Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: Słabe ogrzewanie w kabinie po wymianie chłodnicy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie Słabe ogrzewanie w kabinie po wymianie chłodnicy

    Panowie dziś odebrałem auto od mechanika, była wymieniana chodnica na nową, gdyż stara się w rogu rozszczelniła, wszystko było ok, ale po 30 km nagle zaczęło się robić zimno w aucie, pomimo że pokrętło nie było przestawiane (optymalna temp dla mnie to na pokrętle 20 stopni), teraz przy tej temp leci zimne powietrze letnie zaczyna lecieć przy 24, na maxa jest już ciepełko, co to może być, układ był ponoć odpowietrzany zalewany nowy płyn ??

    Proszę o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Może nagrzewnicy nie odpowietrzyli, musisz ustawić nawiew na max i temperaturę na najwyższą (oczywiście przy odpalonym aucie) i czekać, aż zacznie lecieć gorące powietrze. Zaobserwuj stan płynu w zbiorniczku czy powoli ubywa

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie

    trzeba wtedy odkręcić korek wyrównawczy???

    jeszcze dopytam, chce zmienić korek od zbiornika wyrównawczego wg mnie jest zapchany,czy mogę kupić do 1,2 bara mimo, że mam 1,4 nakręcony

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Korka nie musisz odkręcać, a lepiej kup 1.4, bo 1.2 może nie trzymać prawidłowego ciśnienia w układzie.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Spróbuj najpierw odpowietrzyć układ jeszcze raz.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gracekk Zobacz post
    Może nagrzewnicy nie odpowietrzyli, musisz ustawić nawiew na max i temperaturę na najwyższą (oczywiście przy odpalonym aucie) i czekać, aż zacznie lecieć gorące powietrze. Zaobserwuj stan płynu w zbiorniczku czy powoli ubywa
    akurat w AR 156 podczas odpowietrzania układu nie trzeba ustawiać ogrzewania na maxa ponieważ jak by nie było ustawione to płyn i tak leci przez nagrzewicę.Pokrętło od temperatury w tym aucie nie rusza zaworka od płynu bo takowego nie ma.Pokrętłem robi się najprościej mówiąc mniejszy lub większy "przeciąg" przez nagrzewnicę.Musisz odpalić autko,nagrzać silnik i wykręcić korek w chłodnicy(stojąc przed autem wypada na górze po lewej stronie chłodnicy).Jak wypluje powietrze i poleci sam płyn to zakręcasz korek i możesz przyjąc iż auto jest odpowietrzone.Oczywiście uzupełniasz płyn w zbiorniczku bo będzie ubywał.
    WAŻNE:zaopatrz się w jakąs rękawicę żebyś sobie ręki nie poparzył,płyn poleci gorący.No chyba,ze twardziel jesteś

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie

    tak zrobiłem odpaliłem auto po 30 min odkręciłem korek odpowietrzający i wyleciało 10-15 ml płynu kompletnie zimnego, nawiew był ustawiony ma maksymalną temperaturę moc na 3, zauważyłem, że temperatura na desce spadłą do 50 stopni na początek skali ?? co to oznacza

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    [, zauważyłem, że temperatura na desce spadłą do 50 stopni na początek skali ?? co to oznacza[/QUOTE]

    tzn,że prawdopodobnie się odpowietrzył z tym,że po takim czasie płyn powinien być już ciepły(chyba,że nie nagrzałeś silnika do temperatury roboczej).Czy po tych 30min silnik nagrzał się?weź przejedź się kilka kilometrów,nagrzej go do temperatury roboczej i powtórz zabieg.Przy okazji możesz sprawdzić termostat.Tzn.odpal,przejedź się z 4km,zatrzymaj macha w górę i sprawdź czy chłodnica jest 100% zimna,jeśli tak to ok,jeśli nie to prawdopodobnie coś jest nie halo z termostatem.Tak czy owak zabieg powtórz raz jeszcze.
    WAŻNE:płyn z korka ma wylatywać cały czas,jeśli przestaje to znaczy,że leci powietrze i musisz zabieg kontynuować.O uzupełnianiu płynu na bieżąco chyba wspominać nie muszę
    Ostatnio edytowane przez jankes1979 ; 15-11-2013 o 12:38

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Cytat Napisał jankes1979 Zobacz post
    akurat w AR 156 podczas odpowietrzania układu nie trzeba ustawiać ogrzewania na maxa ponieważ jak by nie było ustawione to płyn i tak leci przez nagrzewicę.Pokrętło od temperatury w tym aucie nie rusza zaworka od płynu bo takowego nie ma.Pokrętłem robi się najprościej mówiąc mniejszy lub większy "przeciąg" przez nagrzewnicę.
    Nawet nie wiedziałem, przyda się na przyszłość chociaż i tak wole zrobić ten większy "przeciąg" zapomniałem dodać o tym korku do odpowietrzania

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie

    A mianowicie układ został odpowietrzony drugi raz fakt było jeszcze trochę powietrza, teraz po odkręceniu odpowietrznika od razu wylatuje płyn i to gorący, auto nagrzewa się normalnie, jednakże po kilkudziesięciu minutach jazdy zaczyna znów lecieć chłodne powietrze pomimo, że pokrętła temperatury nie ruszam

    Do czasu ostudzenia auta, potem znów jest normalnie i tak w kółko

    EDIT Termostat sprawdzałem chłodnica po przejechaniu kilku kilometrów byłą lodowata

    Ręce mi opadają. Pozdrowienia Konrad
    Ostatnio edytowane przez whatsup ; 15-11-2013 o 19:52

Podobne wątki

  1. [159] Słabe ogrzewanie na postoju 2.4 JTDM
    Utworzone przez Paazik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 09:52
  2. Słabe ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez Pilar13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 22:07
  3. [33] Słabe ogrzewanie
    Utworzone przez gprazmo6 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 21:45
  4. [MiTo] Słabe ogrzewanie.
    Utworzone przez profit w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 18:45
  5. słabe ogrzewanie i temperatura silnika
    Utworzone przez ZimnyLech w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 10:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory