Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Tarcie zacisku o felgę po wymianie klocków.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Alfamania
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa romeo 156 pojemność silnika 2.4jtd - 180 koni
    Postów
    39

    Domyślnie Tarcie zacisku o felgę po wymianie klocków.

    chodzi mi o wymiane klocków z przodu ostatnio wymieniłem klocki i cholera jasna w prawym kole podczas jazdy i skrętu w prawo zacisk trze mi cholernie o felge az czuc na calym Aucie A jak naciscne hamulec to przestaje I tak samo jak cofam wydaje mi sie ze z zaciskiem cos jest w lewym kole normalnie wszystko pieknie ladnie a w prawym tak jak by klocki byly za luzno i przy cofaniu tra o tarcze :/ Nie mam pojęcia co z tym zrobic mam cała felge obrysowaną na okolo od wewnątrz wlasnie na wysokosci tych zacisków

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,769

    Domyślnie

    Ściągnij koło i sprawdź, czy poprawnie dokręciłeś zacisk.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar turek1601
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Pruszków, Ostrołęka
    Auto
    147 1,6 105km
    Postów
    388

    Domyślnie

    Wygląda na to że masz źle dobrane klocki.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Alfamania
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa romeo 156 pojemność silnika 2.4jtd - 180 koni
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał turek1601 Zobacz post
    Wygląda na to że masz źle dobrane klocki.
    Tez mi sie tak wlasnie wydaje bo wczesniejsze które byly te zuzyte juz niby byly podobne do tych co kupilem tylko ze te co kupilem teraz mialy jakies czujniki kabelki odstające A te stare tego nie mialy A najlepsze jest to ze dzieje sie tak tylko w prawym kole lewe normalnie dziala nic nie ociera lezy idealnie klocek

    Dodano po 7 minutes:

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ściągnij koło i sprawdź, czy poprawnie dokręciłeś zacisk.
    Zacisk jest dobrze dokrecony Ale najlepsze jest to jak by to byla wina zle dobranych klocków to tarło by z obydwuch stron A trze tylko z prawej i przy skrecie w prawo A jak nacisne delikatnie chamulec przy skrecie to tarcia nie ma juz a jak puszcze znowu trze :/
    Ostatnio edytowane przez Alfamania ; 23-10-2014 o 15:11 Powód: Dodano

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar djaw
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Jasło/Warzyce
    Auto
    156 1.9 JTD | Gtv 2.0TS | 159 2.0 JTDm
    Postów
    51

    Domyślnie

    Może głupia teza, ale może masz asymetryczne klocki i są założone gruby-gruby z jednej strony i cienki-cienki z drugiej, albo założone są odwrotnie na tym kole które przyciera; ale nie wiem czy wogóle asymetryczne klocki są dostępne-to raczej strzał w ciemno z mojej strony

    Edit: ale z drugiej strony większość klocków, jak nie wszystkie ma blaszki do tłoczka więc nie sposób to pomylić.
    Ostatnio edytowane przez djaw ; 23-10-2014 o 16:10

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Wyczyściłes jarzma i prowadnice?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Volvo S60 D5 R-design/ Peugeot 308 T9
    Postów
    2,550

    Domyślnie

    Nie ma bata, jeśli klocki są dobrze dobrane, a jeśli z lewej strony wszystko jest ok, to coś musiałeś schrzanić przy składaniu zacisku do kupy. Sprawdź poprawność dokręcenia zacisku, założenia sprężyny i to czy klocek siedzi poprawnie.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    wrzuc zdjęcia, ja jak u siebie pierwszy raz robiłem to źle założyłem sprężynę i też mi obcierało.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Prezes156
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 SW 2.4 JTD 175KM 2003r.
    Postów
    64

    Domyślnie

    W poprzedniej alfie u mnie było tak, że ktoś dla ułatwienia ściął te wystające bolce na tarczach, żeby nie musieć celować kołem. I z prawej strony nie dość dokładnie, jakaś resztka wystawała. Przy wymianie koła zapomniałem o tym i nałożyłem koło nie celując dziurą na ten bolec. Wtedy mi klocki w prawym kole szlifowały, bo tarcza była pod kątem. Przy hamowaniu cisza. Żadnych innych objawów.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,260

    Domyślnie

    sprawdziłeś w końcu sprężynę, czy założysz kolejny temat o tym samym? najlepiej w innym dziale?

Podobne wątki

  1. [159] Dziwne zachowanie auta po wymianie klocków hamulcowych.
    Utworzone przez szybson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2014, 17:15
  2. Po wymianie tarcz i klocków przód zacisk obciera
    Utworzone przez Daroo84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2012, 19:10
  3. Brak hamowania po wymianie tylnych tarczy i klocków
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-09-2011, 21:22
  4. Po wymianie klocków, błąd ABS i EBD
    Utworzone przez j_x_m w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-04-2011, 12:26
  5. [146] Jak cofnąć tłoczki przy wymianie klocków?
    Utworzone przez Wojtas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-06-2009, 12:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory