Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: [156] Grzechotanie, szum, przy wciśniętym sprzęgle do połowy

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Prezes156
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 SW 2.4 JTD 175KM 2003r.
    Postów
    64

    Domyślnie [156] Grzechotanie, szum, przy wciśniętym sprzęgle do połowy

    Witam,
    Pisałem w wątku 166-tek, ale tu uściślę temat.
    Przy wciśniętym do połowy sprzęgle (na luzie, w trakcie jazdy) słychać grzechotanie w skrzyni biegów/sprzęgle.
    Takie metaliczne chrobotanie. Jak sprzęgło jest niewciśnięte albo wciśnięte do końca cisza. Żadnych innych objawów, biegi dobrze się zmieniają itd.
    Ktoś ma pomysł co to może być?
    Dwumasa i sprzęgło mają 25 tys. km. Co i tak nie jest gwarancją, że wszystko działa, bo wysprzęglik mimo, że był nowy to był walnięty i wymieniony po kilku tysiącach.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Łożysko oporowe sprzęgła daje znać o sobie . Przy takim przebiegu to aż dziwne .

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Prezes156
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 SW 2.4 JTD 175KM 2003r.
    Postów
    64

    Domyślnie

    Łożysko oporowe to co innego niż łożysko w wysprzęgliku?
    Jakieś to sprzęgło całe zwalone było. Auto kupiłem świeżo po wymianie przez poprzedniego właściciela. Najpierw poszedł wysprzęglik (był LUK, wstawiłem Sachs) teraz znowu coś. Najgorsze, że grzebanie w sprzęgle wiąże się z wyjęciem skrzyni - kasa + czas (2-3 dni u mechanika :/)
    Nie wiem czy całości sprzęgła nie wymienić na nowe i mieć wreszcie z głowy.

    Czym może się skończyć jazda z takim łożyskiem?

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Chyba niczym raczej sie do końca nie rozleci

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Wymieniłeś dwumase i tarcze a łożyska nie? Dobrze zrozumiałem?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maxiking
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Tarnów 33-100
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 115 koni 2001/2002r
    Postów
    483

    Domyślnie

    Chyba źle sprzęgło całe chyba było wymienione wraz z dwumasą 25tyś km temu

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Saander
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Nowogrodziec / Bolesławiec
    Auto
    Była 156 FL 2,4 JTD 175KM, jest 159 2,4 200KM
    Postów
    72

    Domyślnie

    Zobacz mój temat, objawy zdaje się podobne: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...em_filmik.html

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Prezes156
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 SW 2.4 JTD 175KM 2003r.
    Postów
    64

    Domyślnie

    Sprzęgło było całe z dwumasą wymieniane. Potem wymieniałem wysprzęglik (jest zintegrowany z łożyskiem) - powód był taki, że sprzęgło wpadało w podłogę, najpierw podejrzewałem pompę sprzęgła, ale wymiana nic nie zmieniła, więc wysprzęglik do wymiany. Teraz znów chrobocze i podejrzewam, że to znów ta część się sypnęła. Saander przypadek inny niż Twój, bo na luzie mi nic takim młotem nie wali po metalu. Tylko chrobotanie na półsprzęgle. Spróbuję w weekend to nagrać i wrzucić.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Prezes156
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 SW 2.4 JTD 175KM 2003r.
    Postów
    64

    Domyślnie

    Nagrałem film. Taki jakby młot pneumatyczny, tylko delikatniej. Trzeba głośno puścić.


  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Prezes156
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 SW 2.4 JTD 175KM 2003r.
    Postów
    64

    Domyślnie

    Skrzynia wyjęta z Alfy.
    Sprzęgło i łożysko w super stanie.
    Dwumas padnięty jak rozklekotana grzechotka. Było to koło dwumasowe regenerowane.
    I teraz tak, do tego silnika jak poszukałem to regenerowane kosztują ok. 1300 pln, nowe 2900 pln.
    To było regenerowane i padło po ok. 26 tys. km.
    Będę musiał wstawić nowe, boli...
    Zdam relację po zakończeniu operacji...

Podobne wątki

  1. Piszczy przy wciśniętym sprzęgle
    Utworzone przez Krupers w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-07-2015, 23:01
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-06-2015, 19:05
  3. Szum przy wciśniętym sprzęgle JTD
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 16:54
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  5. Stuka przy wciśniętym sprzęgle.
    Utworzone przez Tekken666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 07:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory