Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Uszczelniacz wału korbowego

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kallimaster
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    prawie Lublin ;)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98" ECU:M1.5.5 LPG:BRC sequent 24
    Postów
    38

    Domyślnie Uszczelniacz wału korbowego

    Witam.
    Jaka jest procedura wymiany uszczelniacza (simeringu) wału korbowego w silniku 1,8 TS od strony rozrządu.
    Podejmował się ktoś z Was sam takiej operacji ??

    Pozdrawiam.

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    kilkakrotnie wymieniałem , doszedłem do wprawy 2 godziny na spokojnie. jeśli wiesz jak rozrząd ustawić i masz odpowiednie klucze typu torx możesz się brać za to.
    procedura
    - auto na lewarek i ściągasz koło + plastiki by mieć dostęp do silnika
    - ściągasz pasek klinowy i odkręcasz napinacz
    - jeśłi masz blokady rozrządu to ściągasz pokrywę zaworową i blokujesz rozrząd (ja robiłem bez blokad więc nie ściągałem pokrywy) po ściągnięciu osłon rozrządu poznacz sobie korektorem rozrząd ja jeszcze koło zamachowe względem skrzyni znaczyłem
    - bez blokad jeśli robisz ja blokowałem silnik poprzez unieruchomienie koła zamachowego
    - odkręcasz koło pasowe na wale -4 śruby na torx
    - zaznacz koło pasowe rozrządu na wale
    - popuść śrubę koła pasowego paska rozrządu ( lewy gwint)
    - popuść napinacz i ściągnij pasek
    - odkręć śrubę koła pasowego paska rozrządu i ściągnij koło pasowe
    - zobaczysz simering i delikatnie go wydziób
    - przed włożeniem nowego najlepiej jakbyś znalazł tulejkę odpowiadającą średnicą simeringowi by ładnie go nabić
    - ja simering wklejałem na klej
    - posmaruj wewnętrzną część simeringa delikatnie olejem co by ładnie się wcisnął
    resztę składasz w odwrotnej kolejności z uwzględnieniem znaków na rozrządzie
    ufff mam nadzieję , że niczego nie pominąłem
    powodzenia

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    - jeśłi masz blokady rozrządu to ściągasz pokrywę zaworową i blokujesz rozrząd (ja robiłem bez blokad więc nie ściągałem pokrywy) po ściągnięciu osłon rozrządu poznacz sobie korektorem rozrząd ja jeszcze koło zamachowe względem skrzyni znaczyłem
    - bez blokad jeśli robisz ja blokowałem silnik poprzez unieruchomienie koła zamachowego


    Bez blokad i czujnika zegarowego nie polecam. Kiedyś próbowałem tej metody, ale po sprawdzeniu blokadami wyszło, że rozrząd był przestawiony o 1 ząbek.
    A przy okazji miałbym pytanie: czym kolega cinas blokuje koło zamachowe?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    tylko zapomieliscie koledze wspomniec jak ciezko jest odkrecic tą srube od wału jak jest jeszcze fabrycznie skręcona... bez dwumetrowej rury i dobrego klucza to tam nawet nie ma co podchodzić.. no i wał sie ciągle giba, blokując go w skrzyni mozesz ładnie ją uszkodzić, jest taki specjalny klucz co się przykręca do tego małego kółka na wale..

    skręcasz tylko na nową srube nigdy starej w to miejsce nie zakładaj bo juz kilka tsow przez to poszło (stara sruba i nie odpowiedni moment dokręcenia scina klin na wale a potem wiadomo) tam jest jakis konkretny moment musisz zobaczyc w instrukcji bo ja juz nie pamietam.

    Cała operacja wymiany tego uszczelniacza jest prosta moze w innych silnikach ale tutaj sie sporo napocisz

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    czym kolega cinas blokuje koło zamachowe?
    dobrym mocnym śrubokrętem. tak wiem wbrew sztuce i wogule źle i nie powinno tak się robić, ale coś trzeba było wymyśleć

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    dobrym mocnym śrubokrętem. tak wiem wbrew sztuce i wogule źle i nie powinno tak się robić, ale coś trzeba było wymyśleć
    No, tak myślałem. Pewnie, że trzeba sobie jakoś radzić, ale przy pomocy śrubokręta to można wyłamać ząb na wieńcu. Teoretycznie powinno się do tego używać specjalnego przyrządu. Ten przyrząd to coś w rodzaju grzebienia zębatego - no, ale kto go posiada?
    Co do momentu przyręcania śruby to rzeczywiście kolega Alfista ma rację. Wg AUTODATY ten moment to 340-378 Mm. I tu jest kolejny problem, bo pewnie mało kto posiada klucz dynamometryczny o tak dużych wartościachj momentu.
    Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, którego do końca nie rozumiem. Mam AUTODATĘ w jęz. niemieckim, a przy momencie dokręcania właśnie tej śruby jest dodane słowo "dampfer" przez a-umlaut, co znaczy tłumik, amortyzator,hamulec. Zastanawiam się, czy czasami tej śruby nie powinno się przykręcać jakimś specjalnym przyrządem - czymś w rodzju klucza udarowego. Jest to jedyna śruba, przy której właśnie dodano to słowo. Myślę, że tu właśnie chodzi o specjalny klucz, o którym napisał kolega Alfista i myslę, że dokręcenie tej śruby w inny saposób może "zaaowocować" remontem silnika.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 01-11-2009 o 20:23

  7. #7
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    nie no na szczescie nie zapieralem sie o wieniec lecz o docisk sprzegla. co do sruby wkleilem ja i dzwignia okolo metra wiec nie powinna wypasc (ponad 20 tys. przejechane juz).
    p.s. do moderatora- nie mam polskich znakow dla tego nie ma ogonkow. prosze o nie karanie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to jak wytrzymał 20 tys. km to będzie OK. W każdym razie wnioski z tej naszej dyskusji płyną takie, że jak ktoś nie za bardzo ma czym to zrobić i jeszcze w dodatku ma niewielkie pojęcie o ustawianiu rozrządu w TS-ach, to lepiej niech się nie zabiera za samodzielną wymianę tego simeringu.

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    dokładnie tak

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    na mysli miałem tylko ten mały klucz ktorym sie blokuje kółko rozrządu przy dokręcaniu co jest na rysunku w instrukcji, ja niestety tez nie miałem takiego klucza o takim zasięgu nm i najpierw dokręciłem na 210nm a dalej juz rura 1,5 metra i jazda do oporu.. ogólnie nie polecam samemu tego robić bo naprawde sprawa wcale nie jest taka prosta jak się moze wydawać

    aha i nie dawajcie do naprawy komuś co grzebie na codzien we VW bo te mechaniory myslą ze tam bedzie ten sam moment co w niemieckich wynalazkach a we VW jest o połowe mniejszy..

Podobne wątki

  1. [155] uszczelniacz wału
    Utworzone przez Pawel_B w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-01-2011, 22:36
  2. Uszczelniacz wała korbowego
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 14:30
  3. uszczelniacz wału
    Utworzone przez kawonczyk2312 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 18:04
  4. [164] uszczelniacz wału korbowego 2 TS wymiana
    Utworzone przez T omek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory