Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Bicie przy hamowaniu

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie Bicie przy hamowaniu

    Witam.
    problem jest następujący. Przy duzych prędkościach 160km/h po wciśnięciu pedąłu hamulca odczówam bicie na kierownicy i jest to słychać w tle. Jesli jadę 90-100km/h tak sie nie dzieje.
    Krzywe tarcze??? Moze miał ktos podobny problem. I jeszcze jedno zaóważylem że podczas skręcania autem gdy sie wolno toczę słychać cichy pisk tak jak by klocek ocierał o tarcze. Moim zdaniem przemawia to za krzywą tarczą.
    Macie jakies pomysły?? Z góry dziękuję .

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    witaj
    -krzywe tarcze (na 99%)
    -lub koła nie wyważone choć nie sądzę

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Jedną z przyczyn mogą być zwichrowane tarcze.
    Trzeba zmierzyć grubość - nieraz gładkie jak szkło ale zbyt cienkie tez będą biły. Miałem identyczną sytuację. Bicie było przy każdej prędkości pow. 100kmh, a dodatkowo przy ok 90 chciało wyrwać kierownicę z rąk .

    Sprawdziłbym też dokładnie zawieszenie.
    Raz, mimo nowiutkich tarcz i klocków rwało kierownicą przy hamowaniu tylko w przedziale 90-100kmh lub 120-130kmh.
    Okazało się, że była wybita końcówka drążka kier. - luz był tak nie wielki, że można było wyczuć dopiero po rozpięciu końcówek i wprowadzał wibracje tylko w tych przedziałach prędkości. Po wymianie jak ręką odjął.

    Jeśli tarcze biją od jakiegoś czasu więc, a dopiero teraz to poczułeś, mogły wytworzyć luzy na niektórych elementach.
    Sama wymiana tarcz może zatem nie rozwiązać w pełni problemu.

    Pisk przy skręcie wygląda na przegub. z hamulcami raczej nie będzie miało nic wspólnego.

  4. #4
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Ja miałem tez bicia przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków wszystko ok

    Alfa i jej ochroniarz

  5. #5
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Ja miałem kilka rodzajów bicia:
    Bicie pierwsze: przy każdej prędkości, bez hamowania i przy hamowaniu - wysłużone opony
    Bicie drugie: przy hamowaniu - wymiana tarcz i klocków
    Bicie trzecie: podczas jazdy z dużymi prędkościami >140 - źle wyważone koła


  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    ja mam krzywe tarcze z przodu i właśnie mam bicie takie, że od 100-120km/h przy hamowaniu już czuć i coraz bardziej im wyższa prędkość. Teraz założyłem zimówki i mam minimalne bicie w prawym przodzie, ale opony mam już wysłużone.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Ja miałem kilka rodzajów bicia:
    Bicie pierwsze: przy każdej prędkości, bez hamowania i przy hamowaniu - wysłużone opony
    Bicie drugie: przy hamowaniu - wymiana tarcz i klocków
    Bicie trzecie: podczas jazdy z dużymi prędkościami >140 - źle wyważone koła

    Dość kompleksowy opis rodzajów bicia

    Nie licząc bicia po wyjściu z samochodu, gdy przychodzą tacy jedni, biją, a potem odjeżdżają twoim autem.
    Na szczęście posiadanie Alfy raczej chroni przed tym - Alf nie kradną Bo u Ruskich tylko solidny panzer(dosłownie!)wagen ma poważanie

    Osobiście też miałem bicie - występowało tylko przy hamowaniu z większych (próg aktywacji ok. 140km/h) prędkości... Wymiana zwichrowanych tarcz pomogła
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar macki2go
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    pyrzyce
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 160km była Alfa Romeo 156 fl 1.9 jtd 180 ps była Alfa Romeo 156 1.9 jtd
    Postów
    116

    Domyślnie

    witam podepnę się pod temat bo w mojej belli jest podobnie z tym że przy niższych prędkościach czuje przy hamowaniu jakby klocki uderzały o tarcze jaka powinna być grubość tarcz z przodu możliwe że to one są krzywe nie długo zmieniam opony na zimowe więc sprawdze czy to czasem nie koła pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Wibracje w czasie szybkiej jazdy i bicie przy hamowaniu ?
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-03-2017, 08:42
  2. dźwięk przy zmianie biegu i warczenie przy hamowaniu
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:52
  3. Wyjące hamulce po wymianie kół i bicie przy skręcie
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 11:50
  4. bicie przy hamowaniu, tarcze?
    Utworzone przez remik230 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 08:12
  5. Bicie przy 20km/h
    Utworzone przez 156X w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory