Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    13 d 5 h 39 m

    Domyślnie Bicie przy hamowaniu

    Witam.
    problem jest następujący. Przy duzych prędkościach 160km/h po wciśnięciu pedąłu hamulca odczówam bicie na kierownicy i jest to słychać w tle. Jesli jadę 90-100km/h tak sie nie dzieje.
    Krzywe tarcze??? Moze miał ktos podobny problem. I jeszcze jedno zaóważylem że podczas skręcania autem gdy sie wolno toczę słychać cichy pisk tak jak by klocek ocierał o tarcze. Moim zdaniem przemawia to za krzywą tarczą.
    Macie jakies pomysły?? Z góry dziękuję .

  2. #2
    ViP Romeo Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 156 SW>2001->2,5 V6->190 KM->CF3
    Postów
    1,270
    Podziękowania za post / Lubię to
    Wpisów
    1
    Czas spędzony na forum
    12 d 23 h 13 m

    Domyślnie

    witaj
    -krzywe tarcze (na 99%)
    -lub koła nie wyważone choć nie sądzę

    Było Skromne 1.8i 144 powody do mruczenia
    Jest
    2,5 V6 i 190 nowych powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. Thanks FacesOfDeath thanked for this post
  4. #3
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Jedną z przyczyn mogą być zwichrowane tarcze.
    Trzeba zmierzyć grubość - nieraz gładkie jak szkło ale zbyt cienkie tez będą biły. Miałem identyczną sytuację. Bicie było przy każdej prędkości pow. 100kmh, a dodatkowo przy ok 90 chciało wyrwać kierownicę z rąk .

    Sprawdziłbym też dokładnie zawieszenie.
    Raz, mimo nowiutkich tarcz i klocków rwało kierownicą przy hamowaniu tylko w przedziale 90-100kmh lub 120-130kmh.
    Okazało się, że była wybita końcówka drążka kier. - luz był tak nie wielki, że można było wyczuć dopiero po rozpięciu końcówek i wprowadzał wibracje tylko w tych przedziałach prędkości. Po wymianie jak ręką odjął.

    Jeśli tarcze biją od jakiegoś czasu więc, a dopiero teraz to poczułeś, mogły wytworzyć luzy na niektórych elementach.
    Sama wymiana tarcz może zatem nie rozwiązać w pełni problemu.

    Pisk przy skręcie wygląda na przegub. z hamulcami raczej nie będzie miało nic wspólnego.

  5. Thanks FacesOfDeath thanked for this post
  6. #4
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 13 h 54 m

    Domyślnie

    Ja miałem tez bicia przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków wszystko ok

    Alfa i jej ochroniarz

  7. Thanks FacesOfDeath thanked for this post
  8. #5
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    21 d 16 h 13 m

    Domyślnie

    Ja miałem kilka rodzajów bicia:
    Bicie pierwsze: przy każdej prędkości, bez hamowania i przy hamowaniu - wysłużone opony
    Bicie drugie: przy hamowaniu - wymiana tarcz i klocków
    Bicie trzecie: podczas jazdy z dużymi prędkościami >140 - źle wyważone koła


  9. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    157
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    4 d 5 h 15 m

    Domyślnie

    ja mam krzywe tarcze z przodu i właśnie mam bicie takie, że od 100-120km/h przy hamowaniu już czuć i coraz bardziej im wyższa prędkość. Teraz założyłem zimówki i mam minimalne bicie w prawym przodzie, ale opony mam już wysłużone.

  10. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 5 h 48 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Ja miałem kilka rodzajów bicia:
    Bicie pierwsze: przy każdej prędkości, bez hamowania i przy hamowaniu - wysłużone opony
    Bicie drugie: przy hamowaniu - wymiana tarcz i klocków
    Bicie trzecie: podczas jazdy z dużymi prędkościami >140 - źle wyważone koła

    Dość kompleksowy opis rodzajów bicia

    Nie licząc bicia po wyjściu z samochodu, gdy przychodzą tacy jedni, biją, a potem odjeżdżają twoim autem.
    Na szczęście posiadanie Alfy raczej chroni przed tym - Alf nie kradną Bo u Ruskich tylko solidny panzer(dosłownie!)wagen ma poważanie

    Osobiście też miałem bicie - występowało tylko przy hamowaniu z większych (próg aktywacji ok. 140km/h) prędkości... Wymiana zwichrowanych tarcz pomogła
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  11. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar macki2go
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    pyrzyce
    Auto
    Alfa Romeo 156 fl 2004 1.9 jtd 160 ps była Alfa Romeo 156 1.9 jtd+powerbox v-tech 2000 rok sportpack
    Postów
    114
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 21 h 29 m

    Domyślnie

    witam podepnę się pod temat bo w mojej belli jest podobnie z tym że przy niższych prędkościach czuje przy hamowaniu jakby klocki uderzały o tarcze jaka powinna być grubość tarcz z przodu możliwe że to one są krzywe nie długo zmieniam opony na zimowe więc sprawdze czy to czasem nie koła pozdrawiam

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wyjące hamulce po wymianie kół i bicie przy skręcie
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 11:50
  2. Stuk przy hamowaniu
    Utworzone przez Majkel™ w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:19
  3. bicie przy hamowaniu, tarcze?
    Utworzone przez remik230 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 09:12
  4. Wibracje w czasie szybkiej jazdy i bicie przy hamowaniu ?
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 21:45
  5. Bicie przy 20km/h
    Utworzone przez 156X w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 19:56

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

bycie przy hamowaniu

po wymianie klockow pije przy hamowaniu

bicie klockow przy hamowaniu

bicie przy hamowaniu klocki

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory