Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Wielkie problemy! POMOCY!! JTD

  1. #1
    mariusz_k85
    Gość

    Question Wielkie problemy! POMOCY!! JTD

    Witam! Od ponad tygodnia mam alfę 156 1,9 jtd 105KM z 1998 roku. Wcześniej jeździłem alfą 146 z tym samym silnikiem i byłem z niego bardzo zadowolony. Od początku jak kupiłem tą alfę to silnik przy ostrej jeździe po przekroczeniu 4 tyś obrotów gasł i zapalała się marchewa. Ale wyciągnięcie kluczyka i odpalenie od nowa pomagało... Można było jechać dalej... Później problem się zaczął pojawiać przy coraz niższych obrotach aż wczoraj alfa mi zgasła przy 2,5 tyś obrotów i już niestety nie idzie jej odpalić. Przy ciągnięciu na hol odpala ale i tak gaśnie przy około 2 tyś obrotów. Na wolnych obrotach alfa bez problemu osiąga ponad 5 tyś obrotów i nie gaśnie. Jedynie co teraz można zrobić to odpalić na hol i nie przekraczać 1500 obrotów. Rozrusznikiem mogę kręcić bez końca i silnik nawet nie próbuje odpalić. Dziś byłem u mechanika i po podłączeniu do kompa wyszły następujące błędy:
    -P0191 nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia paliwa
    -P0480 wentylator 1
    -P0655 wskazanie przekroczenia temperatury silnika
    -P0404 EGR:komenda-sygnał zły
    Mechanik mi wykasował wszystkie błędy i wyczyścił EGR ale to nic nie pomogło. Samochód dalej odpala tylko na lince i po przekroczeniu 2,5tyś obrotów znowu zgasł i zapaliła się marchewa.
    Może mmi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?? Co może być powodem?? Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar laska
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Nowy Sącz-Napoli
    Auto
    Była 155 1.8 TS 8V, Jest 166 2.4 20V 175 cv
    Postów
    1,288

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariusz_k85 Zobacz post
    Na wolnych obrotach alfa bez problemu osiąga ponad 5 tyś obrotów i nie gaśnie
    Jak na wolnych obrotach osiaga 5000 obrotow??? Dalej odpalaj na holu...
    Ti Amo ALFA!!!

  3. #3
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie

    Chodzi mi o luz... Mała pomyłka... Na luzie bez problemu osiąga ponad 5 tyś obrotów i nie gaśnie...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kamilhex
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Słubice/Poznań
    Auto
    Alfa 159 SW TI 2.4 Qtronic 200KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Prawdopodobnie padł czujnik ciśnienia paliwa lub czujnik położenia wału. Ja miałem podobnie, ale stało mi się tak dwa razy około 4 tys obrotów, po podłączeniu pod komputer pokazał też błąd z czujnikiem paliwa, po wykasowaniu błędów już nigdy nie zgasł.

    ---------- Post dodany o godzinie 17:51 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:40 ----------

    Poza tym takie gaśnięcie na wysokich obrotach jest bardzo niebezpieczne dla turbiny więc jeśli możesz to nie męcz jej za bardzo. Szkoda belle odpadać na lince, przecież to nie maluch.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariusz_k85 Zobacz post
    -
    -P0191 nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia paliwa
    to przyczyna twoich kłopotów czujnik działa prawidłowo i wykrywa nieprawidłowe ciśnienie (warto by było się dowiedzieć czy za duże czy za małe). Padł zawór redukcyjny albo pompa do regeneracji

    Cytat Napisał mariusz_k85 Zobacz post
    -
    -P0480 wentylator 1
    Brak pierwszego biegu wentylatora - pewnie opornik na chłodnicy spalony

    Cytat Napisał mariusz_k85 Zobacz post
    -
    -P0655 wskazanie przekroczenia temperatury silnika
    Czujnik temperatury ten w termostacie do wymiany
    Cytat Napisał mariusz_k85 Zobacz post
    -P0404 EGR:komenda-sygnał zły
    Uiszkodzony zaworek elektromagnetyczny który steruje podciśnieniem doprowadzanym do siłownika EGRu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie

    wiem że na tym kompie u mechanika pokazało że ilość paliwa to 5,27 mg/H to było na wolnych obrotach... Może to coś mówi?? Jak na kompie sprawdzał ten pierwszy bieg wentylatora to się załączył i wszystko było ok... I EGR do wymiany czy jak?? Bo nie bardzo wiem co to ten zaworek... Jak sprawdzić czy to wina zaworu redukcyjnego czy pompy paliwa?? Dzięki panowie za info! Jeszcze jedno pytanko... Czy te alfy mają w zbiorniku paliwa pompę paliwa i czy ona znajduje się pod tylnim podłokietnikiem no i czy powinienem ją słyszeć ja włączę zapłon?? Bo u mnie nic nie słychać...
    Ostatnio edytowane przez mariusz_k85 ; 13-06-2009 o 19:29

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Czytaj ze zrozumieniem... a chodzi o pompe wysokiego ciśnienia ta przy silniku
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    groszek
    Gość

    Domyślnie

    podobne objawy są kiedy padnie czujnik polóżenia wału

  9. #9
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie

    Słuchajcie co to jest na 3 zdjęciu?? To coś co wystaje z boku silnika na wysokości pokrywy zaworów?? Bo to coś mam pęknięte od spodu... Gdzie znajduje się zawór EGR?? To jest to na 2 zdjęciu czy gdzie indziej?? Proszę o odpowiedź bo jutro jadę oddać samochód do mechanika a nie chce żeby mi wciskał kity że pół silnika zrobił...

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Kolego mariusz85 byłoby o wiele łatwiej jakbys napisał jaki masz silnik. Zawór EGR masz na zdjęciu nr 2 i jest sterowany siłownikiem pneumatycznym (to ta grucha) - to jest to coś jak piszesz, jak jest pękniety to podcisnienie idzie w niebo. Możesz go śmiało zaślepic
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Problemy z radiem - pomocy!
    Utworzone przez Arturxxx13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 22:18
  2. [166] Problemy z klimą ....pomocy ?
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 14:24
  3. pomocy!Problemy z pompą wspomagania!
    Utworzone przez radecki23-85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-11-2009, 15:08
  4. [156] Pomocy problemy z ogrzewaniem?
    Utworzone przez zibi72 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-09-2008, 15:46
  5. [145] Małe problemy. Pomocy
    Utworzone przez mały w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 15:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory