Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar krisss666
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Św
    Auto
    Alfa Romeo156 1.8 16V T.Spark 140KM, 2003r
    Postów
    11

    Domyślnie mrygajaca kontrolka od oleju

    Witam,wiem ze gdzies napewno jest podobny temat ale opisze moj problem moze ktos cos moze pomoc.
    moja Alfa to 156 1.8ts,140km,2003r,
    a wiec do rzeczy,od kilku dni mruga szybko i tylko na biegu jalowym kontrolka od oleju i tylko na rozgrzanym silniku.wymienilem czujnik cisnienia oleju nie pomoglo,robilem pomiary cisnienia przy filtrze oleju na biegu jalowym 1,5bar, na 3000obr-4. 4,5bara.dodam ze kontrolka gasnie gdy lekko dodam gazu tzn od 1000 obr kontrolka gasnie,auto ma przejechane 50tys od remontu silnika,wymieniane bylo praktycznie wszystko,byl po panewce wiec szlif walu,wymiana panewek oczywiscie pierscienie,uszczelniacze no praktycznie wszystko plus sprzeglo i wiele innych rzeczy,co 10tys wymiana oleju,nie katowany zawsze spokojna jazda,co moze byc?znow panewki?jeszcze nie zdejmowalem miski,wymienilem olej Motul i filter po rozgrzaniu dalej to samo.jesli macie jakies pomysly prosze o jakies podpowiedzi z gory dzieki.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    477

    Domyślnie

    Jaki olej lejesz?.
    Sprawdz czy masz dobrą masę.
    Jakie masz obr/min na biegu jalowym?
    Silnik chodzi prawidłowo?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Proponuję sprawdzić :
    1. pompę oleju
    2. filtr oleju źle założony, od innego modelu lub badziewnej firmy !!!
    3. Źle wykonany remont silnika.
    4. Nieodpowiedni olej silnikowy
    5. wgnieciona miska olejowa

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar krisss666
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Św
    Auto
    Alfa Romeo156 1.8 16V T.Spark 140KM, 2003r
    Postów
    11

    Domyślnie

    remont byl robiony 3lata wstecz do tej pory nic nie bylozadnego problemu,olej motul 10w40,kontrolka juz migala przed zmiana oleju po zmianie to samo.
    co do silnika chodzi bez prblemu zadnych falowan itp,rowno.miska raczej nigdzie nie zahaczylem,
    obr powiedzmy jakies 900 moze ponad napewno przed 1000,rowno pracuje

    - - - Updated - - -

    jedynie micha w dol i spr panewki czy pompe ale cisnienie praktycznie ksiazkowe,lekko dodaje gazu minimalnie kontrolka gasnie

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar krisss666
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Św
    Auto
    Alfa Romeo156 1.8 16V T.Spark 140KM, 2003r
    Postów
    11

    Domyślnie

    zapchany kanalik od czujnika cisnienia oleju?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał krisss666 Zobacz post
    zapchany kanalik od czujnika cisnienia oleju?

    A takie pytanie byłeś przy tym remoncie silnika czy poprzedni właściciel Ci tak powiedział ?

    Na początek wymień filtr oleju na Mann'a i sprawdź pompę oleju. Jak to nie pomoże to coś mi się zdaje, że to może być panewka /ki na wale. W każdym razie podjedź do dobrego mechanika.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar krisss666
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Św
    Auto
    Alfa Romeo156 1.8 16V T.Spark 140KM, 2003r
    Postów
    11

    Domyślnie

    tak przy remoncie bylem bo to juz za mnie byl robiony olej wymienilem z nowym filtrem 3lata minelo od remontu wszystko bylo cacy,panewki jakby obrocilo to kontrolka by sie swiecila caly czas i brak cisnienia a cisnienie jest ksiazkowe,pompa w sumie tez jakby byla do niczego to tez inne cisnienie by bylo,nawet cisnienie bylo mierzone w czujniku wyszlo im 5bara ale chyba na zimnym robili bo zostawilem auto niemoglem byc przy tym.chyba jedyne wyjscie zrzucic miche,o matko znowu to samo.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Cytat Napisał krisss666 Zobacz post
    tak przy remoncie bylem bo to juz za mnie byl robiony olej wymienilem z nowym filtrem 3lata minelo od remontu wszystko bylo cacy,panewki jakby obrocilo to kontrolka by sie swiecila caly czas i brak cisnienia a cisnienie jest ksiazkowe,pompa w sumie tez jakby byla do niczego to tez inne cisnienie by bylo,nawet cisnienie bylo mierzone w czujniku wyszlo im 5bara ale chyba na zimnym robili bo zostawilem auto niemoglem byc przy tym.chyba jedyne wyjscie zrzucic miche,o matko znowu to samo.
    Podtarte panewki, a obrócone to nie to samo. Najpierw niech obada to jakiś mecher.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar krisss666
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Św
    Auto
    Alfa Romeo156 1.8 16V T.Spark 140KM, 2003r
    Postów
    11

    Domyślnie

    no spoko ale podtarte juz?po 50tyskm?tak szybko?wydaje mi sie ze za szybko ale wszystko mozliwe

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,163

    Domyślnie

    Ha no trudno powiedzieć jak był robiony remont. Wiadomo, że 50 tysięcy to nic i nie powinno się to zdarzyć. Wiadomo czy wał był szlifowany i jakie panewki założyli ? Fakt jest taki, że świeci na wolnych a po dodaniu gazu gaśnie. Czujnik ciśnienia oleju świecił by cały czas. Ale zanim będziesz myślał o najgorszym to trzeba sprawdzić pompę oleju filtr oleju i teoretycznie istnieje szansa że się przytkał gdzieś kanalik olejowy lub coś ze smokiem w misce olejowej jest nie halo.

    - - - Updated - - -

    Znalazłem taki poradnik :

    http://www.czescinr1.pl/jak-wazdne-j...snienie-oleju/

Podobne wątki

  1. kontrolka oleju
    Utworzone przez maniekgrudziadz w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2016, 07:28
  2. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  3. Kontrolka oleju
    Utworzone przez wador w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2013, 21:33
  4. [146] kontrolka oleju
    Utworzone przez maniek2606 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-02-2009, 12:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory