Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: [156 1.6 TS] spalanie do 20l/100km ! Klekocze jak diesel

  1. #11
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    okolice wrocławia
    Auto
    alfa romeo 156 1.8ts 1998r
    Postów
    22

    Domyślnie

    W mojej Alfie mechanior zrobił tak zdjął koło i osłonę poluzował dekiel rozrządu i nasadowym kluczem zaczął kręcić wałem trochę w prawo trochę w lewo było słyszalne delikatne pukanie a podczas trzymania za pasek na kole zębatym było odczuwalne kiedy puka diagnoza wydana po 5 minutach /wariator/ z tego co wiem jeśli olej dostanie grafitowego koloru robi się błyszczący to panewka

    i nastała błoga cisza tylko klekot kopyt został

  2. #12
    Użytkownik Embrion Avatar Beo
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r
    Postów
    24

    Domyślnie

    Byłem w dwóch warsztatach u TMiNa na Bruzdowej i u Zbycha z LanciaTeam, w obu miejscach postawiona ta sama diagnoza...wymienic wariator i zbadac parametry sondy lambda. Trochę fuszerkę mi zrobiono w takim razie podczas wymiany rozrządu 3tyś km temu, nie wymieniając wariatora.

    Umówiłem się na przyszłą środę, więc dam znać po naprawie, jak sytuacja wygląda, przed zabawą sprawdzona będzie jeszcze kompresja, natomiast brak mocy mojej Alfie akurat nie doskwiera, więc mam nadzieję, że to tylko formalność będzie.
    Ostatnio edytowane przez Beo ; 28-02-2015 o 09:04 Powód: Dodanie większej ilości informacji

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beo Zobacz post
    Witam wszystkich alfaholików,
    Zanim opowiem szerzej o problemie, opowiem co do tej pory zrobiłem, być może, któraś z wykonanych czynności miała bezpośrednie przełożenie na pracę mojej Belli w chwili obecnej.
    Tak więc – mam ją od 2012, na początku 2014r, zaobserwowałem, że gdzieś ścieka mi olej po silniku i traci moc, oraz wzrosło zużycie paliwa z 11/12l do jakichś 15l/100km w cyklu mieszanym – dokonałem wymiany oleju, świece, filtr…zmieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, oraz przepływomierz, który odpowiadał za utratę mocy, oraz zapchany katalizator wymieniony na strumienice (zero ingerencji w sterowanie). Gdy byłem zadowolony z pracy silnika, wybrałem się nią na wycieczkę na Bałkany – 4tyś km w tydzień, auto w trasie (tylko autostrada) nie paliło dużo 6/7l/100km. Po powrocie, do pracy zabierałem się ze znajomym, więc miała kilka tygodni przerwy, gdy pojeździłem nią kolejne 2 miesiące (około listopada) zauważyłem, że duża ilość oleju ścieka po obudowie rozrządu – wymiana uszczelniacza jednej z rolek, oraz wymiana rolek, napinaczy, paska rozrządu oraz paska alternatora i pompy wody i oleju, oraz ponownie olej+świece… mechanior wspominał, że mam chyba ukruszony jeden z przewodów zapłonowych i warto by je wymienić – na co ma to przełożenie ?

    A teraz przejdźmy do sedna, trochę po tej ostatniej robocie zauważyłem, że gdy się nagrzeje – pracuje jak diesel – charakterystyczny klekot, a jak wleję za 100zł – czasem nie przejadę nawet 100km, czyli spalanie ponad 20l/100km ! Jeśli jest ktoś z Łodzi i mógłby polecić kogoś, kto nie osuszy moich kieszeni – będę wdzięczny, dodam, że nie zawsze silnik pracuje z klekotem, wtedy też spalanie jest niższe. Gość na przeglądzie wczoraj powiedział, że mieszanka paliwa jest tak bogata, że może to uszkodzić silnik, może ?

    Proszę o sugestie, brakuje mi pomysłów.
    Klekocze prawdopodobnie wariator.Uszkodzenie wariatora ma wpływ na zużycie.Przy uszkodzonym maleje....
    Sonda do sprawdzenia.Wymiana jak już kolega pisał tylko na Boscha.
    Diagnosta miał rację.Jazda w takim stanie niszczy silnik w ekspresowym tempie.Powód?Silnik nie jest w stanie spalić takiej ilości paliwa jaką dostaje i to nie spalone paliwo wymywa dokładnie gładź cylindrów powodując pracę bez smarowania a dostające się tą drogą paliwo do oleju rozrzedza go i co pogarsza smarowanie.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    Użytkownik Embrion Avatar Beo
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Klekocze prawdopodobnie wariator.Uszkodzenie wariatora ma wpływ na zużycie.Przy uszkodzonym maleje....
    Sonda do sprawdzenia.Wymiana jak już kolega pisał tylko na Boscha.
    Diagnosta miał rację.Jazda w takim stanie niszczy silnik w ekspresowym tempie.Powód?Silnik nie jest w stanie spalić takiej ilości paliwa jaką dostaje i to nie spalone paliwo wymywa dokładnie gładź cylindrów powodując pracę bez smarowania a dostające się tą drogą paliwo do oleju rozrzedza go i co pogarsza smarowanie.
    Z wydechu - gdy się oczywiście rozgrzeje zapach jest taki sam jakbym wąchał bak.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beo Zobacz post
    Z wydechu - gdy się oczywiście rozgrzeje zapach jest taki sam jakbym wąchał bak.
    Poza wariatorem i sondą wymień koniecznie olej.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    Użytkownik Embrion Avatar Beo
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r
    Postów
    24

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Poza wariatorem i sondą wymień koniecznie olej.
    Tak, to samo mi powiedziano...wracając do tematu, który założyłem, co z przewodami zapłonowymi ? Warto wymienić, czy powinienem zaobserwować jakiś objaw, jeśli faktycznie nie będą trybić ?

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Beo Zobacz post
    Tak, to samo mi powiedziano...wracając do tematu, który założyłem, co z przewodami zapłonowymi ? Warto wymienić, czy powinienem zaobserwować jakiś objaw, jeśli faktycznie nie będą trybić ?
    Jak masz uszkodzony to na pewno nic dobrego.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Kable zaczynają parcieć czy się przecierać, więc warto je co kilka lat zmienić- nie jest na tyle droga zabawa, aby to się nie opłacało, a różnica na pewno będzie zauważalna.
    Pierwszy lepszy link: http://allegro.pl/ngk-przewody-zaplo...972397773.html

  9. #19
    Użytkownik Embrion Avatar Beo
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2000r
    Postów
    24

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=J1uY...ature=youtu.be Wrzuciłem film z pracą silnika, może sami rzucicie na to uchem. Z góry dziękuję za uwagę.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    O kuźwa ale diesel. :O Myślę że ten wariator warto byłoby zmienić.

Podobne wątki

  1. Diesel po rozgrzaniu klekocze za głośno
    Utworzone przez FoX12345 w dziale 147
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 13-05-2015, 10:10
  2. Duże spalanie V6. 28-30l/100km
    Utworzone przez kroczi w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 15:02
  3. 156 [klekocze jak stary diesel] :D
    Utworzone przez m4rk w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 19:45
  4. Spalanie 2.4 JTD - 6.4l/100km
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 10:57
  5. [155] Benzyniak klekocze jak diesel
    Utworzone przez lukasjed w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-11-2008, 11:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory