Wtryski wyjete ibeda odeslane do goscia od ktorego kupilem trudno sie mowi.trzeba polowac dalej na jakies o moil numerze fabrycznym.
Wtryski wyjete ibeda odeslane do goscia od ktorego kupilem trudno sie mowi.trzeba polowac dalej na jakies o moil numerze fabrycznym.
stanelo na ty ze zakupilem nowe koncowki firmy firad i ku mojemu zaskoczeniu po montazu jest gorzej bardziej kopci na niebiesko i bardziej telepie po odpaleniu, niz na starych i tak sobie mysle ze nie dalem nowych podkladek i moze przez to? Jest kiepska kompresja przez stare podkldki przez co sie zle spala ropa i kopci na niebiesko? Co wy na to? Dzisiaj kupilem nowe podkladki ale zaloze je dopiero niestety w piatek
Ostatnio edytowane przez demonobiker ; 16-04-2014 o 14:14
Podkładki się zawsze wymienia po demontażu wtrysku, możesz mieć nieszczelność. A tak wogóle to co to za firma firad nie trzeba było kupić Boscha??
firad (nie mylić z firds) podobno bardzo dobrej jakości zamienniki made in Italy, wszędzie go polecają jeżeli ktoś nie ma kasy na boscha a z tymi podkładkami było tak że kupiłem nowe ale od tamtego czasu tyle razy wyciągałem i zakładałem różne wtryskiwacze na próbę że bym zbankrutował cały czas zakładając nowe, cena za sztukę w boschu 5 zł- co jest rozbojem w biały dzień za kawałek takiego gówna ale jak pisałem dzisiaj zakupiłem nowy komplet i jutro poprawka mam nadzieję że ostatnia.
BTW - wyczytałem gdzieś w necie że niektórzy podgrzewają podkładki do czerwoności a następnie zanurzają w wodzie ( tak jak hartowanie stali) co powoduję w wypadku miedzi "zmiękczenie" materiału aby lepiej się ułożył w gnieździe. co o tym myślicie?
miedz tak własnie sie zachowuje
Ja nie odpuszczałem podkładek i nigdy tego nie robię, zawsze trzyma i nic się nie dzieje. Zobacz czy masz dobrze dokręcone wtryskiwacze łapkami do głowicy. Ja po montażu też tak miałem i okazało się, że wtryski trochę podniosło bo za słabo dokręciłem.
wtryski są dokręcone mocno a tak wogóle jakim momentem powinno dokręcać się te łapy od wtrysków?
tak po srodku 25 Nm
Injector brackets Nut M8 (cylinder head extension side) 2.3 - 2.8 1.9 JTD 16v
i nic sie nie stanie jak podkladki wyżarzysz
Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 16-04-2014 o 19:51
wymieniłem dzisiaj podkładki na nowe, wszystko dokładnie oczyściłem, starannie się tego nie dało zrobić. poprawiło się kopcenie i nierówna praca ale tak jakby w połowie- bardziej ustało kopcenie niz telepanie. zauważyłem ze jak na takim telepiącym silniku odpinałem po kolei wszystkie wtryskiwacze to od 1 do 3 silnik chodził jeszcze gorzej, natomiast jak odpinałem 4 to nie było żadnej różnicy w pracy ( powtórzyłem kilka razy by mieć pewność) więc wychodziłoby że coś jest nie tak z tym 4 wtryskiem? mam 3 zapasowe więc spróbuje je jutro podmienić z tym czwartym i mam nadzieję że całkowicie problem zniknie...