Witam ponownie, na początek przedstawię jak sprawy się mają (ponownie dla potomnych)...
Po przejechaniu ok. 300km od wymiany MAF + lambda i resetu parametrów adaptacyjnych:
Parametr samodopasow.TRA: 124,518 ms
Parametr samodopasow.FRA: 1,016
Czas wtrysku na wolnych obrotach bez obciążenia 2,9 - 3,2 ms
Przepływ na wolnych obrotach - 8.0 w porywach do 9.6kg/h (napięcie 1.31-1.37V)
Przepływ przy 3000 rpm - napięcie 1,90-2,00V
Średnie spalanie w trakcie tej adaptacji: 12,34 l/100km - ok 200km po mieście, 100km trasa.
Co do sondy lambda, pomierzyłem rezystancje grzałek, stara sonda 8,9ohm, sonda nowa - 8,9ohm, rezystancja kabli miernika 0,2ohm.
Na przewodach do grzałki pokazuje się impulsowo napięcie 12V - więc tu nie ma się czego przyczepić.
Obie sondy są tego samego typu o czy świadczy katalog producenta (numeracja), mają identyczne wymiary i wygląd, jedyna różnica to długość kabla i jego końcówka.
Oryginał: 0 258 006 190, a ja założyłem 0 258 006 328,
Dodatkowo obie sondy zastępuje ta sama sonda uniwersalna: 0 258 986 615.
Szczerze, nie mam pojęcia (czyt. nie znam się na tym) i nie wiem czy takie postępowanie z sondami jest "dopuszczalne", w celach diagnostycznych na pewno może to coś pokazać. Obie sondy zachowują się prawie identycznie po zamontowaniu:
- obie nagrzewają się długo
- na obu sondach wyraźnie czuć że mieszanka jest za duża (ostre, gryzące spaliny z Pb)
- na obu sondach bardzo duże TRA >+90msek
Tak, wiem zbyt dużo kombinuję, ale jest to spowodowane niechęcią do "szybkiej i prostej diagnozy" w stylu "jak wymienisz sonde i MAF to będzie OK" - zwykle się okazuje że nie jest OK...
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na duże TRA to proszę o podpowiedzi, sprawdziłem już naprawdę sporo rzeczy i brak mi już pomysłów.
Qbiczystko, jeśli masz możliwość, pokaż jakieś wyniki, wykres napięcia sondy lambda + temp płynu chłodzącego + integrator - wykres od zimnego silnika aż do kilkukrotnego otwarcia dużego obiegu przez termostat (np. do włączenia się wentylatora). Taki wykres sporo by mi rozjaśnił w mojej sprawie, a w twojej - no cóż od czegoś też musisz zacząć diagnozować .
Jakie masz TRA i FRA, czy obroty falują, co z twoim MAFem, wyprzedzenie zapłonu? Do testów MAFu na odcięciu nie namawiam (bo sam się je boje wykonywać) ale do odważnych świat należy .
Pozdrawiam.