Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: turbo samo się włącza

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie turbo samo się włącza

    Witam. Jezeli powielam temat to z góry przepraszam, ale nie znalazłem podobnego. Otoz: silnik pracuje na biegu jałowym bez dodawania gazu itd i po około minucie takiej pracy samoistnie załącza się turbo i sobie pracuje. Nie osiąga dużych prędkości ale jest ono slyszalne. Po lekkim dodaniu i odpuszczeniu gazu praca turbo ustaje i po minucie znow zacznie działac i tak w kolko macieja....pytanie brzmi czy overboost do wymiany? Wszelkie połączenia, podcisnienie itp rzeczy sprawne. przeplywka egr i caly dolot (z kwasowek) regularnie czyszczone. ostatnie czyszczenie jakis miesiac temu, filtr powietrza wymieniany jakies 5-8 tysiecy km temu. Kiedys przechodzac obok fiata stilo z jtdkiem tez slyszalem identyczna sytuacje...ten typ tak ma? Kolejna rzecz byc moze zwiazana z tematem. Turbo, gdy silnik jest zimny albo nawet postoi chwile wyłączony lubi wydac dziwny dzwiek jakby gdzies ssalo lewe powietrze z tym ze dolot jest szczelny. po kilku minutach jazdy wszystko jest ok....taki dzwiek wystepuje jedynie jezeli ostro z dwojki np z 2000 obr przyspieszam. Dodam ze moc jest z nami, zadnych check engine komunikatow itp. autko ma 194 tysiace przebiegu i licze sie z tym ze turbo moze byc juz do regeneracji z tym ze typowych objawow zuzycia nie ma typu kopcenie mocne wycie i takie tam
    Ostatnio edytowane przez karol0910 ; 10-05-2014 o 21:43

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Pierwsze spaliny od momentu uruchomienia silnika powodują pracę turbiny.
    Moim zdaniem zrób logi na komputerze.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Moze inaczej: nie pierwsze spaliny po uruchomoeniu silnika zalaczaja turbine, lecz za kazdym razem gdy samochod atoi na biegu jalowym czy to zimny czy cieoly silnik po minucie turbo sie zalaczy delikatnie i wylaczy jezeli delikatnie sie przygazuje i odpusci gaz. Kazdorazowo jest tak samo

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Podepnij się pod komputer i obserwuj ciśnienie doładowania. Sprawdź też czy nie masz żadnych błędów.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    tak, wygląda to na sprawę z ciśnieniem doładowania... a jak gasisz silnik, turbina długo jeszcze pracuje? slychać taki odgłos jeszcze po wyłączeniu? jesli tak, jak długo?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Jak wylaczam silnik jest cisza. tzn jezeli wylacze silnik gdy turbina sama z siebie NIE pracuje to jest cichutko, ale jezeli wylacze silnik gdy turbo samo z siebie pracuje jak wyzej opisalem to analogicznie bedzie slyszalny przez chwile dzwiek, z tym ze nie robie tak nigdy, bo turbo po wylaczeniu silnika nie bedzie mialo smarowania przez ta chwile jak bedzie sie jeszcze krecilo. ok trzeba podpaic sie pod kompa i obserwowac...aha i jeszcze jedna zasadnicza uwaga...styuacja z tym dziwiekiem dziwneym podczas przyspieszania NIE ma miejsca gazujac sobie na biegu jalowym, chyba turbo nie jest tak obciazone wtedy. Skoro cisnienie jest podejrzane to moze po prsotu szybciej i taniej bedzie kupic overboost za jakies 150 zl znizeli podpinac pod kompa itd i tez ze 100 zostawic

    Dodano po 4 minutes:

    Ah i wazna rzecz....po wylaczeniu silnika po 30 sekundach mniej wiecej wystepuje taki "klik" z overboosta ktory zamyka klapke ta przy przepustnicy co "gasi" silnik takze chyba dziala ok pod tym przynajmniej wzgledem, ale nie wiem jak ze sterowaniem. Mialem problem na poczatku samym po kupnie ze wywalalo przeladowanie przy przyspieszaniu na duzym biegu z gazem w podlodze z niskich obrotow ale po czyszczeniu przeplywki egru przepusrnicy i calego dolotu przestalo
    Ostatnio edytowane przez karol0910 ; 11-05-2014 o 16:53 Powód: Dodano

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 PussyWagon Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Nie mogę rozszyfrować tych postów bo jest jedna, zasadnicza zasada. Turbina podczas pracy silnika pracuje cały czas, nie wyłącza się ani nie włącza, po prostu kręci się szybciej lub wolniej w zależności od ilości i ciśnienia spalin. Z Twojego pierwszego posta wynika że turbina na jałowym biegu rozpędza Ci się samoczynnie co jest, wydaje mi się nie możliwe ponieważ jest napędzana spalinami, skoro nie zwiększasz obrotów, nie zwiększa się ilość spalin ani ich ciśnienie więc turbina nie może się szybciej kręcić, a tym bardziej "włączać się, lub wyłączać". Dziwne.

    Cytat Napisał karol0910 Zobacz post
    jezeli wylacze silnik gdy turbo samo z siebie pracuje jak wyzej opisalem to analogicznie bedzie slyszalny przez chwile dzwiek
    A nie jest to przypadkiem dźwięk zaraz po zgaszeniu, sprzęgiełka które wysprzęgliło alternator. To akurat normalne. Nie ma opcji żeby turbina kręciła się po zgaszeniu silnika, chyba że nie wiem, sama z siebie rozpędzi się do powiedzmy 10.000obr/min

    Cytat Napisał karol0910 Zobacz post
    autko ma 194 tysiace przebiegu i licze sie z tym ze turbo moze byc juz do regeneracji z tym ze typowych objawow zuzycia nie ma
    Dlaczego chcesz robić turbinę po takim przebiegu ??? No chyba że tyrasz auto niemiłosiernie albo nie dbasz o olej filtry itp. To nie jest żaden przebieg żeby remontować turbinę, chyba że masz ukryte dodatkowe 300.000 nakręcone o których może nie wiesz
    Ostatnio edytowane przez michal_lc4 ; 11-05-2014 o 20:19

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Oddaj auto do mechanika bo sam masz mało wiedzy o budowie i działania JTD.

    michal_lc4 - turbo po zgaszeniu jeszcze się długo kręci i po mocniejszej jeździe będzie słyszalne (obroty ponad 100k/min.)
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Wiem zw dziwne jest to ze turbo samo sie rozpedza. Mam jakas tam wiedze na temat zasady dzialania silnikow spalinowych, kilka autem tez juz przerobilem i z cala pewnoscia ku mojemu i mojego mechanika zdziwieniu turbo wlasnie tak sie rozpedza. Po tej minucie postoju na jalowym rozpedzi sie do okreslonej predkosci i tak sobie pracuje i pracuje do momentu zgaszenia silnika lub lekkiej przygazowki. Generalnie rzecz biorac mysle ze overboost jest odpowiedzialny za tą lrzypadlosc bo to on steduje podcisnieniem ktore znow steruje praca turbiny. Wezyki sa ok, kiedys jeden wymienialem a nie wywala bledow. Musze sprawdzic na kompie i ewentualnie go zmienic na nowy. Przebieg jest autentyczny, przynajmniej wszelkie znaki na niebie i ziemi na to wskazuja. Interwaly rozrzadu sie zgadzaja zuzycie elementow wnetrza tez, sprzeglo ogolnie wrazenie rowniez. Zaczne od kompa w wolnej chwili, potem overboost jak nic nie wyjdzie z bledami

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Aha to małą podpowiedź - jeżeli na postoju miało by turbo się rozkręcać bardziej to zobacz jak zachowuje się cięgno od gruszki sterowania zmienną geometrią. Przy odpaleniu auta grucha zaciąga się. Jeżeli będzie się przy twoim problemie ona sama poruszać to jest możliwość, że elektrozawór zmienia geometrię a nie powinien
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. radio samo się włącza
    Utworzone przez sołtys w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-07-2016, 05:54
  2. Radio samo się włącza
    Utworzone przez BartaszczyGT w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-10-2015, 16:34
  3. Radio fabryczne samo się włącza i prosi o kod ICS.
    Utworzone przez sloowik6 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 19:41
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 19:53
  5. [156] Radio sie samo włącza
    Utworzone przez pitt24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-04-2008, 11:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory