Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    adrianzdyk
    Gość Avatar adrianzdyk

    Domyślnie Głośna praca JTD

    Witam.

    Mam pewien problem z silnikiem 1.9 jtd105 . Silnik działał bez zarzutu, cechowała go miękka i cicha praca, aktualnie pracuje twardo i głośno, jak stary niezagrzany diesel.
    W aucie został wymieniony czujnik położenia wału korbowego,oraz wymienione koncówki wtryskiwaczy, niestety nie przyniosło to poprawy pracy silnika, dalej pracuje twardo i głośno.

    Odczytałem parametry pracy silnika prostym interfejsem euroscan:
    Actual Egr 1%
    Intake air Quantity 453,5mg/i
    Pre injection timming 9,10 deg
    Fuel Pressure 1,3V
    Baro Pressure 990 mbar
    Air Temp 27stC
    Batttery Voltage 13,51V
    Bost Control 0,00%
    Fuel Presure 304,3 bar
    Fuel pressure regulatror 16,81%
    Fuel pomp ON
    Bost pressure 1002 mbar
    Pre injection time 0,250 ms
    Engine speed 850 obr/min

    Jeszcze nie sprawdziłem rozrządu, aczkolwiek pasek jest naprężony wiec wykluczam przeskoczenie. Czy ewentualne zerwanie klina na kole wałka rozrządu, lub przy kole pasowym może powodować takie efekty?? Czy raczej jest toi kwestia elektroniki sterującej silnikiem. Będę wdzięczy za wszelkie sugestie.

  2. #2
    Michal166
    Gość

    Domyślnie

    kolego u mnie taka głośna praca silnika byla przez uszkodzone kolo pasowe dwumasowe, istny stary diesel, podejrzewalem wszystko, lacznie z zaworami. Okazalo sie ze to wlasnie to kolo.Jedz na kanal sciagnij prawe kolo,paski o odkrec kolo pasowe walu, od wewnetrzej strony jest ono na takim jakby sprzegle ( odlew z gumy ) jesli jest popekane i ponadrywane to masz wydatek rzedu 200-250zł do 2,4 300-350. te kola robi tylko firma DAYCO i takowych szukaj w serwisie za ta czesc ktora jest logowana przez AR wolaja 450zł do 2,4 550zł. Wiec jesli chcesz byc pewien czy to napewno to, czeka Cie kanal, nie ma tam duzo pracy, max 30 minut i wszystko jasne...

  3. #3
    ViP Rowerzysta
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Zdzieszowice
    Auto
    AR
    Postów
    90
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 h 50 m

    Domyślnie

    Koło pasowe jak zaczyna siadać to najbardziej słychać po dłuższym postoju, słychać głośne metaliczne dźwięki.
    U mnie po wymiane teraz jest cicho.

  4. #4
    peq_88
    Gość

    Smile

    Miałem podobny przypadek. Głośna praca a raczej klekot silnika na niskich obrotach rzędu 800-1500. Dodatkowo odgłos narastał w przypadku włączenia klimatyzacji, włączenia świateł, lub kręcenia kierownicą. Jednym słowem wszystko co powodowało dodatkowe obciążenie koła pasowego. Wczorej wymieniłem koło pasowe w którym guma amortyzyjąca drgania była popękana. Dodatkowo musiałem wymienić łożysko napinacza bo też miało dość spory luz. Po tych wymianach wszystko jest ok. Nic nie stuka nic nie puka. odpukać

  5. #5
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Ja gdzieś czytałem kiedyś o głośnej pracy, to koledzy pisali o uszkodzonym łańcuchu pompy olejowej. Ogólnie było kilka tematów na ten temat.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,604
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 14 h 18 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    Ja gdzieś czytałem kiedyś o głośnej pracy, to koledzy pisali o uszkodzonym łańcuchu pompy olejowej. Ogólnie było kilka tematów na ten temat.
    to co napisałeś dotyczy 2,4
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 PussyWagon 1.9JTD/115 KM '02 FL
    Postów
    526
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    8 d 17 h 13 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał adrianzdyk Zobacz post
    problem z silnikiem 1.9 jtd105 . Silnik działał bez zarzutu, cechowała go miękka i cicha praca, aktualnie pracuje twardo i głośno, jak stary niezagrzany diesel.
    Cytat Napisał Michal166 Zobacz post
    kolego u mnie taka głośna praca silnika byla przez uszkodzone kolo pasowe dwumasowe
    Witam,pytam z czystej ciekawości technicznej (lubie wiedzieć i interesuje sie troche mechaniką;-) ) Jaki związek bedzie miało głośne "klekotanie" JTD z kołem pasowym??? Jak kolega adrianzdyk opisał,wydaje sie że "klekotanie" pochodzi od np. złego ciśnienia wtrysków,błedu sterowania wtryskiem,zły czas wtrysku... itp. itd. Czy z koła pasowego w 1.9 JTD jest sterowany któryś z tych parametrów.A może po prostu jest to "klekotanie" mechaniczne,znaczy obijanie sie luźnych części o siebie (rozwarstwienie gumy koła pasoweg) Nie wiem ale założycieltematu wspomniał że wcześniej chodził miekko a teraz "twardo klekocze"... więc...

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd głośna praca
    Utworzone przez kubals w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 19:32
  2. Głośna praca wtryskiwacza
    Utworzone przez RafcioL27 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-09-2011, 10:09
  3. 2.4JTD i głośna praca?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 17:06
  4. głośna praca silnika
    Utworzone przez chudy w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-06-2010, 10:46
  5. Głośna praca
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 18:17

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

glosna praca silnika stilo jtd

Problem Klekotanie Głośna praca jtd

glosna praca wtryskiwaczy 1.9 jtd

fiat bravo 1.9 JTD dizel stukot w silniku

głośna praca wtryskiwaczy jtdm

silnik pracuje glosno i nierowno jtd

twarda praca jtd alfa 156

głośne klekotanie diesla

silnik fiat bravo 1 9 multijet alfa 156

klekotanie w silniku diesla fiat

silnik jtd głośno chodzi

stuki w silniku fiat bravo 1.9

1.9 jtd 16v klekotanie

stilo głośna praca silnika

czy alfa 147 1.9jtd glosno chodza

koło pasowe jtd fiat

disel głosniejsza praca a włączone światła

glosna praca silnika jtd multijet

stilo 1.9 jyd wyjacy silnik

glosna praca silnika 1.9 stilo

alfa156 brak sterowania wtryskami

jtd klekotanie na niskich obrotach

głośno pracuje jtd

głośna praca silnika jtd stilo

po wymianie rozrządu głośniej chodzi multijet

nierówna praca silnika fiat stilo jtd

alfa 147 jtd głośno chodzi

alfa 147 jtd głośno

głośność pracy 1.9 jtd

głosna praca silnika fiat stilo jtd

1.9 jtd stuki z walka rozrzadu

głośna praca wtryskiwaczy jtd

głośny diesel 1.9 jtdm

jtd glosny

1.9 jtd głośna praca

koło pasowe fiat stilo 1.9 jtd

1.9 jtd glosna praca silnika

multijet glosna praca

1.9 jtd twarda praca silnika

1.9jtd klekocze od 1500 obr

głosna praca 1.9 jtd

bravo 1.9 jtd stukanie klekot

głośna praca 1 9 jtd

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory