Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: diagnostyka AR 156 SW 2000 1.8 TS M1.5.5 / problem ze spalaniem

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Witam ponownie, na początek przedstawię jak sprawy się mają (ponownie dla potomnych)...

    Po przejechaniu ok. 300km od wymiany MAF + lambda i resetu parametrów adaptacyjnych:
    Parametr samodopasow.TRA: 124,518 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,016
    Czas wtrysku na wolnych obrotach bez obciążenia 2,9 - 3,2 ms
    Przepływ na wolnych obrotach - 8.0 w porywach do 9.6kg/h (napięcie 1.31-1.37V)
    Przepływ przy 3000 rpm - napięcie 1,90-2,00V

    Średnie spalanie w trakcie tej adaptacji: 12,34 l/100km - ok 200km po mieście, 100km trasa.

    Co do sondy lambda, pomierzyłem rezystancje grzałek, stara sonda 8,9ohm, sonda nowa - 8,9ohm, rezystancja kabli miernika 0,2ohm.
    Na przewodach do grzałki pokazuje się impulsowo napięcie 12V - więc tu nie ma się czego przyczepić.

    Obie sondy są tego samego typu o czy świadczy katalog producenta (numeracja), mają identyczne wymiary i wygląd, jedyna różnica to długość kabla i jego końcówka.
    Oryginał: 0 258 006 190, a ja założyłem 0 258 006 328,
    Dodatkowo obie sondy zastępuje ta sama sonda uniwersalna: 0 258 986 615.
    Szczerze, nie mam pojęcia (czyt. nie znam się na tym) i nie wiem czy takie postępowanie z sondami jest "dopuszczalne", w celach diagnostycznych na pewno może to coś pokazać. Obie sondy zachowują się prawie identycznie po zamontowaniu:

    - obie nagrzewają się długo
    - na obu sondach wyraźnie czuć że mieszanka jest za duża (ostre, gryzące spaliny z Pb)
    - na obu sondach bardzo duże TRA >+90msek

    Tak, wiem zbyt dużo kombinuję, ale jest to spowodowane niechęcią do "szybkiej i prostej diagnozy" w stylu "jak wymienisz sonde i MAF to będzie OK" - zwykle się okazuje że nie jest OK...

    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na duże TRA to proszę o podpowiedzi, sprawdziłem już naprawdę sporo rzeczy i brak mi już pomysłów.

    Qbiczystko, jeśli masz możliwość, pokaż jakieś wyniki, wykres napięcia sondy lambda + temp płynu chłodzącego + integrator - wykres od zimnego silnika aż do kilkukrotnego otwarcia dużego obiegu przez termostat (np. do włączenia się wentylatora). Taki wykres sporo by mi rozjaśnił w mojej sprawie, a w twojej - no cóż od czegoś też musisz zacząć diagnozować .
    Jakie masz TRA i FRA, czy obroty falują, co z twoim MAFem, wyprzedzenie zapłonu? Do testów MAFu na odcięciu nie namawiam (bo sam się je boje wykonywać) ale do odważnych świat należy .

    Pozdrawiam.

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał master_tychy Zobacz post
    no cóż od czegoś też musisz zacząć diagnozować
    Haha, ja już skończyłem tak naprawdę. Można powiedzieć, że się z tym wszystkim pogodziłem. Wymieniłem pół auta (najczęściej sprawne elementy na nowe). TRA mam podobne, czasami większe z opisów wynika, że to wina lewego powietrza, sprawdź odmy przy przepustnicy, popsikaj zmywaczem do hamulców na cały dolot na zapalonym silniku - jak zafaluje to gdzieś szpara, z resztą tematów moc o falowaniu - poszukaj.

    Wracając do setna - będę miał chwile to zrobię wykresy do porównania ale od zapalenia do kilkukrotnego włączenia wentylatora na wolnych obrotach to nie - szkoda mi breny

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post
    sprawdź odmy przy przepustnicy, popsikaj zmywaczem do hamulców na cały dolot na zapalonym silniku - jak zafaluje to gdzieś szpara, z resztą tematów moc o falowaniu - poszukaj.
    Takie "triki" to ja już robiłem póki co bez efektów - brak stwierdzonych nieszczelności.
    Teraz to się zastanawiam nad demontażem kolektora ssącego i wymianie wszystkich uszczelnień które tylko znajdę, to samo profilaktycznie dla wydechu do katalizatora... nic innego chyba mi nie pozostaje.

    Czekam na ten Twój wykres lambdy z niecierpliwością .

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tory dla fałszywego powietrza: rura przed przepustnica, EVAP, zawór dwukomorowy, kolektor ssący, serwo hamulca, odma, luz na przepustnicy.
    - po stronie wydechu: łącznik elastyczny, perforacja rury wydechowej, katalizator zabity, uszczelka sondy.
    - podane w kolejności częstotliwości wystąpienia.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    To co pokazałeś na ostatnim zrzucie/zrzutach – gdy sonda stoi, to nie jest dla mnie czytelne, nie ma np.: rpm.
    - nie ma logów z różnych stanów jazdy, jak zatem ocenić p.a, gdy się nie zna samochodu? TRA i FRA wg mnie powinno się oceniać łącznie. A parametry, to też inne ECU pokazuje.

    Sonda lambda w mojej 156 TS, w takim układzie jak robiłeś:
    - na 3000 i podczas przyspieszania pracuje poprawnie,
    - na jałowym to nie jest idealnie, ale to tak wygląda jakby zmieniała się prędkość wychodzenia spalin i dlatego tak taki wykres pokazuje. Ale też rpm nie ma idealnych.
    - przed kupnem sprawdzałam sondę alfadiagiem – alfadiag na żywo pokazywał sinsoidę. Teraz nie mogę sprawdzić, bo padł mi laptop i nie mam alfadiaga, ale wykres z FES ma zbliżony.
    - nie zdecydowałam się na jej wymianę, wg mnie jest sprawna. Jednak nie znam TSa, też chętnie się dowiem co inni myślą?

    http://youtu.be/SwUwKsKscS8

    156_TS_lambda.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156TS_lambda_TPmax.jpg
Wyświetleń:	64
Rozmiar:	97.0 KB
ID:	137292   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156TS_lambda_rozgrzew_silnika1.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	98.0 KB
ID:	137293   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156TS_lambda_rozgrzew_silnika2.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	102.6 KB
ID:	137294   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156TS_lambda_rozgrzew_silnika3.jpg
Wyświetleń:	69
Rozmiar:	116.2 KB
ID:	137295   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156TS_lambda_rozgrzew_silnika4.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	92.1 KB
ID:	137296  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156TS_lambda_TP_TPmax_3000.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	104.3 KB
ID:	137297   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Autoscope_lambda precat_sygnał.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	97.3 KB
ID:	137298  

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Dodam jeszcze, że sciągałem kolektor wydechowy bo olej wyciekał przez szpilki kolektora (?) w jakim celu niektóre z nich są na wylot do kanałów olejowych? No ale jak zdemontowałem to widać było pęknięcie w miejscu gdzie się krzyżują rury - to chyba też może być droga przedmuchów i tracenia cennych spalin.

    master_tychy - spokojnie dzisiaj to połapie.

    Aha aha, może ktoś (najlepiej bubu321 podsumować parametry które mają być wybrane na logach, żeby można było coś powiedzieć o sondzie, przepływce i ogólnie o kondycji silnika?
    Ostatnio edytowane przez qbiczysko ; 05-07-2014 o 10:51

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post

    Aha aha, może ktoś (najlepiej bubu321 podsumować parametry które mają być wybrane na logach, żeby można było coś powiedzieć o sondzie, przepływce i ogólnie o kondycji silnika?
    Bubu321, jeśli możesz to napsiz też coś o diagnostyce za pomocą oscyloskopu bo gdzieś kiedyś czytałem twojego posta o czymś takim. Mniemam że chodzi o zwykły oscyloskop do pomiarów elektronicznych?

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie ma tak łatwo, zwykły oscyloskop łapie wszystkie zakłocenia od alternatora, zapłonu to musi byc oscyloskop samochodowy, dedykowany.
    - zbytnio sie nie rózni od zwykłego oscyloskopu elektronicznego tylko ma zainstalowane filtry przeciwzakłoceniowe oraz oprogramowanie trochę filtruje przebiegi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - nie ma tak łatwo, zwykły oscyloskop łapie wszystkie zakłocenia od alternatora, zapłonu to musi byc oscyloskop samochodowy, dedykowany.
    - zbytnio sie nie rózni od zwykłego oscyloskopu elektronicznego tylko ma zainstalowane filtry przeciwzakłoceniowe oraz oprogramowanie trochę filtruje przebiegi.
    Dowolny aktywny filtr potrafię sobie zrobić w warunkach domowych, tylko muszę wiedzieć jaki to ma być filtr nisko/dolno/pasmowo przepustowy i na jakie częstotliwości go stroić.
    Możesz dać znać jakie częstotliwości trzeba odfiltorować? O ile w ogóle ma sens taka zabawa...

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    nie ma sensu taka zabawa, nie masz sond wysokiego napiecia i td....

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd 115 km - problem ze spalaniem
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 17:38
  2. 147 problem ze spalaniem
    Utworzone przez gizu w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 09:41
  3. Problem z dużym spalaniem 1.9 JTD
    Utworzone przez sportvagonos w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 10:28
  4. [146] 2.0 Td problem ze spalaniem
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2008, 06:09
  5. [145] mam problem ze spalaniem
    Utworzone przez dstas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory