Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Szukam danych o kątach otwarcia, zamknięcia zaworu ssącego i wydechowego.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie Szukam danych o kątach otwarcia, zamknięcia zaworu ssącego i wydechowego.

    - szukam informacji jakie są fabrycznie ustalone kąty otwarcia zaworów: wydechowego i ssącego, oraz tzw. fazy przekrycia w pracy zaworów w zakresie 0 do 720 stopni.
    - dotyczy silnika 156 TS.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ponawiam pytanie ponieważ czujnik do pomiaru kątów już zrobiłem, brakuje tylko danych fabrycznych, z czym bedę porównywał wyniki.
    --

    --
    http://img38.imageshack.us/i/longpx2.jpg/
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-12-2009 o 18:50
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Witam,
    zastrzegam się, że dane faz rozrządu cytuję za DTE silnik 1.8, 2.0 TS są takie same. Użyte oznaczenia:
    GZP - górny zwrotny punkt tłoka
    DZP - dolny zwrotny punkt tłoka

    zawory ssące:
    otwarcie - 3 stopnie przed GZP, (22 stopnie przy załączonym wariatorze),
    zamknięcie - 51 stopni po DZP, (26 stopni przy załączonym wariatorze).
    zawory wydechowe:
    otwarcie - 47 stopni przed DZP,
    zamknięcie - 4 stopnie po GZP.
    - czyli bez załączonego wariatora :
    zawory ssące (bez wariatora) - otwierają się na 3 stopnie przed GZP i są otwarte przez 234 stopnie obrotu wału.
    zawory wydechowe - otwierają się na 47 stopni przed DZP i są otwarte przez 231 stopni obrotu wału.
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 02-12-2009 o 14:13

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podesłany plik z danymi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie


    http://img222.imageshack.us/img222/6543/kontyzaworw.png


    ja mialem takie coś Dodam nowy plik do kolekcji
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    dzieki, podałeś CF3 do kolekcji.
    - z moim silnikiem CF2 to juz mała baza danych i mozna porównywać.
    - jak na razie to wszędzie widze tylko przestawiony rozrząd o 1 ząbek do tyłu lub przodu, chyba trzeba jeszcze potrenować.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    1 Bubu w jaki sposób mierzysz kąty otwarcia czy zamknięcia? Ten czujnik gdzie go umieszczasz, bez pokrywy zaworów mierzysz?

    2 Żeby zobaczyć czy zawór się otwiera/zamyka musi chyba być coś co "patrzy" na ten zawór.

    3 Kąt obrotu wałka obliczasz z czujnika wałka i prędkości obrotowej czy jak?

    4 Już wiesz jakie podciśnienie jest w kolektorze ssącym przy szczelnych zaworach i kolektorze ssącym? Może być w przybliżeniu. I czy uwzględniałeś przy tym ilość powietrza idącego przez zaworek odmy bo chyba w zależności od nacisku sprężynki, nagaru itd. rózne owstaje podciśnienie przez ten "bypass".

    Jestem pod wrażeniem Twoich badań.
    Pzdr.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dane dla silnika 1.6 do kolekcji.
    1.6 TS

    Inlet cam

    opens at 8 (17) degrees BTDC
    closes at 46 (21) degrees ABDC

    Exhaust cam

    opens at 26 degrees BBDC
    closes at 4 degrees ATDC
    - metody pomiaru:
    - jak zawór sie otwiera lub zamyka to skutkuje to spadkiem, zwyżką cisnienia w kolektorze ssacym lub kolektorze wydechowym.
    - problemem jest jak mierzyć te spadki cisnienia,
    - dość czułym i dobrym miernikiem róznicy ciśnień jest przetwornik piezoelektryczny.
    - takie czujniki sa dość drogie na zachodzie ( nie wiem dlaczego, bo elementy są tanie ).
    -- http://www.autonerdz.com/firstlook.htm
    - można je wykonać prawie domowym sposobem, przetwornik piezo to obecnie cena 0.80 zł + obudowa która z jednej strony musi być szczelna.
    - taki przetwornik ma też swoje wady, najgorsza z nich to brak powtarzalnosci oraz dość szerokie pasmo , prawie 4 khz.
    - należy to pasmo ograniczyć do 700 - 800 Hz.
    - taki czujnik należy umieścić w rurze wydechowej, prawie 30 cm.
    - oscyloskopem należy mierzyć ten czujnik oraz sygnał synch, np. z czujnika wału obrotowego lub z cewki zaplonowej 1 świecy.
    - a potem analiza otwarcia poszczególnych zaworów , na kazdym z cylindrów i tutaj to już kolejność zaplonu nie wystarczy.
    - takie umiejscowienie czujnika pozwala mierzyć od razu impulsy z wszytkich cylindrów.
    - pomiar cisnienia w cylindrach mierzy tylko wartość z jednego cylindra.
    - jak tylko otrzymam nowa obudowe czujnika to zamieszczę otrzymane wyniki.
    - ponizej impulsy z rury wydechowej oraz z karteru ( wskaznik poziomu oleju )
    P.S.
    - a może czujnik spalania stukowego użyć do analizy zatkania, zapchania wtryskiwaczy ?
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-12-2009 o 12:23
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czujnik zakupiony o FI 27 mm, przyklejony Hermetikiem i zamknięty w obudowie.
    - obudowa trochę za ciezka , zrobiona z mosiądzu MO58, należy zrobić cieńsze ścianki.
    - zrzut otrzymany z takiego czujnika włozonego do rury wydechowej na glebokośc 30 cm poniżej.
    - oznaczenia na zrzucie:
    dolne czerwone punkty to początek otwarcia zaworu ssacego, górne to punkt zamkniecia zaworu wydechowego.
    - przebieg numer 2 to synchronizacja od iskry 1 cylindra, kolejnośc zapłonu w alfie to 1-3-4-2 cylinder.
    - czujnik zaś rejestruje impulsy z wydechu w kolejności 4-2-1-3.
    - iskra powstaje na 14 impulsie z czujnika położenia i obrotów wału korbowego, punkt TDC lub GMP zas powinien być na 20 impulsie oraz na 50 impulsie z czujnika wału.
    - wykres ostatni nie jest zbyt poglądowy dlatego szukam możliwosci zweryfikowania czujnika oraz metody pomiarowej.
    - na wykresie pulsacji z rury wydechowej pierwszy pik zawsze powinien być wyższy od drugiego ( zaznaczone jako 4, 2, 1 od kolejnych cylindrów).
    - punkt zwrotny TDC , GMP powinien być zawsze za impulsem zapłonu, tutaj jest przesuniety przed impuls zaplonu.
    - katy otwarcia zaworu ssacego to 3 stopnie przed TDC, zamknięcia zaworu wydechowego to 4 stopnie za TDC, kat przekrycia zaworów to 7 stopni, tutaj to prawie aż 30 stopni.
    - kolega twierdzi że ma włączony cały czas VVT, policzmy 22 + 4 to daje 26 stopni przekrycia zaworów, prawie że mozliwe ale auto by chyba nie zapaliło z zimnego silnika.

    - za to nie bardzo wiem czy to jest na rozrzadzie przestawione do tyłu, czy do przodu ? o te prawie 2 ząbki.

    --

    --

    --

    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-12-2009 o 11:47
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeszcze dwa przykłady na współpracę wszystkich cylindrów w silniku.
    - ponizej dwie alfy, jedna podejrzana o wypadanie zaplonów.
    - zielona linia to przyspieszenie silnika od danego cylindra.
    - czerwone pole to wkład cylindra do pracy sinika.
    - wykresy uzyskane w czasie pracy silnika i po lekkiej przygazówce.
    - i jak ładnie widać niedoróbkę konstruktorow: 2 i 3 cylinder zawsze gorszy od 1 i 4, a może cewki W.N na tych cylindrach są na małych świecach ?

    p.s.

    - zip --> na RAR
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 27-12-2009 o 16:54
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Czujnik zamknięcia bagaznika
    Utworzone przez Pako1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-04-2014, 12:56
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 18:21
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 23:16
  4. Szukam kolektora wydechowego i nie moge znaleść
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-04-2012, 18:46
  5. Szukam danych na temat turbiny IHI
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2007, 22:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory