Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Kłopoty z pracą silnika 2.0TS

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar niknak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000r.
    Postów
    30

    Domyślnie Kłopoty z pracą silnika 2.0TS

    Witam.

    Mam kłopot z pracą silnika.

    1. Jakieś pół roku temu zaczęło się od tego, że rano po odpaleniu silnik natychmiast gasł. Po ponownym odpaleniu chodził dość równo, ale przez kilkanaście-kilkadziesiąt sekund nie chciał wchodzić na obroty - niby powoli się podnosiły, ale motor dygotał i nie dawał mocy do ruszenia. Co ciekawe, usterka od jakiegoś czasu prawie się nie pojawia.

    2. Ostatnio jednak pojawiło się coś nowego. W czasie jazdy z równa prędkością silnik co jakiś czas zachowuje się tak, jakbym nim hamował mimo tego, że nie zmieniam położenia nogi na gazie. Próba dodania gazu daje rezultat po dość głębokim wciśnięciu - wtedy następuje znaczne szarpnięcie i auto zaczyna normalnie przyspieszać. (Tak na marginesie - przyspieszaniem nie ma kłopotów). Jeżeli w czasie tego szarpania zatrzymam auto, obroty jałowe falują. Ale też nie "standardowo", a tak, jakby silnik na moment gasł, a potem, z lekkim wstrząsem znowu się uruchamiał. Jeżeli, w czasie występowania powyższych objawów chcę ruszyć, pojawia się objaw taki, jaki opisałem w pkt. 1. - dygot i brak mocy.

    3. Trochę poza tematem, który najbardziej mnie interesuje. Mam wrażenie, ze jednego dnia w auto wstępuje szatan i przyspiesza jak szalone, a innego zachowuje się tak, jakbym próbował jechać z lekko zaciągniętym hamulcem ręcznym. Niby przyspiesza, ale jakoś tak z ociąganiem i przy wtórze głośniejszej pracy (to może być moje subiektywne odczucie - jak auto gorzej przyspiesza, to mocniej go katuje).

    Sprawdziłem układ dolotowy podejrzewając "lewe" powietrze. Świece mają max. 30 tys. Usterki pojawiają się okresowo. Szarpanie z pkt. 2. w ciągu miesiąca zaliczyłem ze trzy razy.

    Czy ktoś ma jeszcze jakąś sugestię zanim udam się do magika? Najlepiej na sprawdzenie czegoś, do czego nie trzeba specjalistycznego wyposażenia.

    Pzdr i z góry dziękuję,
    niknak

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - 156 TS 2.0 z ECu M1.5.5
    - ja bym go jednak podpiął pod alfadiaga i zobaczył nie błędy, bo ich nie będzie ale parametry adaptacyjne TRA i FRA.
    - na szybko to mi przychodzi do głowy: wtryskiwacze, cewki W.N., czujnik obrotów wału korbowego i na końcu awaria w układzie sprężania.
    - awarie okresowe moga być właśnie spowodowane cewką W.N lub kłopotami z torem sprężania silnika.
    - szkoda, że nie jesteś z wrocławia, to bym ci podłączył diagnoskop oscyloskopowy, ciekawe co on by powiedział.
    - ponizej opis objawów zatkanych wtrysków
    1. - Leaking injector valves will cause:
    Starting problems, Bore Wash, Lacquering of the Lambda Sensor & Clogging or Failure of the Catalyst

    2. - Poor fuel atomisation will cause:
    Excessive Exhaust Emissions, Poor Fuel Economy, Idling Problems, Lack of Power, Poor Driveability, Gumming or Sticking of the Inlet Valves, Lacquering of the Lambda Sensor & Clogging or Failure of the Catalyst Exhaust.

    3. - Poor fuel rates will cause:
    Incorrect Exhaust Emissions, Lambda Sensor & Catalyst Exhaust Problems, Idling Problems, Lack of Power, Poor Driveability.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-11-2009 o 17:40
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar niknak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS 2000r.
    Postów
    30

    Domyślnie

    Dzięki serdeczne.

    Szczerze powiedziawszy obawiałem się, że bez wizyty u magika-elektronika się nie obejdzie (tym bardziej, że jeszcze kilka rzeczy warto zrobić). Na szczęście mam takiego, który już raz wyratował mnie z kłopotów.

    A jak będę we Wrocławiu (mam tam brata i niebawem się do niego wybieram), to może skorzystam z propozycji...

    Pzdr

  4. #4
    lysy1234
    Gość

    Domyślnie

    SIEEEEEMA ZIOMUS!nie chce stawiac diagnozy...bo pewno moze byc ich niestety sporo...hehehehe wiem bo dlugo walczylem Z TAKIMI WLASNIE OBJAWAMI u siebie...no i dopiero po ktorejs tam z kolei wizycie u "specjalistow" zdecydowalem sie na ASO gdzie stwierdzili ze to elektrozawor przepustnicy!
    mowie oczywiscie tutaj o moim indywidualnym przypadku...u mnie akurat okazalo sie to strzalem w dziesiatke!!!
    powodzonka!mam nadzieje ze szybko sie z tym uporasz...bo wiem jak to wkur...a POZDROOOO!i napisz co i jak bo sam jestem ciekaw!

Podobne wątki

  1. problem z pracą silnika
    Utworzone przez PeterDeviL w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-03-2013, 15:38
  2. Problem z pracą silnika
    Utworzone przez Stres w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-01-2012, 17:49
  3. [155] Problemy z pracą silnika
    Utworzone przez Dawid_S w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 02-08-2011, 11:24
  4. Problem z Pracą silnika
    Utworzone przez Duudi w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 12:42
  5. Problemy z pracą silnika
    Utworzone przez Robert_P w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 08:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory