Mam pytanie, czy po wymianie wahaczy poprzecznych z tyłu i ustawieniu zbieżności na tyle, może przestawić się kierownica? Auto nie ściąga przy jeździe na wprost, tylko kierownica jest przestawiona w prawo.
Mam pytanie, czy po wymianie wahaczy poprzecznych z tyłu i ustawieniu zbieżności na tyle, może przestawić się kierownica? Auto nie ściąga przy jeździe na wprost, tylko kierownica jest przestawiona w prawo.
nie bo tyl nie ma nic wspolnego z przodem, to tak na logike?! chyba ze sie myle...
Nie no chyba nie masz skrętnych tylnych kół... A poza tym nawet jak się zmienia wahacze z przodu to kierownica nie ma prawa się przestawić.
Musiałeś wcześniej nie zauwazyc tego skretu na kierownicy.
Wcześniej miałem delikatnie przestawioną kierownice w prawo, ale dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie wahaczy i jest dużo więcej przestawiona. Mechanik mówił mi o tym ale myślałem że jest tak jak wcześniej, czyli minimalnie krzywo.
Oczywiście, że ma to dużo wspólnego z tylnymi wahaczami. Ktoś Ci ustawił źle zbieżność i żeby jechać prosto musisz skręcać przód, bo koła tylne są ustawione za bardzo w którąś stronę w stosunku do bocznej linii auta. Jak będziesz jechał za swoim autem, to zapewne zobaczysz, że jedzie lekko bokiem. Jest to częsty błąd popełniany przez mechaników nie mających zbyt wiele praktyki i pojęcia co robią. Jedź do jakiegoś dobrego warsztatu i niech Ci to ktoś z głową ustawi. Niektórzy "sprytni" mechanicy niwelują to poprzez regulację drążków kierowniczych i mimo iż kierownica będzie wtedy prosto, to problem jazdy bokiem pozostaje. Więc najlepiej znajdź kogoś zaufanego do tego tematu.
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 11-12-2009 o 19:44
kolego maniek7712 najlepiej jedź do wrasztatu który zajmuje się diagnostyką zawieszeń i posiada komputerowy system pomiarowy.wtedy ustawią ci geometrię całego samochodu łącznie z prawidłowym ustawieniem kierownicy.
robiłem w swojej 156 taką geometrię po wymianie tylnych i przednich wachaczy.
koszt takiej operacji to ok 200zł łącznie ze ścieżką diagnostyczną.
moja druga ulubienica...
Wielkie dzięki panowie za odpowiedzi! W przyszłym tygodniu pojadę ustawić zbieżność jeszcze raz. Auto po wymianie wahaczy prowadzi się super, tylko ta przekrzywiona kierownica doprowadza mnie do szału.
Tak jak koledzy wyzej pisali, jesli zbieznosc przód - tyl jest dobrze ustawiona, auto bedzie dobrze sie prowadzic, i bedzie to bezpieczne dla opon. U mnie w GT, a zawieszenie tu jest bardzo podobne do 156, spece od geometrii ustawienie kola kierownicy robia na samym koncu i jest to, rzeklbym, kosmetyka, kwestia przyzwyczajenia, wazne, ze zbieznosc jest ok. Malo kto przeciez podczas jazdy patrzy sie jak sroka w gnat w kolo kierownicy, to bierze sie na wyczucie. A ustawic idealnie na wprost jest ciezko, chociazby ze wzgledu na przelozenie przekladni naszych Alficzek.
Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor