Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Zawór ERG - czyszcznie czy zaślepić

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    150

    Domyślnie Zawór ERG - czyszcznie czy zaślepić

    2,4 JTD Mam pytanie zamierzam dostać się do zaworu ponieważ w trasie przy około 3tyś obrotów zapala się kontrolka wtrysków i auto traci moc. Nie zawsze tak jest ale ostatnio coraz częściej. Mam pytanie czy w wersji silnika 839A6.000 (kod 932B1B00) mogę całkowicie go zaślepić - bez żadnych ujemnych skutków.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    jak działa to warto wyczyścić i zamontować 'przelotkę' jak na foto
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,594

    Domyślnie

    Śmiało możesz zaślepić ale to nie jest przyczyna zapalania się u ciebie kortrolki wtrysków - masz "przeładowanie". Wyczyść lepiej czujnik ciśnienia doładowania i zajmij się sterowaniem zmienną geometrią turbiny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Wygląda na kierownicę zmiennej geometrii, a w takim przypadku lepiej zbytnio nie zwlekać, bo możesz sobie załatwić turbinkę.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  5. #5
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    koledzy mozecie napisac cos wiecej czyli gdzie znajduje sie czujnik przeladowania turbiny itd itd od czego zaczac bo po prostu nie wiem gdzie co jest a tez mam ten problem ktory nie watpliwie troszke ucichl po wyczyszczeniu zaworu erg

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,594

    Domyślnie

    Kolego w opcji "SZUKAJ" wpisz "czujnik ciśnienia doładowania" - i będziesz wszystko wiedział
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że masz zabrudzoną kierownicę zmiennej geometrii, lub ta geometria z innego powodu nie działa prawidłowo(a w twoim przypadku istnieje takie prawdopodobieństwo) to ja odradzam zaślepianie EGR. EGR możesz zaślepić jak masz w pełni sprawną turbosprężarkę, w innym przypadku możesz jej poważnie zaszkodzić, a turbinka to już grubsza kasa.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    150

    Domyślnie

    Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania ( faktycznie strasznie usyfiony) ale teraz jest problem tego typu że kontrolka świeci non stop. Auto jakby nie straciło na mocy, przynajmniej nie zauważyłem jakiegoś zamulenia czy innych dziwnych rzeczy, po prostu kontrolka świeci - czy może to być tylko jakiś błąd do wykasowania???

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,594

    Domyślnie

    Jeśli usterka ustąpiła to zgaśnie po 10 odpaleniach i przejechaniu 30-50km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar jajcek
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bialystok, Bialystok, Poland, Poland
    Auto
    BMW 530D E39
    Postów
    170

    Domyślnie

    Mam pytanie czy w 1.9 jtd 8v z 2000 r zawór znajduje się w tym samym miejscu i czy wygląda tak samo jak w 1.9 jtd 8v produkowanych po 2002 r ?

Podobne wątki

  1. [159] Gdzie zaślepić EGR ? 1.9 8v
    Utworzone przez Jfuel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 07:32
  2. Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd zawór egr zaślepić
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 14:26
  3. Zawór EGR - zaślepić czy wyczyścić???
    Utworzone przez Someone83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 11:07
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 18:22
  5. [156] W którym miejscu zaślepić egr 2,4 jtd 136 km
    Utworzone przez nako w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 08:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory