Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1
    Jurcio_8v
    Gość

    Domyślnie Wolne obroty w trylitrówkach?

    Witam,

    Takie pytanko do właścicieli 3.0 V6, jakie macie obroty biegu jałowego przy rozgrzanym silniku? U mnie jest jakieś 600 obr/min. to znaczy wskazówka znajduje się bliżej kreski - 500 obr. niż tej 750 obr. Instrukcja mówi 700 +/-20 obr. Chyba mam trochę za niskie - czuć wibracje w samochodzie.
    Ponadto zauważyłem coś takiego: na zimnym silniku obroty ~1100, ruszam z miejsca i dojazd do pierwszego zakrętu, noga z gazu + sprzęgło i wtedy obroty spadają do 500 (silnik tak jakby się przydławia) po czym wracają do ~1000. Zaznaczam - tylko jak samochód się porusza :shock: Co to może być :?: Przybrudzona przepustnica??
    I jeszcze taka sprawa, przy rozgrzanym silniku jak dodam lekko gazu w momencie jak obroty opadają do 600 (może lekko niżej) czuć lekkie przydławienie i przygasa oświetlenie zegarów??
    Akumulator był ładowany prostownikiem jakies 2 tygodnie temu i raczej nie zużywam dużo prądu w samochodzie. Czyżby aku padało i tym samym wywierało jakiś wpływ na obroty silnika? A może alternator nie daje rady?
    Kurka za dużo pytań i za mało odpowiedzi

    Poradźcie coś...

  2. #2
    Proteus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jurcio_8v
    Ponadto zauważyłem coś takiego: na zimnym silniku obroty ~1100, ruszam z miejsca i dojazd do pierwszego zakrętu, noga z gazu + sprzęgło i wtedy obroty spadają do 500 (silnik tak jakby się przydławia) po czym wracają do ~1000. Zaznaczam - tylko jak samochód się porusza Co to może być Przybrudzona przepustnica??
    I jeszcze taka sprawa, przy rozgrzanym silniku jak dodam lekko gazu w momencie jak obroty opadają do 600 (może lekko niżej) czuć lekkie przydławienie i przygasa oświetlenie zegarów??
    Witam.
    Ja miałem tak w swojej 146 tylko u mnie to była wina przepływomierza, przepustnica raczej nie bo tam jest tak duży przepływ powietrza że jest to mało prawdopodobne choć nie dam głowy.
    Pozdrawiam

  3. #3
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    A moze krokowy sie wiesza?

  4. #4
    areks
    Gość

    Domyślnie

    Hey
    U mnie obroty na biegu jalowym oscyluja w granicach 800obr/min.
    Niewiem co moze bolec Twoja belle ale radzilbym ja podpiac do jakiegos egzaminera, mam nadzieje ze pokaze co jest nie tak bo przyczyn moze byc wiele....
    Wymieniales juz w niej sonde lambde?
    Ja u siebie zauwazylem znaczna poprawe pracy silnika po wymianie sondy.
    Musisz to koniecznie zdiagnozowac.
    U mnie pozostalo jeszcze delikatne drganie silnika,tj.nie chodzi idealnie...ale moze tak V6 maja :mrgreen: no i sprzegielko mi troche zgrzyta,jakos tak dziwnie...ale jezdze... :roll:

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,146

    Domyślnie

    Zdecydowanie za niskie obroty przy rozgrzanym silniku powinny być 700 - 800

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Jurcio_8v
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim :!:
    Zrobię tak, najpierw sprawdzę świętą trójcę: przepustnica, krokowy i przepływka (wymieniana 5 miechów temu... :x ), a później wezmę się za sondę. Można to jakoś samemu pomierzyć??
    Areks - delikatnie nierównomierna praca w V6 to taka uroda tych silników poczytaj na cuoresportivo w dziale - okiem użytkownika: http://www.cuoresportivo.pl/_mm/silniki/v6/v6_4.html

  7. #7
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jurcio_8v
    Można to jakoś samemu pomierzyć??
    Da sie mierzac napiecie... Jakie powinno byc mozna sprawdzic w programie autodata...

  8. #8
    Dj_Direct
    Gość

    Domyślnie

    albo sonda lambda swiruje, albo zawory do regulacji. Moze juz byc spory nagar i nie pracuja tak jak maja. Pamietam te dolegliwosci z japonczyka, ktory jezdzil w gazie (choc i bez gazu ten problem tez wystepuje) - auto na zimnym silniku sie trzeslo cale i nie trzymalo minimalnych obrotow. Po rozgrzaniu niby trzymalo a niby nie - jak mu pasowalo. Choc bylo troche lepiej. W trakcie jazdy zdazalo sie ze przy wysprzeglaniu auto gaslo nawet !!!! Po regulacji zaworow - co bylo dla mojego mechanika oczywiste - problem ustal. I wszystko idealnie rowno pracowalo. Wiec na moje oko - sprawdzenie luzow i regulacja zaworow. Robi sie to na zimnym silniku, wiec oddaj wieczorem auto do mechaniora, niech to nastepnego dnia rano zrobi. I zeby nie pomylil zaworow ssacych z wydechowymi hahahaha.... Bo rano moze byc zaspany jeszcze i....

  9. #9
    Administrator ds. serwera Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Zawiercie
    Auto
    156 SW 1.9 JTDm
    Postów
    2,166

    Domyślnie

    A w alfach reguluje sie zawory?
    Chodzi o te nowsze...

  10. #10
    Dj_Direct
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem jak w nowszych, ale nawet ta instrukcja ktora ja mam do 166 podaje zeby sprawdzac luz zaworowy co 20tys chyba i jesli trzeba to regulowac co 40tys. I pamietam ze tak mi mechanik tez mowil kiedys ze dla spokoju i poprawnej pracy silnika benzynowego - powinno sie to robic co ok 40tys. a jezdzac w gazie 2x czesciej. Chyba ze w nowych AR sa samoregulujace sie - mozliwe, tego nie wiem. Ale w roczniku 2000 raczej nie bylo...

Podobne wątki

  1. [145] Jak można ustawić wolne obroty
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 06:25
  2. Wolne obroty, nie falujące.
    Utworzone przez salfist w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2010, 18:25
  3. [146] wysokie wolne obroty(3,5 tys)
    Utworzone przez Binda w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-02-2009, 17:35
  4. Wolne obroty/gasnie
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-09-2008, 19:55
  5. AR 166 2. JTD wolne obroty
    Utworzone przez Pablo w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2007, 11:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory