Ja kupiłem w Fiacie po 1zł żarówkę 12 1.2 taką wkładaną w tą plastikową stopkę/zatyczkę którą trzeba odkręcić z tyłu zegaru.
Ja kupiłem w Fiacie po 1zł żarówkę 12 1.2 taką wkładaną w tą plastikową stopkę/zatyczkę którą trzeba odkręcić z tyłu zegaru.
Pozdrawiam
Michał (p.maiki)
Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014
Ja to właśnie przerobiłem w niedzielę i bardzo żałuję, że nie porobiłem zdjęć. Postaram się to jakoś opisać.
Po pierwsze wyciągnąłem radio. Nie miałem specjalnych haczyków, więc wsunąłem długie śrubokręciki w oba otwory z jednej strony i pociągnąłem radio z tej samej strony, podważając od spodu. Potem to samo z drugiej strony. Dalej już wyszło samo. Na koniec odpiąłem dwie wtyczki i wtyk antenowy. Wtyczki są różne i nie da się podłączyć ich odwrotnie. W środku pozostał krótki blaszany tunel, który by wyjąć musiałem ścisnąć po środku stykając górę z dołem.
Pod wnęką od radia są cztery śrubki, które łatwo można wykręcić dużym krzyżakiem. Po bokach tej wnęki są dodatkowe śrubki imbusowe, schowane dosyć głęboko. Panel zegarków i radia u dołu trzymany jest tymi śrubami, ale na górze ma języki skierowane do góry, więc by ją zdjąć trzeba zrobić ruch jakby tam były zawiasy. Jest tylko utrudnienie z dołem ramki, która jest częściowo trzymana przez ramkę z pokrętłami. Ja ją lekko odgiąłem do siebie.
Same zegary są przykręcone czterema śrubami, które nie stanowiły żadnego problemu. Na tyle każdego zegara znajdziesz po dwie wystające oprawki (wyglądają jak wystające koreczki), które trzeba lekko przekręcić w lewo i wyciągnąć razem z żaróweczką. Żarówki są białe, szklane. Wymieniaj wszystkie 6, bo nowe będą świecić mocniej.
Montując wszystko zwróć uwagę na kable od radia. Między tyłem radia a ścianą przegrody nie ma za dużo miejsca i pokręcona wiązka może zostać ściśnięta i nie pozwolić wsunąć radio do końca.
Powodzenia.
Ps. Nie ruszane oprawki żarówek tak mocno siedzą, że nie dałem rady wykręcić ich wsuwając jedynie rękę przez wnękę radia. Bałem się też, że wypadnie mi oprawka z żarówką tam gdzieś do środka.
Dzięki za pomoc.
Z taką instrukcją jak Twoja wymiana podświetlenia wskaźników na konsoli centralnej to bułka z masłem, poszło szybko i łatwo.
Pozdrawiam.
- Rafał
a ja mam problem z zarowkami - podswietlenie konsoli nawiewu takie 3ycena za zarowki w ASO to 44zl - wiem ze sa 3y bo juz je wykrecilem
prosta sprawa. Niestety nie stac mnie na takie 3 - w sumie to chyba kazdego
jakie moze zaistalowac zarowki - moze ledy sa podobne za 3,4zl tylko nie wiem czy bea dzialac. help
Witam kupilem dwa dni temu alfa 156 i nie mam podswietlenia predkosciomierza, obrotomierz swieci ale licznik nie mam pytanka jak sie do tego dostac a i ten maly wyswietlacz ktory jest tam tez nie swieci przepraszam jesli to nie ten dzial jestem nowy
ALFA ROMEO 1.8 TS 16V SEDAN 2000r.
z gory dziekuje
Do licznikow dostajemy sie przez odkrecenie pierscienia zewnetrznego, wewnatrz sa 2 sruby u dolu i u gory zatrzask - proste i szybkie w demontazu.
PS
A jak dostac sie do tych zarowek od pokretel klimatyzacji i nawiewu?
Witam
Mi też się przepaliła żarówka na wskażniku benzyny, poodręcałem wszystko tak jak opisano, wstawłem nową żarówkę i nie świeci.
Czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być wina mojej żarówki, kupiłem Tungsram 12V, 1,2W W2x4,6D na stacji benzynowej, jej kształt jest nieco bardziej wydłużony od tej która się w Alfie przepaliła ale pasuje fizycznie do tej plastokowej kuwetki, tylko nie świeci. Dodam że nowe żarówki nie były przepalone.
A wy na jakie wymienialiście w swoich alfach, gdzie kupowaliści te żarówki'?
Pozdro
Witam, był kiedyś temat zmiany podświetlenia w alfie 166, jeśli ktoś dałby radę to znaleźć będę wdzięczny. Od paru dni próbuje znaleźć ten temat.