Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: [156] - Falowanie obrotów

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 145
    Postów
    75

    Domyślnie

    Witam, pozwolę się podpiąć pod temat.
    W mojej Alfie 2.0 TS 155 km sprawa wygląda tak, że przepustnica jest wyczyszczona, krokowy nasmarowany, adaptacja wykonana obroty powinny się trzymać około 860, jednakże po wrzuceniu biegu jałowego obroty falują, spadają, autko dławi się, ze mam wrażenie ze zaraz zgaśnie po czym wyskakują na jakieś 1200 i znów spadają, ze auto prawie gaśnie po czym wracają na 860 a za chwilę dalej zaczyna się dławienie. Z początku myślałem, że jest coś z elektryką nie tak bo działo mi się to głównie przy załączaniu wentylatora, jednak nawet bez niego to się teraz dzieje. Ostatnio miałem problemy z wysokimi wolnymi obrotami po skasowaniu adaptacji i gdy obroty trzymały się ok 1100 lub więcej, tego problemu dławienia nie było. Po usunięciu problemu z wysokimi obrotami wrócił problem dławienia się. Spróbuję jeszcze podkręcić delikatnie wolne obroty na przepustnicy do ok 900/950 może pomoże, ale jeśli nie to gdzie powinienem szukać problemu?
    (Dodam, że na chwilę obecną mam uszkodzoną sondę lambda, ale to chyba nie ma wiele wspólnego z tym?)
    Pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts 144km LPG
    Postów
    11

    Domyślnie

    Witam
    Miałem również problem z falującymi obrotami miedzy 300 -1200 a czasami gasł, problemem była nieorginalna sonda lambda. Po wymianie na boshowską wszystko chodzi ladnie i płynnie.

    Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 145
    Postów
    75

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedź. faktycznie zaraz po odpaleniu jest raczej ok, dopiero po jakimś czasie zaczyna się to dziać, a lambde mam walniętą, tak wskazuje komp. ok czyli wymienię jeszcze lambdę i zobaczę. Dzięki za sugestię!

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice wrocławia
    Auto
    alfa romeo 156 1.8ts 1998r
    Postów
    22

    Domyślnie

    witajcie
    mam bardzo podobny problem obroty falują gdy jadę na luzie i tylko wtedy gdy stoję wszystko ok
    przepustnica wyczyszczona itd bo walczę z tym już parę miesięcy

    zauważyłem ciekawą zależność za przepławką a przed przepustnicą jest wąż który zasuwa do dekla zaworów
    gdy się go zdejmie przy pracującym silniku (przez moment wahniecie obrotów) i zatka paluchem króciec od silnika coś zaczyna piszczeć jakby zaciągał lewe powietrze z jakiegoś pęknięcia i gdy tak potrzymam przez "5 min" i poskładam wszystko problem znika w 100%

    ale najgorsze ze na jakiś czas trzy dni w moim przypadku 180 przejechanych km i powraca
    może ktoś wie z skąd ten dźwięk kombinuje że może gdzieś jakiś zaworek się zawiesza a jak sobie popracuje w takich ekstremalnych warunkach popracuje to mu na chwile pomaga
    może jakby rozebrać wyczyścić było by git

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Problem z falowaniem obrotów (od około 700-1500 obr/min) przy wysprzęglaniu jest praktycznie nieskończony,
    czasami jest spowodowany np. walniętym przepływomierzem , ale w niektórych przypadkach jest nie do wyeliminowania,
    U mnie też faluje (800-1200), pomimo nowego przepływomierza i lambdy - oczywiście bosch i większości czujników , poza tym zrobiłem tysiące zabiegów , które miały pomóc, a tu lipa...
    Zresztą tematów na forum o tym jest już chyba milion - tam jest wszystko szczegółowo opisane
    Cytat Napisał kri Zobacz post
    ale najgorsze ze na jakiś czas trzy dni w moim przypadku 180 przejechanych km i powraca
    Bo do 200km ecu się "uczy" - jakby chodziło w trybie serwisowym,
    Kolego Kri - kombinowanie z odmą też nic nie pomoże - ani wymiana zaworka, ani całkowite odłaczenie odmy czyli zaślepienie jej w dolocie, a na końcówki założenie filterków...
    Niektórzy wydali grube pieniądze w błoto na zmianę wszystkiego, niestety bez efektów, mi już to nie przeszkadza - taki problem natury estetycznej...

    ps. w aso są dostępne uaktualnienia softów ecu motronic1.5.5 (bo to w nich jest ten problem) - jednak nikt jeszcze nie skorzystał (cena 200zł)
    ewentualnie kolega Bubu, wgrywał tzw mody do ecu - dawało to poprawę...
    Ostatnio edytowane przez Bond 007 ; 28-02-2015 o 12:30

  6. #16
    Użytkownik Embrion Avatar Beo
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r
    Postów
    24

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy, u mnie jednak dochodził jeszcze brak mocy podczas jazdy gdy był nie rozgrzany. Odpiąłem wtyczkę przepływomierza - wszystko było wtedy cacy. Kupiłem magneti Marelli zamiennik ok 190zł i póki co jest dobrze.

Podobne wątki

  1. jtd falowanie obrotów
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 20-01-2017, 19:06
  2. Falowanie obrotów 2.4 JTD
    Utworzone przez aj1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 14:51
  3. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. falowanie obrotów w jtd....
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory