Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: [156] drgania nadwozia przy pracy mjet'a

  1. #1
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie [156] drgania nadwozia przy pracy mjet'a

    witam,

    tak, wiem... temat poduszek silnika, kół wielomasowych i innych byl poruszany juz na forum, przeczytalem te, ktore znalazlem, ale... nadal mam pewne wątpliwości. Moj egzemplarz nic nie stuka, nie puka, nie ma roznych efektow dzwiekowych, ale... powoduje drgania do tego poziomu, ze czuc je na calym nadwoziu, nawet na tylek przez fotele sie przenosza tak, ze nawet drży delikatnie kierownica. Sytuacja ma miejsce tylko na postoju przy obrotach biegu jalowego, podczas jazdy, zmiany biegow wszystko jest cicho i gladko. Czasami mam wrazenie, tym bardziej teraz, kiedy jest zimno jak diabli, ze to auto zachowuje sie jak stary klekot z konstrukcja sprzed 15 lat porownujac do innych nowoczesnych diesli efekty w mojej alfie sa zdecydowanie mniej mile niz w konstrukcjach innych producentow, gdzie... w zasadzie nie czuc roznicy miedzy wersjami benzynowymi a diesla. Sprawdzal mechanik poduszki, twierdzi, ze są OK (?).

    Zatem pytanie do Forumowiczow... jak zachowuja sie Wasze alfy JTD, czy jest podobnie jak u mnie, czy mjet baaaardzo duzo odstaje kultura pracy od wersji benzynowych?

    Pozdr.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Ja nie mam żadnych problemów - w zasadzie pasażer to nie wie że jedzie dieslem. Przyczyn może byc kilka:
    -koło dwumasowe kończy żywot
    -nie pali którys z cylindrów (lejacy wtrysk)
    -przytkany filtr paliwa, tudzież powietrza
    -źle złożony rozrząd
    - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
    - EGR niedomknięty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Ja nie mam żadnych problemów - w zasadzie pasażer to nie wie że jedzie dieslem. Przyczyn może byc kilka:
    -koło dwumasowe kończy żywot
    -nie pali którys z cylindrów (lejacy wtrysk)
    -przytkany filtr paliwa, tudzież powietrza
    -źle złożony rozrząd
    - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
    - EGR niedomknięty
    uff... sporo tych przyczyn

    Auto jest dynamiczne, spalanie w normie, nie kopci, na kompie nie ma bledow, filtr powietrza nowy, rozrzad jeszcze fabryczny... wiec oprocz:

    - koło dwumasowe kończy żywot

    wydaje sie byc wszystko OK. Moj egzemplarz ma 64 tys km, czy po tym przebiegu ta czesc moze juz sie rozlatywac ?

  4. #4
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Moj egzemplarz ma 64 tys km, czy po tym przebiegu ta czesc moze juz sie rozlatywac
    Auto masz od nowości czy kupiłeś od handlarza?

    Koło dwumasowe najbardziej w kośc dostaje przy dużych przeciążeniach napędu. Np ostre ruszanie, ostre redukcje.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  5. #5
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo
    Auto masz od nowości czy kupiłeś od handlarza?
    od nowości nie, ale kupione z pewnego zrodla i co do przebiegu nie mam wątpliwosci

    Cytat Napisał fiergloo
    Koło dwumasowe najbardziej w kośc dostaje przy dużych przeciążeniach napędu. Np ostre ruszanie, ostre redukcje.
    w moim wykonaniu (20% przebiegu auta) nie było auto tak traktowane, wcześniej... znając temperament poprzedniego właściciela to myślę, że też nie było katowane

    czy na biegu jałowym rzeczywiście odczuwać skutki uszkodzonego koła dwu... ? Do tej pory myslalem, ze tylko przy ruszaniu, zmianie biegow...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Ja przylaczam sie do problemu!U mnie dzieje sie to samo (2.4JTD 1999r.)!Kolo dwumasowe NOWE,kolo pasowe NOWE,rozrzad wymieniony jakies 20tys.km temu,filtry wymienione...!!!Pozostaja chyba tylko wtryski (jak to sprawdzic)albo czujnik walu???

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    W egzemplarzach poliftingowych łatwo sprawdzić rzeczywisty przebieg odczytując zapis krokomierza. Lejący wtryskiwacz może dawać taki efekt
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Stawiam na poduszkę silnika, dolną...

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    U mnie od 2 dni objawy były podobne lecz dziś ustąpiło. szukałem ze znajomym mechanikiem przyczyny ponad godzinę, stawialiśmy na poduszkę, ale wszystkie całe nawet nie jest żadna pęknięta, wszystkie przykręcone nie jest żadna śruba poluzowana. przejechał się kilka km no i jak ręką odjął po powrocie problem zniknął... zobaczymy czy na długo. On stawia na koło dwumasowe lub jakiś wtryskiwacz.

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Jeśli jesteś pewien przebiegu to koło dwumasowe możesz wykluczyć, bo przy 64 tysiącach nie ma prawa się zużyć i telepać autem. Jak kupowałem dla siebie alfe to szukałem od 98 do 2000 bo na taką było mnie stać. W większości przypadków auta te miały przebiegi ponad 200tys i w każdej telepało począwszy od kierownicy poprzez fotel kierowcy i pasażera - masowało plecy na biegu jałowym i tam koło dwumasowe było w pierwszej kolejności do wymiany. Ja obstawiałbym również lejący wtrysk... Zalej dobrym paliwem i daj mu w piz... podłoge może przedmucha

Podobne wątki

  1. [159] Sportwagon - wyczuwam drgania przy powolnym przyśpieszaniu przy prędkości 20-30 km/h
    Utworzone przez axel40 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 18-08-2023, 16:40
  2. [159] drgania nadwozia podczas przyśpieszania ar 159
    Utworzone przez Yoshi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-03-2021, 13:08
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2013, 11:27
  4. Wibracje, drgania nadwozia 2,4 jtd
    Utworzone przez Toruń w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 16:48
  5. Drgania nadwozia przy 70km/h
    Utworzone przez jose156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-08-2010, 15:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory