Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Alfa 156 1.9 jtd 16v wysokie spalanie i brak mocy

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Alfa 156 FL 1.9 16V
    Postów
    9

    Domyślnie Alfa 156 1.9 jtd 16v wysokie spalanie i brak mocy

    Witam serdecznie

    Mam problem ze swoją Bellą, jest to egzemplarz z 03 roku z silnikiem 1.9 jtdm 140 km. Od samego początku, gdy ją kupiłem, borykałem się z problemem dużego zużycia paliwa (12l podczas łagodnej jazdy po mnieście )oraz brakiem mocy poniżej 2k obrotów. Dodatkowo, od niedawna samochód zostawia za sobą chmurę czarnego dymu nawet podczas łagodnego przyśpieszania. Na domiar złego kolega, który posiada 159 w wersji 115km twierdzi, że moje auto słabo się zbiera Nie jest to, może palący problem, ale jego auto rozpędza się do ponad 200 km/h a mój rekord to 190 km/h (osiągane na 5 biegu, na 6 v-max to 180)
    Nie wiem czy ma to związek z usterką, ale pomimo spalania w mieście na poziomie 12l komputer pokazuje mi 7l

    Wszystko co do tej pory robiłem ,nie rozwiązało mojego problemu (chodzi mi głównie o zużycie paliwa), a zrobiłem całkiem sporo.

    EGR nowy, zaślepka on/off nic nie wnosi do problemu.
    Bez zaślepionego EGR zero błędów na kompie (mam FES)
    Odpięta przepłykwka: wejście w tryb awaryjny (maks 3k obrotów, turbo wyłączone)
    Przepływomierz wymieniany już 2x. Raz na nowego Chińczyka i raz na oryginalną używkę.
    Wieża ciśnień i podciśnień sprawdzona i szczelna, poskładana na nowych zaciskowych opaskach.
    Zawór sterowania turbo OK
    Grucha na turbinie OK
    Turbo zdrowe (60k km po regeneracji)
    Przeczyszczony MAP sensor
    Przeczyszczone wszystkie złącza elektryczne pod maską
    Odpala bez problemu, chodzi równo.

    Wykonałem próbę przelewową wtryskiwaczy, 30s pracy na biegu jałowym, rozgrzany silnik.

    wtrysk 1: 9,5ml
    wtrysk 2: 7,5ml
    wtrysk 3: 7,5ml
    wtrysk 4: 8,5ml

    Te wyniki nic mi nie mówią

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, będę wdzięczny za każdą sugestię. Zależy mi na naprawie belli, bo przy obecnych wydatkach na paliwo nie stać mnie na jej utrzymanie, a bardzo ją polubiłem

    Pozdrawiam
    Maciek

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    W-w
    Auto
    Była: 145 1,9JTD '99, Jest: 156 1,9JTD '03/04 115KM
    Postów
    284

    Domyślnie

    Sprawdź w FES korekty wtrysków. Próba przelewowa wskazuje że z wtryskami nie jest jakoś super.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Co ty pierd... to ze mu nabralo sie prawie 10ml w ciagu 30sek nic nie znaczy, zaden z wtryskow znaczaco nie odstaje, to co leja wszystkie 4 rowno?

    zrob dluzszy test przelewowy lub jak napisal [MENTION=16208]Falcoon[/MENTION] patrz na korekty w FES

    //Edit:
    jak zrobisz drugi dluzszy test przelewowy i na 1 wtrysku bedziesz mial wartosc wieksza niz w pozostalych tzn ze 1 leje, czym wiecej paliwa tym gorszy wtrysk...

    Ogolnie jak masz np strzykawki 50-tki to powinno sie robic test do momentu jak jedna ze strzykawek bedzie pelna wtedy w miare dokladnie bedzie widac co i jak, po tym Twoim tescie wiac ze 1 i 2-ka troche szybciej nabiera ale wedlug mnie robiles test za ktorko zeby mozna bylo to stwierdzic...
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 15-06-2018 o 07:09

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AdamKarlino
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Karlino
    Auto
    AR 156FL 1,9 jtd 16v 140KM
    Postów
    344

    Domyślnie

    To samo Kolego- 40-50ml i będziesz miał różnice.
    Po drugie- sprawdziłeś szczelność dolotu? Dymienie i zamuł by się zgadzały, choć spalanie nie powinno wzrosnąć aż tak.
    Trzecie- Wymieniałeś przepływkę, ale czy ona na pewno działa?
    Z tą prędkością troszkę dziwnie. Moja rozwija większą prędkość na 6. biegu (licznikowe 212-213 km/h).

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Alfa 156 FL 1.9 16V
    Postów
    9

    Domyślnie

    Witam

    Wykonałem logi wskazania przepływomierza i korekty dawki wtrysku

    Warunli testu: rozgrzany silnk, 3 bieg kręcony od 1000 do końca

    Dolot szczelny, sprawdzałem już kilka razy

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa log przepłyywka.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	77.9 KB
ID:	246845Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa wtryski.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	66.2 KB
ID:	246846

    W kompie brak błędów

    Czy na tych logach widac coś niepokojącego ? mi one nic nie mówią :/
    Ostatnio edytowane przez Maciek638 ; 15-06-2018 o 19:14

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Z tego co mi sie wydaje chociaz ekspertem nie jestem to wtryski masz ok, jesli korekcje mieszcza sie w przedzialach -3 do 3 to jest wszystko ok, zwrocic uwage nalezy na wtryskiwacz nr 1 - 2.42mm3 to juz blisko granicy, ja bym na Twoim miejscu narazie zaczal bym dolewac oleju 2T do paliwa i po paru bakach paliwa zobaczysz czy Ci sie te korekcje wyrownaja, jesli nie to trzeba sie przyjrzec 1 cylindrowi.

    A i jeszcze jedno nikogo nie namawiam do oleju 2T bo sa zwolennicy i przeciwnicy ja dolewam i mi sie jednak wydaje ze taki wtrysk 2T powinien przeczyscic...

    //Edit:
    jak sie boisz dolewac oleju 2T do paliwa (chodz sa same zalety jego stosowania) to mozesz kupic sobie czyscik STP - Formula do czyszczenia wtryskiwaczy diesla (sa dwa podobne opakowania jeden dodatek, drugi czyscik). Ja tez mialem zamulone wtryski chodz STP jest drogi to po 5 opakowaniach STP (dolewalem jedna butelke na 30l paliwa) korekcje mi sie wyrownaly, a teraz regularnie dolewam 2T... (ja STP kupilem od cyganow 5 opakowan za 30zl)

    //Edit:
    odnosnie jeszcze przeplywki to skad wiesz ze ta uzywka jest dobra? wysokie spalanie, brak mocy - typowe objawy dla przeplywki i jeszcze ten dziwny wykres... (chodz tak jak mowie ekspertem nie jestem)
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 16-06-2018 o 09:10

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Alfa 156 FL 1.9 16V
    Postów
    9

    Domyślnie

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, pocieszyłeśmnie ze wtryski prawdopodobnie nie są takie złe i, że i mogę im pomóc.

    Ile oleju 2t moge bezpiecznie dolać do 10 l ropy ?

    Nie mam pewności, że przepływka jest sprawna, ta na której robiłem pomiary kupiłem używaną, z zapewnieniem 100% sprawności, druga była nowa, zamiennik. Trzecia była trafiona (ta z którą kupiłem samochód).

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    AR 156 SW 2.4JTD CF2 136KM 2000r
    Postów
    408

    Domyślnie

    Ja leje orlen 2t semisynthetic
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	a0469567cb5280a1ea0eca90d3147075.jpg
Wyświetleń:	4
Rozmiar:	47.5 KB
ID:	246910

    wiem sa lepsze oleje ale ten mam akurat w miare tani - 16zl i ogolnie dostepny

    w proporcji 1:200 czyli 50ml na 10l ropy (strzykawka setka kosztuje chyba 3zl w aptece i lejesz przed kazdym tankowaniem)

    A co do tych wtryskow to eksperci niech sie jeszcze wypowiedza bo tak jak pisalem fachowcem nie jestem...

    //Edit:
    na poczatku stosowania oleju 2t mozesz dac wieksza dawke (taka terapie szokowa - slyszalem o typach co nawet lali litr 2t na bak ropy) np 100-150ml na 10l ropy - szybciej zacznie dzialac tyle ze mozesz poczuc zamule przy takiej dawce...

    ogolnie zaleca sie proporcje 1:200 lub 1:250

    //Edit:
    w kazdym badz razie nawet jak 2t wyrowna Ci korekcje problem nadal pozostanie bo skoro wtryski masz ok, zostaje turbo, szczelnosc dolotu i przeplywka
    Ostatnio edytowane przez przemo832 ; 17-06-2018 o 16:24

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Alfa 156 FL 1.9 16V
    Postów
    9

    Domyślnie

    Ok, dziekuje. Mam troche oleju 2T i jeszcze dziś doleje do baku odpowiedznią porcję

    Mam jeszcze jedno pytanie, czy po odpięciu prepływomierza auto powinno przejśc w tryb awaryjny (max 3k obrotów, wyłączone turbo)? Z tego co czytałem na formu, pozostałe alfay, nawet z takimi samymi silnikami jak mój pracują czasami nawet lepiej niż z podpiętym przepływomierzem.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,018

    Domyślnie

    Ten wykres pracy przepływomierza nie wygląda najlepiej - ilość powietrza zmierzona (czerwona linia) i pożądana (zielona) się mocno rozjeżdża. Zauważ, że max. wskazanie zmierzone to 800 z groszami, a powinno być 1200. Pożycz przepływkę od kupla od 159-tki i zobacz, czy będzie coś lepiej.

    Odpięcie przepływomierza czasem pomaga. Gdy przepływka jest uwalona i pokazuje niedorzeczne wartości, to komputer nie może sobie dobrać odpowiedniej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Odpięcie przepływomierza sprawia, że ECU korzysta sobie z uśrednionych map powietrze/paliwo. Nie jest to sytuacja idealna dla spalania i mocy, ale przynajmniej auto jedzie. U ciebie po odpięciu od razu wchodzi w tryb awaryjny, czy dopiero gdy przekroczysz 3000 obrotów?
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 17-06-2018 o 17:57

Podobne wątki

  1. [159] Wysokie korekty pod obciążeniem, brak mocy.
    Utworzone przez pushq w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 31-03-2017, 06:52
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-05-2015, 08:58
  3. [159] sprzęgło, brak mocy, wysokie obroty
    Utworzone przez zenonx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-05-2014, 19:43
  4. Alfa 156 2.0 TS - Brak mocy, zwiększone spalanie
    Utworzone przez Mariano11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 10:56
  5. [33] Falowanie obrotów, brak mocy, wysokie spalanie
    Utworzone przez przem_ar33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-04-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory