Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    pitt24
    Gość

    Domyślnie Stuki w zawieszeniu - przekładnia kierownicza?

    Witam kolegów

    zima, a w zasadzie polskie trakty zrobiły swoje, po diagnostyce w ASO okazało się, że mam do wymiany górny -prawy wahacz (lewy o dziwo, podobno dobry).Niepokoją mnie jeszcze stuki dochodzące właśnie z lewej strony. W ASO usłyszałem teorię,że mogą one dochodzić z przekładni kierowniczej, i tu moje pytanie -czy są jakieś wyraźne objawy zużycia takiej przekładni?(cieknący płyn, jakieś namacalne luzy?) Stuki do złudzenia przypominają te jakie wydawała moja poprzednia alfa - wtedy do wymiany był drążek stabilizacyjny.Odgłosy słychać dobrze przy wolnym pokonywaniu nierówności.

  2. #2
    Doman
    Gość

    Domyślnie

    stawiam na stabilizator

  3. #3
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    To może być wiele rzeczy. U mnie twierdzili, że przekładnia, a okazało się, że miałem poduszkę do wymiany...

  4. #4
    ViP Romeo Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 156 SW>2001->2,5 V6->190 KM->CF3
    Postów
    1,323
    Podziękowania za post / Lubię to
    Wpisów
    1
    Czas spędzony na forum
    13 d 16 h 17 m

    Domyślnie

    mi sie wydaje że jeśi by to była przekładnia to nie mialbyś stuków przy jeżdzie tylko luz na kierownicy (listwa w maglownicy mogła by byc polużniona, zużyta) lub na końcówkach drążka kierowniczego. z tego co piszesz to jak dlamnie to nie jest przekładnia(maglownica) a raczej luz na łaczniku stabilizatora, lub stukający wachacz.

    Było Skromne 1.8i 144 powody do mruczenia
    Jest
    2,5 V6 i 190 nowych powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Tako85
    Gość

    Domyślnie

    U mnie przekładnia nie jest w najlepszym stanie i na kierownicy są takie delikatne luzy. Jak się lekko rusza kierownicą na postoju to na granicach tych luzów słychać takie delikatne stuknięcia.

    Gdy mi stukało na małych nierównościach to pomogła wymiana gum stabilizatora.

  6. #6
    ***mach***
    Gość

    Domyślnie

    ja regenerowalem przekładnie, ale cieżko mi powiedzieć czy to miało wpływ na stukanie (luzów nie miałem). po regeneracji stuka jakby mniej ale wymieniałem też wahacze więc to może one pomogły. Powoli dochodze do wniosku że szkoda ładowac kase w stary samochód bo i tak nowego z niego nigdy nie zrobię.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,553
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 20 h 36 m

    Domyślnie

    To pewnie stabilizator, ale może być też przekładnia. Jeśli to przekładnia, to będziesz na nierównościach czuł drgania (stuki) na kierownicy. Ja kiedyś miałem to samo i w końcu doszedłem, że mam kłopoty z przekładnią. Oczywiście najlepiej jest to sprawdzić po odłączeniu końcówki lewego drążka kierowniczego od zwrotnicy. Wtedy jedna osoba szybko rusza kierownicą, a druga trzyma drążek i wtedy może wyczuć luz. Cały problem w tym, że ten luz wynika z niewielkiego podtarcia się zębów listwy przekładni w środkowej jej części. Jednak jeśli nie jest on zbyt duży to można go skasować śrubą regulacyjną, która znajduje się w przekładni. W tym celu trzeba opuścić belkę przedniego zawieszenia i dość długim kluczem nasadowym z przegubem (jeśli dobrze pamiętam 17 lub 19 mm) skasować luz. Trzeba to robić z wyczuciem bo w przypadku zbyt mocnego dokręcenia śruby kierownica będzie ciężko chodzić. Oczywiście najlepiej byłoby do wyregulowania wyjąć całkowicie przekładnię z samochodu, no ale to już jak kto woli.

  8. #8
    pitt24
    Gość

    Domyślnie

    dziękuję wszystkim za podpowiedzi,wyczuwalnych luzów ani drgań na kierownicy nie odczuwam.Wydaje mi sie,że w tym wypadku poleciał stabilizator - ale 100% pewności nie mam.Podjadę do człowieka, który zna się na rzeczy i wtedy będę znał winowajcę.Po oględzinach zawieszenia dam znac co i jak.

  9. #9
    Starscream
    Gość

    Domyślnie

    mi też tłukło, okazało się, że silent bloki na wahaczu dolnym się skończyły, wymieniłem wahacz i jest cichutko już

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 h 14 m

    Domyślnie

    Ciekawy temat. Z chęcią przeczytałbym rozwiązanie problemu, w czym była przyczyna.
    Mam podobny problem.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [145] Przekładnia kierownicza
    Utworzone przez Stelma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2011, 23:48
  2. [145] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez Stelma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-04-2010, 11:00
  3. [156] przekładnia kierownicza
    Utworzone przez sylwiniusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 09:05
  4. [145] przekładnia kierownicza?
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-04-2008, 19:57

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

volvo s60 stuki w zawieszeniu

objawy zuzytego drazka kierowniczego

śruba regulacyjna przekładnia kierownicza 206

peugeot 307 pukanie w maglownicy

stuki drążka kierowniczego alfa 147

peugeot 307 stuki po wymianie

przekładnia kierownicza objawt

objawy zuzutej maglownicy

regulacja magielnicy kierowniczej peugeot

przekladnia alfa 147 objawy

puka zwieszenie volvo s80

stuki listwa kierownicza

pegeot partner 2009 stuki na kierownicy

luzy na kolumnie kierowniczej peugeot 307

volvo S80 luz kierowniczy

zuzycie koncowek drazka alfa

problem z maglownicą peugeot 206

wachacz peugeot 307 pukanie

luz na drazku kkerowniczym peugeot 206

stuki w zawieszeniu peugeot 206

stukanie w zawieszeniu peugeot partner

stukanie w zawieszeniu peugeot 206

pukanie w maglownicy alfa

przekładnia kierownicza 206 śruba regulacyjna

pukanie w zawieszeniu peugeot 206

volvo s80 stuki w zawieszeniu

omega stuki przekładni

luzy w przekładni kierowniczej peugeot 307

peugeot partner stuki na kierownicy

stuki w zawieszeniu pegot partner

czym sie objawia luz przekladni alfa

luzy maglownicy 8p

pukająca maglownica fabia

przekładnia kierownicza stuki

stuki w zawieszeniu volvo s60

luz w kierownicy alfa romeo 147

peugeot 307 kierownica maglownica

volvo s60 stuka zawieszenie

przekladnia puka

jak wymienić maglownice 307

maglownica vovlo s 60

jak zalozyc maglownice volvo s80

peugeot 206 2004 stuka coś w zawieszeniu

volvo s60 stuki w kolumnie kierowniczej

peugeot 206 drążek kierowniczy objawy zużycia

e46 stuki na nierównościach maglownica

zima stuki lewego przedniego zawieszenia peugeot 307

fabia stuki w zawieszeniu

jakie obiawy są złużytych drązków stabilizatora peugeot partner

e46 luz w maglownicy jakie objawy

stukajaca przekladnia peugeot 307

przekładnia kierownicy objawy

koncowki drazkow kierowniczych oznaki zuzycia

zużyte przeguby volvo s60 objawy

drążki kierownicze alfa 159 wibracje

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory