Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Roznice w ukladzie swiec TS

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tyza_mse
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Urzędów/Kraśnik
    Auto
    156 1,9 cf2+
    Postów
    27

    Domyślnie Roznice w ukladzie swiec TS

    Wymieniłem w swojej alfie silnik z 2.0 na 1.8 i teraz nurtuje mnie pewną sprawą. W 2.0 uklad świec byl taki.
    Oo Oo oO oO gdzie O to duża świeca a o to mała.
    Teraz w 1.8 jest Oo Oo Oo Oo. Czyli 2 ostatnie cylindry mają zamieniona kolejność. Wcześniej cewka była nakladana na dużą świecę i do małej dopalajacej szedł przewód, a teraz dwie pierwsze cewki zasilaja 4 główne świece a dwie następne, świece małe. Mam wrażenie że taki układ nie daje odpowiedniej iskry na główne świece, w efekcie czego auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów. Spalanie jest identyczne jak w 2.0 może nawet ciut większe a 1.8 podobno pali mniej.
    Mam nadzieję że zrozumieliscie oco mi się rozchodzi ;-)
    Ostatnio edytowane przez Tyza_mse ; 23-07-2014 o 12:25

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tyza_mse Zobacz post
    Wymieniłem w swojej alfie silnik z 2.0 na 1.8 i teraz nurtuje mnie pewną sprawą. W 2.0 uklad świec byl taki.
    Oo Oo oO oO gdzie O to duża świeca a o to mała.
    Teraz w 1.8 jest Oo Oo Oo Oo. Czyli 2 ostatnie cylindry mają zamieniona kolejność. Wcześniej cewka była nakladana na dużą świecę i do małej dopalajacej szedł przewód, a teraz dwie pierwsze cewki zasilaja 4 główne świece a dwie następne, świece małe. Mam wrażenie że taki układ nie daje odpowiedniej iskry na główne świece, w efekcie czego auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów. Spalanie jest identyczne jak w 2.0 może nawet ciut większe a 1.8 podobno pali mniej.
    Mam nadzieję że zrozumieliscie oco mi się rozchodzi ;-)
    Taki układ jaki opisujesz nie istnieje.
    Świece duże zasilane są bezpośrednio z cewki.małe pierwszy cyl z czwartej cewki,czwarty z pierwszej,drugi z trzeciej trzeci z drugiej.Czyli połączone są cylindry współbieżne.Ostatnie TS miały połączenie jedna cewka jeden cylinder.Jeśli zostawiłeś ECU od starego silnika zmontuj zapłon jak było przy starym.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tyza_mse
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Urzędów/Kraśnik
    Auto
    156 1,9 cf2+
    Postów
    27

    Domyślnie

    No jak nie istnieje jak tak mam, chcesz powiedzieć że mi się wydaje? Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Układ zapłonowy nam swój stary, sęk w tym że na 2 osttatnich cylindrach swiece są zamienione miejscami, rozumiesz? I przez to się wszystko pozmienialo. Chcę się dowiedzieć czemu tak jest. Chciałem odkręcić cewki od listwy która trzyma wszystko w kupie ale W tym momencie nie da się założyć wszystkich cewek na duże świece, na 2 cylindrach nie pozwala przetloczenie w pokrywie zaworow.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tyza_mse Zobacz post
    No jak nie istnieje jak tak mam, chcesz powiedzieć że mi się wydaje? Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Układ zapłonowy nam swój stary, sęk w tym że na 2 osttatnich cylindrach swiece są zamienione miejscami, rozumiesz? I przez to się wszystko pozmienialo. Chcę się dowiedzieć czemu tak jest. Chciałem odkręcić cewki od listwy która trzyma wszystko w kupie ale W tym momencie nie da się założyć wszystkich cewek na duże świece, na 2 cylindrach nie pozwala przetloczenie w pokrywie zaworow.
    No nie istnieje taki układ.Nie ma takich TS 16v.Nie wiem co ty tam masz,co tam było namieszane,przerabiane itd itp.Ale coś takiego nie wyjechało z fabryki.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tyza_mse
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Urzędów/Kraśnik
    Auto
    156 1,9 cf2+
    Postów
    27

    Domyślnie

    Powiedz mi jak można namieszać albo przerobić gniazdo świecy w głowicy?
    Z resztą szukając odpowiedzi e Google spotkałem się z opisem takiego właśnie układu świec w 1.8 16v. Ale nie znalazłem opisu dlaczego ta kolejność jest inna niż w 2.0
    Ostatnio edytowane przez Tyza_mse ; 23-07-2014 o 15:15

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tyza_mse Zobacz post
    Powiedz mi jak można namieszać albo przerobić gniazdo świecy w głowicy?
    Z resztą szukając odpowiedzi e Google spotkałem się z opisem takiego właśnie układu świec w 1.8 16v. Ale nie znalazłem opisu dlaczego ta kolejność jest inna niż w 2.0
    Nie wiem Kolego jak to możliwe.Gniazda świec to w sumie nie jest problem,wystarczy wstawić tulejki z gwintem nie takim jak trzeba.Daj link do tego opisu,bo ja czegoś takiego nie widziałem.Cała rodzina TS 16v ma taką samą listwę cewek i taką samą głowicę.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Też pierwsze słyszę - zrób zdjęcie jak to wygląda.
    Różnice były pomiędzy CF2 i CF3 - ale to opisał już lesiu - zamieniono jedynie podpinanie małych świec w nowszej wersji jedna cewka jeden cylinder.
    Od jakiego auta masz ten silnik ? 156 z plastikową pokrywą ? Przed liftem czy po lifcie ? Ile koni 140 czy 144 ?
    147 powodów do zadowolenia

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Widzę, że nieźle ktoś tam namieszał Poza tym nie dziw się, że Ci 1,8 TS więcej pali. Przecież w 2,0 są inne przełożenia skrzyni, 1,8 ma niższy moment obr, moc i trochę inną charakterystykę. Inna sprawa, że nie wiemy w jakiej on jest kondycji...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Tyza_mse
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Urzędów/Kraśnik
    Auto
    156 1,9 cf2+
    Postów
    27

    Domyślnie

    Nie moge teraz znalezc tematu ktory czytalem wczesniej, ale znalazlem ten:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...8ts_2000r.html

    kolega michall tez pisze o takiej kolejnosci jak jest u mnie. Glowica nie wyglada na przerabiana, nie widac zeby byly wstawiane tuleje.
    Co do kondycji silnika, cisnienie po 13bar, nie chla oleju pracuje ladnie rowno, pali od strzala wiec jest chyba w dobrej kondycji. Fakt zostala skrzynia z 2.0 czuc ze jest za dluga troche, i ecu z 2.0, ludzie mowia ze ma dzialac z 1.8 ale moze za duze dawki paliwa daje, nie wiem. Martwi mnie tylko ta kolejnosc swiec.
    Moja alfa to cf2, alfa z ktorej mam silnik to niby tez cf2 byla, obie alfy i 1.8 i 2.0 maja takie same cewki, takie same przetloczenia na cewki w pokrywach zaworow. tylko ta kolejnosc, ehhh

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tyza_mse Zobacz post
    Wymieniłem w swojej alfie silnik z 2.0 na 1.8 i teraz nurtuje mnie pewną sprawą. W 2.0 uklad świec byl taki.
    Oo Oo oO oO gdzie O to duża świeca a o to mała.
    Teraz w 1.8 jest Oo Oo Oo Oo. Czyli 2 ostatnie cylindry mają zamieniona kolejność. Wcześniej cewka była nakladana na dużą świecę i do małej dopalajacej szedł przewód, a teraz dwie pierwsze cewki zasilaja 4 główne świece a dwie następne, świece małe. Mam wrażenie że taki układ nie daje odpowiedniej iskry na główne świece, w efekcie czego auto nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów. Spalanie jest identyczne jak w 2.0 może nawet ciut większe a 1.8 podobno pali mniej.
    Mam nadzieję że zrozumieliscie oco mi się rozchodzi ;-)
    Sprawdź dobrze jeszcze raz tę starą głowicę z 2,0 TS.
    Układ cf2 był zawsze taki, jak masz teraz w 1,8, również w silniku 2,0 TS: Oo Oo Oo Oo
    i zawsze na 3 i 4 cylindrze cewka była na małej świecy, a na 1 i 2 na dużej świecy.
    Jeśli wszystko jest sprawne to ma jechać dobrze i nie ma się czym przejmować.
    Co do sterownika to niech elektronicy się wypowiedzą, ale może być, że ECU od 2,0 będzie dawało większe dawki paliwa, niż potrzebuje 1,8, więc może dlatego dużo pali.

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja Duze cisnienie w ukladzie
    Utworzone przez wreski w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-06-2016, 11:53
  2. olej w ukladzie wydechowym
    Utworzone przez eyo w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 21:07
  3. [145] stuki w ukladzie kierowniczym
    Utworzone przez mlody00 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 13:11
  4. [156] Cos piszczy w ukladzie kierowniczym
    Utworzone przez Awagandro w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-04-2008, 20:56
  5. Olej w ukladzie wspomagania, alfa 156 ???
    Utworzone przez cezkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-10-2007, 19:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory