Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Edinburgh & Oswiecim
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003, 159 1750 TBi TI 2011, 155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,108

    Domyślnie Dwa pytania n/t oleju i systemu STR

    Ile, przy normalnym eksploatowaniu, 166 3.0 V6 powinna zuzywac oleju na 1000 lub na 10000 km?
    Co to jest system STR w 166? Jak dziala i o co chodzi?

  2. #2
    areks
    Gość

    Domyślnie

    Witaj
    Niewiem jakie sa dokladnie normy co do zuzycia oleju w silniku przy spokojnej jezdzie.
    Ja mam ten model z tym silnikiem,przebieg 140tys.km i nie zauwazam zadnego zuzycia oleju,powaznie....Nie musze nic dolewac, no moze 100ml na 10000km.
    A dlaczego pytasz?Zauwazyles cos niepokojacego??
    Co do systemu STR to tu masz wszelkie info na ten temat:

    REAKCJA ''SPORTOWA '' PEDAŁ PRZYSPIESZENIA
    (S.T.R - SPORT THROTTLE RESPONSE)

    Przy pomocy wyłącznika umieszczonego na środkowej nakładce deski rozdzielczej, użytkownik może włączyć, alternatywną funkcję zasilania silnika, zaprogramowaną równolegle w software centralki Motronic ME 2.1 obok funkcji standardowej.

    Tak więc użytkownik może zmieniać reakcję silnika przez naciśnięcie pedału przyspieszenia zamieniając jazdę „normalną” (zawsze zgodną z „image” samochodu) na jazdę „sportową” (maksymalna szybkość reagowania).

    S.T.R. umożliwia w ten sposób doświadczonemu kierowcy jazdę efektywną i szybką z możliwością jednocześnie swobodnego kierowania pojazdem w każdych warunkach i/lub zgodnie z preferencjami kierowcy.

    Układ ten, dzięki wykorzystaniu możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie pozwala na uzyskanie nie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika, zależnych od wybranego programu sterowania przepustnicą, tj. albo jazdy sportowej z gwałtownym przyspieszeniem, albo jazdy łagodnej, bardziej komfortowej, odpowiedniejszej do poruszania się po mieście. Styl jazdy zależy od wyboru kierowcy.

    Układ wtryskowy Motronic ME 2.1 steruje otwarciem przepustnicy w oparciu o przyspieszenia żądanie przyspieszenia spowodowane naciśnięciem na pedał przyspieszenia. Pedał przyspieszenia połączony jest z potencjometrem, który przesyła sygnał napięcia do centralki, w której przetwarzany jest w oparciu o wymaganie użytkownika na przewidziane programem większe lub mniejsze otwarcie przepustnicy. Do zmiany programu przyspieszenia nie wystarczy tylko naciśnięcie wyłącznika (który może być naciśnięty przypadkowo również przez pasażera) ale wymaga całkowitego zwolnienia pedału przyspieszenia co potwierdza zgodę kierowcy na zmianę programu. Dopiero po zwolnieniu pedału przyspieszenia zastosowany zostanie przez centralkę nowy program przyspieszenia, powodując zapalenie się odpowiedniej lampki sygnalizacyjnej LED.

    Przy każdym uruchomieniu silnika centralka przełącza się na program „STANDARD”. Użytkownik naciskając przycisk S.T.R. (i zwalniając całkowicie pedał przyspieszenia, aby następnie ponownie przyspieszyć) może uruchomić program sterowania przepustnicą „SPORT” stosowany dla jazdy sportowej. Ponowne naciśnięcie przycisku (po całkowitym zwolnieniu pedału przyspieszenia i następnie ponownym naciśnięciu pedału) powoduje powrót do programu „STANDARD”.

    Można również przejść automatycznie z programu „STANDARD” do programu „SPORT” (automatic shift) poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia, bez naciskania wyłącznika lub zwolnienie pedału przyspieszenia: ta zmiana programu jest szczególnie użyteczna podczas nagłych przyspieszeń przy wyprzedzaniu lub manewru awaryjnego.

    Po zakończeniu manewru awaryjnego układ powraca do stanu wybranego uprzednio przez kierowcę. Lampka sygnalizacyjna LED umieszczona obok wyłącznika S.T.R. sterowana jest bezpośrednio przez centralkę ME 2.1 sygnalizuje włączenie programu „SPORT”.


Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dezaktywacja buzzera systemu S.B.R.
    Utworzone przez TOM & JULIA w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 09:41
  2. [159] Instalacja systemu bose w 159 sw
    Utworzone przez pietro91 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-07-2015, 08:35
  3. instalacja systemu
    Utworzone przez Soro w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-10-2011, 16:01
  4. Montaż systemu ASR
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2010, 11:59
  5. Awaria systemu kontroli silnika.
    Utworzone przez karolek1100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory