Witam.
Jaka jest procedura wymiany uszczelniacza (simeringu) wału korbowego w silniku 1,8 TS od strony rozrządu.
Podejmował się ktoś z Was sam takiej operacji ??
Pozdrawiam.
Witam.
Jaka jest procedura wymiany uszczelniacza (simeringu) wału korbowego w silniku 1,8 TS od strony rozrządu.
Podejmował się ktoś z Was sam takiej operacji ??
Pozdrawiam.
kilkakrotnie wymieniałem , doszedłem do wprawy 2 godziny na spokojnie. jeśli wiesz jak rozrząd ustawić i masz odpowiednie klucze typu torx możesz się brać za to.
procedura
- auto na lewarek i ściągasz koło + plastiki by mieć dostęp do silnika
- ściągasz pasek klinowy i odkręcasz napinacz
- jeśłi masz blokady rozrządu to ściągasz pokrywę zaworową i blokujesz rozrząd (ja robiłem bez blokad więc nie ściągałem pokrywy) po ściągnięciu osłon rozrządu poznacz sobie korektorem rozrząd ja jeszcze koło zamachowe względem skrzyni znaczyłem
- bez blokad jeśli robisz ja blokowałem silnik poprzez unieruchomienie koła zamachowego
- odkręcasz koło pasowe na wale -4 śruby na torx
- zaznacz koło pasowe rozrządu na wale
- popuść śrubę koła pasowego paska rozrządu ( lewy gwint)
- popuść napinacz i ściągnij pasek
- odkręć śrubę koła pasowego paska rozrządu i ściągnij koło pasowe
- zobaczysz simering i delikatnie go wydziób
- przed włożeniem nowego najlepiej jakbyś znalazł tulejkę odpowiadającą średnicą simeringowi by ładnie go nabić
- ja simering wklejałem na klej
- posmaruj wewnętrzną część simeringa delikatnie olejem co by ładnie się wcisnął
resztę składasz w odwrotnej kolejności z uwzględnieniem znaków na rozrządzie
ufff mam nadzieję , że niczego nie pominąłem
powodzenia
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
- jeśłi masz blokady rozrządu to ściągasz pokrywę zaworową i blokujesz rozrząd (ja robiłem bez blokad więc nie ściągałem pokrywy) po ściągnięciu osłon rozrządu poznacz sobie korektorem rozrząd ja jeszcze koło zamachowe względem skrzyni znaczyłem
- bez blokad jeśli robisz ja blokowałem silnik poprzez unieruchomienie koła zamachowego
Bez blokad i czujnika zegarowego nie polecam. Kiedyś próbowałem tej metody, ale po sprawdzeniu blokadami wyszło, że rozrząd był przestawiony o 1 ząbek.
A przy okazji miałbym pytanie: czym kolega cinas blokuje koło zamachowe?
tylko zapomieliscie koledze wspomniec jak ciezko jest odkrecic tą srube od wału jak jest jeszcze fabrycznie skręcona... bez dwumetrowej rury i dobrego klucza to tam nawet nie ma co podchodzić.. no i wał sie ciągle giba, blokując go w skrzyni mozesz ładnie ją uszkodzić, jest taki specjalny klucz co się przykręca do tego małego kółka na wale..
skręcasz tylko na nową srube nigdy starej w to miejsce nie zakładaj bo juz kilka tsow przez to poszło (stara sruba i nie odpowiedni moment dokręcenia scina klin na wale a potem wiadomo) tam jest jakis konkretny moment musisz zobaczyc w instrukcji bo ja juz nie pamietam.
Cała operacja wymiany tego uszczelniacza jest prosta moze w innych silnikach ale tutaj sie sporo napocisz
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
No, tak myślałem. Pewnie, że trzeba sobie jakoś radzić, ale przy pomocy śrubokręta to można wyłamać ząb na wieńcu. Teoretycznie powinno się do tego używać specjalnego przyrządu. Ten przyrząd to coś w rodzaju grzebienia zębatego - no, ale kto go posiada?
Co do momentu przyręcania śruby to rzeczywiście kolega Alfista ma rację. Wg AUTODATY ten moment to 340-378 Mm. I tu jest kolejny problem, bo pewnie mało kto posiada klucz dynamometryczny o tak dużych wartościachj momentu.
Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, którego do końca nie rozumiem. Mam AUTODATĘ w jęz. niemieckim, a przy momencie dokręcania właśnie tej śruby jest dodane słowo "dampfer" przez a-umlaut, co znaczy tłumik, amortyzator,hamulec. Zastanawiam się, czy czasami tej śruby nie powinno się przykręcać jakimś specjalnym przyrządem - czymś w rodzju klucza udarowego. Jest to jedyna śruba, przy której właśnie dodano to słowo. Myślę, że tu właśnie chodzi o specjalny klucz, o którym napisał kolega Alfista i myslę, że dokręcenie tej śruby w inny saposób może "zaaowocować" remontem silnika.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 01-11-2009 o 20:23
nie no na szczescie nie zapieralem sie o wieniec lecz o docisk sprzegla. co do sruby wkleilem ja i dzwignia okolo metra wiec nie powinna wypasc (ponad 20 tys. przejechane juz).
p.s. do moderatora- nie mam polskich znakow dla tego nie ma ogonkow. prosze o nie karanie
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
No to jak wytrzymał 20 tys. km to będzie OK. W każdym razie wnioski z tej naszej dyskusji płyną takie, że jak ktoś nie za bardzo ma czym to zrobić i jeszcze w dodatku ma niewielkie pojęcie o ustawianiu rozrządu w TS-ach, to lepiej niech się nie zabiera za samodzielną wymianę tego simeringu.
dokładnie tak
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
na mysli miałem tylko ten mały klucz ktorym sie blokuje kółko rozrządu przy dokręcaniu co jest na rysunku w instrukcji, ja niestety tez nie miałem takiego klucza o takim zasięgu nm i najpierw dokręciłem na 210nm a dalej juz rura 1,5 metra i jazda do oporu.. ogólnie nie polecam samemu tego robić bo naprawde sprawa wcale nie jest taka prosta jak się moze wydawać
aha i nie dawajcie do naprawy komuś co grzebie na codzien we VW bo te mechaniory myslą ze tam bedzie ten sam moment co w niemieckich wynalazkach a we VW jest o połowe mniejszy..