie. W kabinie na mierniku temperatury widać jak wskazówka lata od 70st do 88st. Nie potrafi utrzymać temperatury na poziomie 90st.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #27
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał motofan Zobacz post
    Niestety Vernety nie wiedzą co to temperatura otwarcia i pełnego otwarcia. U mnie nowy Vernet kupiony Inter-Cars 155zł albo otwiera się całkowicie albo zamyka się całkowicie. W kabinie na mierniku temperatury widać jak wskazówka lata od 70st do 88st. Nie potrafi utrzymać temperatury na poziomie 90st.
    w kolejnym temacie odpiszę na twoje

    moje vernety ( nie wiem jak twoje - bo piszesz vernety )
    zawsze w 3 przypadkach dawały radę
    zarówno szybko złapać 90 jak i je trzymać

    ot szczęście moje








  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Tak bo mam już drugiego Verneta, ten pierwszy wytrzymał rok i dwa miesiące, w zeszłym roku wymieniany!! nawet nie zdążyłem go zareklamować. Szlag go trafił i w ogóle się już nie domykał, puszczał od początku na chłodnicę. Teraz mam drugiego Verneta, jak do tej pory działa, ale na jak długo to nie wiem. Wczoraj zrobiłem 30km i cała trasę obserwowałem jego zachowanie, wskazówka temperatury lata góra-dół,góra-dół i tak co chwilę. Mam nową aluminiową chłodnicę która bardzo dobrze chłodzi, może to przez nią?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #29
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    i znowu zapytam o czujnik temp. - też zmieniony ? czy został stary ?








  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    No czujnik stary a jak inaczej
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. Termostat Vernet
    Utworzone przez dziadyga1500 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 17:05
  2. [159] Termostat Wahler,Vernet,Gates-który najlepszy???
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 08:24
  3. Termostat Vernet TH6978.88J
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 12:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory