Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23
  1. #11
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    Cytat Napisał pyciu
    Zaś przy jeździe kopa dostaje po 3k rpm a potem kolejnego gdzieś w okolicach 6k rpm. Słowem - pracuje pięknie.
    przy 6 tys dostaje kompa?
    od 3 k rpm do przynajmniej 6,5 k rpm powinno ciagnac w miare rowno...
    a jakies spadki mocy moga byc przyczyna awarii przeplywki. nie chce straszyc, mozliwe, ze te kopy to subiektywne odczucia, bo jedni mowia ze przy 3k rpm dostaje buta, inni ze od 2 tys zaczyna ciagnac.

    Aha, będę mógł auto trochę potestować przed zakupem tzn. wybrać się do dowolnego warsztatu w oklicy. Tylko, że właśnie w tym temacie jest ponoć kłopot. Słyszałem, że trudno o mechanika, który zna sie na alfach. Prawda li to?
    mechanikiem nie jestem, ale mysle, ze jak masz dobrego mechanika, a nie pana czesia ze stodoly to rozrzad Ci zmieni. znajomosc czestszych przypadlosci alf moze mechanikowi ulatwic naprawy - bo sa rzeczy ktore w alfie trzeba wymieniac regularnie

    olej - tu nic nie jest czarne i biale... chociaz jak sie przyjrzysz to widac jakies schematy
    http://www.forum.alfaholicy.org/topics3/1689.htm
    http://www.forum.alfaholicy.org/topics3/168.htm

    skrzynia - u mnie 2 ciezko wchodzi, a przy wbijaniu wstecznego latwo o zgrzyt, ale sie nie przejmuje bo to chyba normalne

    czesci - do 156 nie powinno byc problemow. jak w aso bedzie za drogo mozesz probowac w sklepach z czesciami, allegro oraz na forach - ludzie sprzedaja czesci

  2. #12
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za linki i wszystkie rady.
    Podpytałem też dzisiaj szefa ASO alfy w Bydgoszczy i nieco mnie uspokoił.

    Co do przebiegu niestety jest dupa blada, bo te alfy nie mają jeszcze chodometrów (-mierzy?), zatem licznik można dowolnie przesuwać - zależnie od fantazji handlarza.
    Mam juz umówioną wizytę (przed zakupem) u zaprzyjaźnionego mechanika, który wprawdzie w alfach "nie siedzi", ale nie wybrzydzał (jak inni)... zobaczymy co powie.
    Dużo wskazuje, że licznik był cofany, ale może to tylko spekulacje ...

    Dam znać jak poszedł przegląd.

    ps.
    a w ASO powiedzieli mniej więcej to samo co tu - regularne przeglądy, zawieszenie i czasem elektryka. Co do wariatora - podobno radzili sobie z tym w taki sposób, że do zaworów montowane były jakiś dodatkowe cewki (czy coś podobnego). I po takiej przeróbce już wariator nie padał tak często...

    pozdrawiam

  3. #13
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    Cytat Napisał pyciu
    Mam juz umówioną wizytę (przed zakupem) u zaprzyjaźnionego mechanika, który wprawdzie w alfach "nie siedzi", ale nie wybrzydzał (jak inni)... zobaczymy co powie.
    Wydrukuj mu instrukcje serwisowa, mozna znalezc na necie (Alfa 156 Manual), a on pewnie nie ma oryginalnej od alfy... A w razie czego pewnie mu pomoze

    Mozesz napisac cos wiecej o tej modyfikacji wariatora?

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Opel Astra III 1.7CDTI Caravan
    Postów
    870

    Domyślnie

    Piękny SW,o takiej właśnie Alfie marzę.


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    w kuj-pom zycze powodzenia w szukaniu kogos dobrego od włoskich aut :roll:

  6. #16
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    w kuj-pom zycze powodzenia w szukaniu kogos dobrego od włoskich aut :roll:
    Nie strasz! A Ty gdzie serwisujesz swoją alfę ?
    ASO Alfy na Łęczyckiej nie polecasz z jakichś konkretnych powodów?

    pzdr.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    o łeczyckiej to rozne koszmary slyszalem i raczej unikaj tego serwisu..

    ja sam przy swojej grzebie, mechanikom nie ufam

  8. #18
    pyciu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista
    raczej unikaj tego serwisu...
    dzięki, ale wyboru chyba raczej nie ma...

    Ostatnie pytanie do Was - zwróciłem uwagę na zdjęciach, że guma na pedałach (bez głupich skojarzeń mi tu proszę) jest wytarta. Świadczy to o ewidentym zużyciu ... raczej nie po 55 kkm. Czy może w alfach te "gumki" jakoś szybciej sie zużywają ? Zajrzyjcie pod kierownicę i dajcie znać

    pzdr.

  9. #19
    adasco
    Gość

    Domyślnie

    ja mam dobrze ponad 100 kkm i po gumkach nieznacznie widac zuzycie. No, chyba, ze ktos je juz wymienial. Ale nie sadze, bo auto kupilem z ksiazeczka i raczej realnym przebiegiem.

  10. #20
    b4r+45
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pyciu
    Cytat Napisał Alfista
    raczej unikaj tego serwisu...
    dzięki, ale wyboru chyba raczej nie ma...

    Ostatnie pytanie do Was - zwróciłem uwagę na zdjęciach, że guma na pedałach (bez głupich skojarzeń mi tu proszę) jest wytarta. Świadczy to o ewidentym zużyciu ... raczej nie po 55 kkm. Czy może w alfach te "gumki" jakoś szybciej sie zużywają ? Zajrzyjcie pod kierownicę i dajcie znać

    pzdr.
    WIesz co, gumki na pedziach, to tez nie problem zmienic..U mnie jest powiedzmy najechane 150k-200k. i gumki na pedziach sa malo wytarte..Mimo, ze nosze rozmiar 46 i waze tez swoje. Moze dlatego, ze niedawno stosunkowo je zmianialem....Hm...

    A teraz powazniej, ktos juz wyzej napisal. Daj auto na oglad ogolny do jakiegos szamana od alfa , a nie patrza na kilometra¿ na liczniku, galeczke i pedzie...Chlopaki jak sprowadzaja, wymieniaja na uzywki rozne rzeczy...Tylko znawca, oceni i Ci powie...Czasmi lepiej kupic zadbanego ze 150k przebiegu , niz " funkiel nowke" z 50k.... WIesz to PL, kraina cudow..



    Aczy sie bac 1.8TS? Well, ja takiego mam i ujezdzam..Ja tam sie nie boje.

    Ale wierz mi , mozna, najbardziej jak jedziesz VECTRA 2.0 i nagle 1.8 TS siada Ci na plecy...Tak, wtedy trzeba sie bac

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory