Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wspomaganie. Luzy na kierownicy

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie Wspomaganie. Luzy na kierownicy

    Witajcie


    Mam pytanie, czy wspomaganie kierownicy może mieć tzw "luzy na kierownicy"? Przyznam szczerze, że zastanawiam się czy nie podjechać do warsztatu, wydać te stówkę czy dwie i tego nie zbadać. Chyba, że to co odczuwam to norma w alfach.


    Na polu namiotowym zawisnąłem na 1 przednim kole nad ja wiem 30cm dziurą. Ogólnie całe zawieszenie mocno pracowało, wszystkie 4 koła, nie wiem co mnie pokusiło tam wjeżdżać. Na kanale po powrocie wszystko po staremu w normie. Ale jadąc te 500km autostradą te 160km/h wydawało mi się, że mam minimalny luz i latam co jakiś czas na maluteńkim odchyleniu między liniami pasów. Przed urlopem, nie zwróciło to mojej uwagi, zapewne nie występowało nic niepokojącego.


    Po powrocie standardowo stacja, powietrze do kół z 2.0 bara (zeszło lekko na trasie, nowe używki to raz a dwa to pole...) na 2.3 przód i widzę poprawę, ale czy na pewno... nie wiem czy umysł mi płata figle z przewrażliwienia czy faktycznie został mały luz i będzie mi wyrabiał łożyska, wahacze (czy tam co) i całą resztę sprzętu w okolicy...


    Jakieś sugestie? Ktoś miał podobne doświadczenia?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    luzy tzn? najlepiej sprawdź kierownicę na postoju przy zgaszonym silniku kręcąc lewo prawo. jak słyszysz stuki, to magiel do roboty

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wspomaganie nie ma wpływu na luz w układzie kierowniczym.
    Jeśli jest luz to odpowiada za to przekładnia. Niewielkie luzy można skasować śrubą regulacyjną - dostęp trudny, po opuszczeniu belki przedniego zawieszenia. W przypadku większych luzów trzeba regenerować przekładnię. Oczywiście zakładam, że nie ma luzu na innych elementach układu (drążki, końcówki).

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli jest luz to odpowiada za to przekładnia. Niewielkie luzy można skasować śrubą regulacyjną - dostęp trudny, po opuszczeniu belki przedniego zawieszenia.
    Pomaga na chwilę, jak za mocno skręcisz to odczujesz w kierownicy. To takie trochę złudne niwelowanie luzu. Jak luz jest to regeneracja fachowa i będzie spokój na kolejne lata.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mi akurat pomogło, co nie znaczy, że u innych pomoże.
    Po regulacji wykonanej własnoręcznie przejechałem ok. 70 tys. km i luzu nie ma.
    Natomiast rzeczywiście dość trudno jest wyregulować to na samochodzie, bo praktycznie robi się na wyczucie, więc za pierwszym razem może się nie udać.
    Generalnie trzeba podciągnąć trochę ciaśniej. Wtedy kierownicą będzie rzeczywiście ciężej kręcić, ale u mnie po 2-3 dniach wszystko się ładnie ułożyło i chodzi od wielu lat jak należy.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 26-07-2016 o 17:34

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    U mnie przez 2-3 odpalenia po "zawiśnięciu" słyszałem jakiś dziwny dźwięk przez sekunde czy dwie. Teraz wszystko jest w normie, ale wydaje mi się, że jak jadę prosto to lekki luz mam, przedtem śmiało mogłem sobie kierownicę puścić i jechać te pareset metrów (czego rzecz jasna nie robię dla zabawy, bo idiotą nie jestem...). Przeszkadza mi właśnie ta minimalna luźność. Zakopię się tam pod samochodem w weekend i poszperam, ewentualnie jakby ktoś jakieś zdjęcie poglądowe wrzucił i zaznaczył konkretny obszar, choćby widoku od dołu, bez zagłębiania, byłbym wdzięczny

    A jaki koszt w przypadku takiej regeneracji przez warsztat? (piąte przez dziesiąte)
    Bo stawiam że dokręcenie regulacyjnej to od roboczogodziny w pierwszym przypadku.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    Dzięki Wielkie za pomoc

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 175 KM 2004
    Postów
    108

    Domyślnie

    Moze masz źle ustawioną zbieżność i z tąd "bieganie" samochodu? Albo przez mocną pracę zawieszenia powstał luz na którejś z gum wahaczy. Ale to tylko alternatywne próby wyjaśnienia Twojego problemu.

Podobne wątki

  1. [146] Odchodzaca tapicerka z drzwi, pekniety nawiew, luzy na kierownicy?
    Utworzone przez astapka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-06-2016, 16:16
  2. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez Nareau w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-11-2013, 14:49
  3. Wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez DyKy13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 12:05
  4. Luzy na kierownicy
    Utworzone przez kalaruch w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-06-2011, 11:58
  5. wspomaganie kierownicy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-04-2011, 12:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory