Opony są jednakowe?
Skup się na abs posprawdzaj czujniki abs koła, wtyki przy kołach czy czujniki przy kołach nie nałapały opiłków
Opony są jednakowe?
Skup się na abs posprawdzaj czujniki abs koła, wtyki przy kołach czy czujniki przy kołach nie nałapały opiłków
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
ABS I ECU nie wykazuja bledow, nawet w historii nie bylo. Diagnoza w czasie jazdy pokazuje ze wszystkie czujniki podaja ok. Zastanawia mnie tylko,jedna sprawa w abs-sie. Gdy samochod stoi kazdy z czojnikow nie pokazuje predkosc 0, tylko 1,657km. Wszystkie jednakowo. Masy sprawdzalem, chyba ze ktoras przegapilem. Jeszcze jedno z tym abs-em. Z jego pozycji pomiar napiecia akumulatora 10,95V, a z pozycji ss 12, 58 I ten jest wlasciwy. Chyba sprawdzalem z pozycji ECU i tez byl wlasciwy.
Doczytalem w dokumentacji, ktos z serwisu mi podeslal, ze zmierzyc signal predkosci pojazdu, ma byc stabilny! Jeszcze nie wiem, chyba da sie zrobic pomiar wykresem '' predkosc w czsie''. Musze sprobowac, ale robie to z doskoku, dzis chyba nawet nie bede mial czasu, bo na bierzaco zajmuje sie synem i domem, to dlatego tak schodzi, a synowa na nas pracuje.
Sygnal jest podawany z predkosciomierza, dobrze byloby sprawdzic instalacje , czy przejscie do ss jest stabilne. Rzucilem mailami do kilku serwisow i dzwonilem, by ktos podal mi na ktorych pinach szukac, ale nikt sie nie chce chyba darmo wysilic. Nie wierze , zeby nie mieli takich opisow.
Nie chce nic mówić i pisać, ale z analizy schematów dla AR156 1,8TS '03r -> (nie wiem z jakim silnikiem mamy do czynienia) wynika, że prędkość pojazdu brana jest z czujników SS (wejścia i wyjścia skrzyni). ABS nie bierze w tym udziału. W nocy jak coś wrzucę schemat.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Nie wiem co jest, przez kilka dni nie wchodzily moje wiadomosci , ...
Teraz czekam na serwis, po 15 pazdziernika najblizszy termin. jazda sie skonczyla. Padly mi wszystkie zegary plus ich podswietlanie, oraz podnoszenie przednich szyb, na dodatek selespeed stal sie gluchy. Po zdiagnozowaniu doszly bledy P0571, C1507, C1340, Ten pierwszy to podobno czujnik hamulca pozostale nie mam opisow, Jak ktos moze podpowiedziec, to niech napise. Moze cokolwiek uda mi sie znalezc, bo do serwisu minimum 2 tygodnie.
I jeszcze jedno, jak wykasuje te bledy to przez pare minut skrzynia dziala cacy, ale szyby i zegary nie chodza, i zapomnialem, swieci sie abs na wylaczniku. Troche duzo usterek w jednym momencie, Jak macie pomysl, lub ktos mial cos podobnego to dajcie znac.
Jezeli ktos moze wskazac dobry opis bezpiecznikow. Moj selespeed to koncowka produkcji! Bede wdzieczny.
Wygląda to na jakiś problem z zasilaniem. Jak wygląda akumulator oraz główne masy ?? Przyjrzałbym sie również alternatorowi !! Jakie jest napięcie ładowania?? Kiedys mialem podobny przypadek, wariacie Abs a następnie wysiadanie kolejnych zegarów oraz ich podświetlenia. Po jakimś czasie zapaliła sie kontrolka ładowania i auto stanęło. Winny okazał sie regulator napięcia.
Pzdr
jednak bezpiecznik, na oko byl ok, przyrzadem byl ok , dopiero zaczalem kolejno podmieniac nowymi bezpiecznikami i trafilem. Byl uszkodzony , pomimo wygladu na dobry i pomimo sprawdzania przyrzadem. Wpadlem na pomysl podmiany niby dobrego, bo przypomnialem sobie taki numer z omega, gdy kiedys bylem za granica i padla mi cala decha z nawiewami. To w dwoch warsztatach tez mi posprawdzali bezpieczniki i mowili ze sa ok, wiec niech pan zostawi pojazd, bo trzeba rozebrac przedni panel. Cos mnie wtedy tknelo zeby podmienic z tym obok czynnym. OT i takie glupstwo. Taka uwaga dla wszystkich przy sprawdzaniu bezpiecznikow, nie ufac oczom i przyrzadam, dla pewnosci podmienic, chocby z innym czynnym obok. Przerabane jest tylko to szukanie na slepo, bo opisy jakie znalazlem wogole nie pasuja do mojej alfy, poza podstawowymi przy kierownicy.
I caly czas pozostaje P0720. Postanowilem ten problem zostawic i zaczekac na warsztat, poniewaz koncepcji specjalistow jesttyle ilu specjalistow. Nie nie mam na misli naszego forum. Moznaby sie bawic w podmiany czujnikow itp, ale nie na ulicy w londynie.
Powrot do tematu.
Prosze pilnie o odpowiedz, czy selespeed powiazany jest np. z czujnikiem ( czujnikami) skretu lub przechylu samochodu?
Jakie sa obiawy zuzycia sprzegla w selespeed.
Bede b. wdzieczny odpowiedzi.
Pytam dlatego, poniewaz wykorzystano chyba wszystkie mozliwosci - wymiana czujnikow, kompletnego sterownika, podmiana centralki sterujacej.
Oczywiscie o finale poinformuje.
Poniżej dokumentacja.
małe sprostowanie i uwaga dla wszystkich, że Elearn potrafi płatać figle. W dokumentacji w spisie czujników są czujniki wejścia i wyjścia skrzyni, ale na schematach już nie. Żeby było jeszcze śmieszniej, to ten sam Elearn na dwóch róznych komputerach potrafił mi wskazać różne schematy. Na jednym były 2 wspomniane wcześniej czujniki a na drugim tylko jeden
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77