Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    130
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 18 h 14 m

    Domyślnie Zawór ERG - czyszcznie czy zaślepić

    2,4 JTD Mam pytanie zamierzam dostać się do zaworu ponieważ w trasie przy około 3tyś obrotów zapala się kontrolka wtrysków i auto traci moc. Nie zawsze tak jest ale ostatnio coraz częściej. Mam pytanie czy w wersji silnika 839A6.000 (kod 932B1B00) mogę całkowicie go zaślepić - bez żadnych ujemnych skutków.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,559
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 7 h 32 m

    Domyślnie

    jak działa to warto wyczyścić i zamontować 'przelotkę' jak na foto
    Załączone obrazy Załączone obrazy Zawór ERG - czyszcznie czy zaślepić-blaszka.jpg  
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Śmiało możesz zaślepić ale to nie jest przyczyna zapalania się u ciebie kortrolki wtrysków - masz "przeładowanie". Wyczyść lepiej czujnik ciśnienia doładowania i zajmij się sterowaniem zmienną geometrią turbiny
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  4. #4
    ViP Alfa i Omega Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Suzuki Liana
    Postów
    376
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    12 d 1 h 3 m

    Domyślnie

    Wygląda na kierownicę zmiennej geometrii, a w takim przypadku lepiej zbytnio nie zwlekać, bo możesz sobie załatwić turbinkę.
    AR 156 2,4JTD 2000r- czarna- NERO FUOCO- sedan- cóż była, teraz emerytowóz Suzuki Liana, ale w planach 159, a Suzuki zostanie dla Córki

  5. #5
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    koledzy mozecie napisac cos wiecej czyli gdzie znajduje sie czujnik przeladowania turbiny itd itd od czego zaczac bo po prostu nie wiem gdzie co jest a tez mam ten problem ktory nie watpliwie troszke ucichl po wyczyszczeniu zaworu erg

  6. #6
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Kolego w opcji "SZUKAJ" wpisz "czujnik ciśnienia doładowania" - i będziesz wszystko wiedział
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  7. #7
    ViP Alfa i Omega Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Suzuki Liana
    Postów
    376
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    12 d 1 h 3 m

    Domyślnie

    Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że masz zabrudzoną kierownicę zmiennej geometrii, lub ta geometria z innego powodu nie działa prawidłowo(a w twoim przypadku istnieje takie prawdopodobieństwo) to ja odradzam zaślepianie EGR. EGR możesz zaślepić jak masz w pełni sprawną turbosprężarkę, w innym przypadku możesz jej poważnie zaszkodzić, a turbinka to już grubsza kasa.
    AR 156 2,4JTD 2000r- czarna- NERO FUOCO- sedan- cóż była, teraz emerytowóz Suzuki Liana, ale w planach 159, a Suzuki zostanie dla Córki

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pablop
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Mieroszów
    Auto
    159 Sportwagon 1,9JTDm 2006r
    Postów
    130
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 18 h 14 m

    Domyślnie

    Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania ( faktycznie strasznie usyfiony) ale teraz jest problem tego typu że kontrolka świeci non stop. Auto jakby nie straciło na mocy, przynajmniej nie zauważyłem jakiegoś zamulenia czy innych dziwnych rzeczy, po prostu kontrolka świeci - czy może to być tylko jakiś błąd do wykasowania???

  9. #9
    Moderator Romeo Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    Postów
    7,709
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    36 d 8 h 33 m

    Domyślnie

    Jeśli usterka ustąpiła to zgaśnie po 10 odpaleniach i przejechaniu 30-50km
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar jajcek
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bialystok, Bialystok, Poland, Poland
    Auto
    BMW 530D E39
    Postów
    170
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 11 h 13 m

    Domyślnie

    Mam pytanie czy w 1.9 jtd 8v z 2000 r zawór znajduje się w tym samym miejscu i czy wygląda tak samo jak w 1.9 jtd 8v produkowanych po 2002 r ?

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Jak i gdzie zaślepić EGR - poradnik
    Utworzone przez Maciek-156 w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 21:23
  2. Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd zawór egr zaślepić
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 15:26
  3. Zawór EGR - zaślepić czy wyczyścić???
    Utworzone przez Someone83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 12:07
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 19:22
  5. [156] W którym miejscu zaślepić egr 2,4 jtd 136 km
    Utworzone przez nako w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 09:14

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

xantia 2.0 tct zawór egr

gdzie w omedze 2.5 td jest turbina

zawór turbiny egr lancia lybra

czyszczenie egr bmw e36

gdzie jest w omedze 2.5 td egr

E36 2.5TD jak zaślepić EGR

zawór czujnik turbiny egr citroen xm 2.5 td

xantia zawór turbiny

e36 zawór egr

problem z zaworem egr w citroenie xm

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory