Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: V6 - co zamiast katalizatora?

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie V6 - co zamiast katalizatora?

    Panowie, wygląda na to że rozpadł się katalizator (244 tys km). Coś lata w puszce, auto straciło moc i ewidentnie jest zduszone.

    Ponieważ nowy katalizator kosztuje więcej niż auto pytanie co zamontować zamiast? Uniwersalny katalizator na Euro2 i dospawać rury, czy może jest jakiś tłumik w obudowie katalizatora? Ma być cicho, bez żadnych brzęczeń i buczenia.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Dwudrożna strumienica np
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    V6 CF2 ma jedną rurę kolektorową. A strumienica nic nie daje oprócz hałasu

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar goffer2
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Chorzów- SH
    Auto
    156 SW 2.5 V6
    Postów
    121

    Domyślnie

    Tłumik przelotowo rozprężny.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    A strumienica nic nie daje oprócz hałasu
    Nie do końca bym się zgodził. Powiem Ci, że do 4 tyś obrotów jest względnie cicho
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    W mnie zamiast kata jest normalna rura a później seria - tłumik środkowy + tłumik końcowy i nie jest wcale wyraźnie głośniej; no może powyżej 4000RPM. Jak masz czas i możliwości to wspawaj rurę pojeździj i sprawdź czy będzie dla ciebie głośno a później ewentualnie wstaw w jej miejsce jakiś kat z metalowym wkładem.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Litrowy
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wawa, Brodnica,Uć górna
    Auto
    156 3.0 v6 Q-DISTINCTIVE sw 04r LUCI DI BOSCO
    Postów
    346

    Domyślnie

    jak dla was nie jest głosniej po wyjeciu bebechów z kata to lepiej umócie sie do laryngologa zrobiłem decat dwóch z czterech ktore miałęm i mnie chooooy strze;a
    Moja cwaniara BY LITROWY 3.0v6SW QTRONIC http://www.youtube.com/watch?v=hJHuK...ature=youtu.be
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/70296-litrowe_ar156sw_2_5v6_q.html

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Ja miałem tylko jednego kata (cf2) i nawet moja lepsza połowa jak wsiada do auta to mówi, że mogłby ten silnik głośniej mruczeć.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    156 3.0 V6 '01 blu cosmo
    Postów
    70

    Domyślnie

    Cytat Napisał Litrowy Zobacz post
    jak dla was nie jest głosniej po wyjeciu bebechów z kata to lepiej umócie sie do laryngologa zrobiłem decat dwóch z czterech ktore miałęm i mnie chooooy strze;a
    Ja zrobiłem decat 4 z 4 które były Z tymże dwuetapowo: najpierw decat kolektorów wydechowych (wymiana na kolektory CF2) - zrobiło się trochę głośniej i pojawił się metaliczny rezonans podczas przyspieszania w zakresie 2-2,5 tys. obr.; drugi etap przy okazji wykonania portek równej długości - zamiast dwururki z katami pojawiła się jedna rura z tłumikiem przelotowym Magnaflow 2,5", o dziwo wcale nie zrobiło się odczuwalnie głośniej, zniknął za to irytujący rezonans a dźwięk stał się bardziej "soczysty" i drapieżny.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Katalizatoro-tłumik dedykowany do V6 wpadnie - powinno być dobrze. W sensownych cenach można kupić uniwersalne katalizatory ceramiczne również

Podobne wątki

  1. Strumienica zamiast katalizatora AR 156 2.4 jtd 20V
    Utworzone przez dzozef w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-06-2015, 23:44
  2. Zdjecie katalizatora
    Utworzone przez bombon300 w dziale 147
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 11-08-2014, 22:03
  3. AR 147 strumienica zamiast katalizatora
    Utworzone przez koyak w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 23:11
  4. Co zamiast katalizatora w 2.0 TS ?
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 16:03
  5. Strumienica zamiast katalizatora w 3.0 V6
    Utworzone przez ozzy w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-08-2010, 10:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory