Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    13 d 5 h 43 m

    Domyślnie Bicie przy hamowaniu

    Witam.
    problem jest następujący. Przy duzych prędkościach 160km/h po wciśnięciu pedąłu hamulca odczówam bicie na kierownicy i jest to słychać w tle. Jesli jadę 90-100km/h tak sie nie dzieje.
    Krzywe tarcze??? Moze miał ktos podobny problem. I jeszcze jedno zaóważylem że podczas skręcania autem gdy sie wolno toczę słychać cichy pisk tak jak by klocek ocierał o tarcze. Moim zdaniem przemawia to za krzywą tarczą.
    Macie jakies pomysły?? Z góry dziękuję .

  2. #2
    ViP Romeo Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 156 SW>2001->2,5 V6->190 KM->CF3
    Postów
    1,342
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 4 h 20 m
    Wpisów
    1

    Domyślnie

    witaj
    -krzywe tarcze (na 99%)
    -lub koła nie wyważone choć nie sądzę

    Było Skromne 1.8i 144 powody do mruczenia
    Jest
    2,5 V6 i 190 nowych powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. Thanks FacesOfDeath thanked for this post
  4. #3
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Jedną z przyczyn mogą być zwichrowane tarcze.
    Trzeba zmierzyć grubość - nieraz gładkie jak szkło ale zbyt cienkie tez będą biły. Miałem identyczną sytuację. Bicie było przy każdej prędkości pow. 100kmh, a dodatkowo przy ok 90 chciało wyrwać kierownicę z rąk .

    Sprawdziłbym też dokładnie zawieszenie.
    Raz, mimo nowiutkich tarcz i klocków rwało kierownicą przy hamowaniu tylko w przedziale 90-100kmh lub 120-130kmh.
    Okazało się, że była wybita końcówka drążka kier. - luz był tak nie wielki, że można było wyczuć dopiero po rozpięciu końcówek i wprowadzał wibracje tylko w tych przedziałach prędkości. Po wymianie jak ręką odjął.

    Jeśli tarcze biją od jakiegoś czasu więc, a dopiero teraz to poczułeś, mogły wytworzyć luzy na niektórych elementach.
    Sama wymiana tarcz może zatem nie rozwiązać w pełni problemu.

    Pisk przy skręcie wygląda na przegub. z hamulcami raczej nie będzie miało nic wspólnego.

  5. Thanks FacesOfDeath thanked for this post
  6. #4
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 14 h 11 m

    Domyślnie

    Ja miałem tez bicia przy hamowaniu po wymianie tarcz i klocków wszystko ok

    Alfa i jej ochroniarz

  7. Thanks FacesOfDeath thanked for this post
  8. #5
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    21 d 16 h 13 m

    Domyślnie

    Ja miałem kilka rodzajów bicia:
    Bicie pierwsze: przy każdej prędkości, bez hamowania i przy hamowaniu - wysłużone opony
    Bicie drugie: przy hamowaniu - wymiana tarcz i klocków
    Bicie trzecie: podczas jazdy z dużymi prędkościami >140 - źle wyważone koła


  9. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    157
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    4 d 5 h 15 m

    Domyślnie

    ja mam krzywe tarcze z przodu i właśnie mam bicie takie, że od 100-120km/h przy hamowaniu już czuć i coraz bardziej im wyższa prędkość. Teraz założyłem zimówki i mam minimalne bicie w prawym przodzie, ale opony mam już wysłużone.

  10. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 5 h 50 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Ja miałem kilka rodzajów bicia:
    Bicie pierwsze: przy każdej prędkości, bez hamowania i przy hamowaniu - wysłużone opony
    Bicie drugie: przy hamowaniu - wymiana tarcz i klocków
    Bicie trzecie: podczas jazdy z dużymi prędkościami >140 - źle wyważone koła

    Dość kompleksowy opis rodzajów bicia

    Nie licząc bicia po wyjściu z samochodu, gdy przychodzą tacy jedni, biją, a potem odjeżdżają twoim autem.
    Na szczęście posiadanie Alfy raczej chroni przed tym - Alf nie kradną Bo u Ruskich tylko solidny panzer(dosłownie!)wagen ma poważanie

    Osobiście też miałem bicie - występowało tylko przy hamowaniu z większych (próg aktywacji ok. 140km/h) prędkości... Wymiana zwichrowanych tarcz pomogła
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  11. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar macki2go
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    pyrzyce
    Auto
    Alfa Romeo 156 fl 2004 1.9 jtd 180 ps była Alfa Romeo 156 1.9 jtd+powerbox v-tech 2000 rok sportpac
    Postów
    114
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 d 1 h N/A

    Domyślnie

    witam podepnę się pod temat bo w mojej belli jest podobnie z tym że przy niższych prędkościach czuje przy hamowaniu jakby klocki uderzały o tarcze jaka powinna być grubość tarcz z przodu możliwe że to one są krzywe nie długo zmieniam opony na zimowe więc sprawdze czy to czasem nie koła pozdrawiam

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wyjące hamulce po wymianie kół i bicie przy skręcie
    Utworzone przez Luktoja w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-12-2013, 11:50
  2. Stuk przy hamowaniu
    Utworzone przez Majkel™ w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:19
  3. bicie przy hamowaniu, tarcze?
    Utworzone przez remik230 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 09:12
  4. Wibracje w czasie szybkiej jazdy i bicie przy hamowaniu ?
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 21:45
  5. Bicie przy 20km/h
    Utworzone przez 156X w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 19:56

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

bycie przy hamowaniu

po wymianie klockow pije przy hamowaniu

bicie klockow przy hamowaniu

bicie przy hamowaniu klocki

bicia przy hamowaniu alfa romeo 156

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory