Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Krzywa kierownica

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    244

    Domyślnie Krzywa kierownica

    Mam pytanie, czy po wymianie wahaczy poprzecznych z tyłu i ustawieniu zbieżności na tyle, może przestawić się kierownica? Auto nie ściąga przy jeździe na wprost, tylko kierownica jest przestawiona w prawo.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    nie bo tyl nie ma nic wspolnego z przodem, to tak na logike?! chyba ze sie myle...

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Nie no chyba nie masz skrętnych tylnych kół... A poza tym nawet jak się zmienia wahacze z przodu to kierownica nie ma prawa się przestawić.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Musiałeś wcześniej nie zauwazyc tego skretu na kierownicy.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    244

    Domyślnie

    Wcześniej miałem delikatnie przestawioną kierownice w prawo, ale dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie wahaczy i jest dużo więcej przestawiona. Mechanik mówił mi o tym ale myślałem że jest tak jak wcześniej, czyli minimalnie krzywo.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,543

    Domyślnie

    Oczywiście, że ma to dużo wspólnego z tylnymi wahaczami. Ktoś Ci ustawił źle zbieżność i żeby jechać prosto musisz skręcać przód, bo koła tylne są ustawione za bardzo w którąś stronę w stosunku do bocznej linii auta. Jak będziesz jechał za swoim autem, to zapewne zobaczysz, że jedzie lekko bokiem. Jest to częsty błąd popełniany przez mechaników nie mających zbyt wiele praktyki i pojęcia co robią. Jedź do jakiegoś dobrego warsztatu i niech Ci to ktoś z głową ustawi. Niektórzy "sprytni" mechanicy niwelują to poprzez regulację drążków kierowniczych i mimo iż kierownica będzie wtedy prosto, to problem jazdy bokiem pozostaje. Więc najlepiej znajdź kogoś zaufanego do tego tematu.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 11-12-2009 o 19:44

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Oczywiście, że ma to dużo wspólnego z tylnymi wahaczami. Ktoś Ci ustawił źle zbieżność i żeby jechać prosto musisz skręcać przód, bo koła tylne są ustawione za bardzo w którąś stronę w stosunku do bocznej linii auta. Jak będziesz jechał za swoim autem, to zapewne zobaczysz, że jedzie lekko bokiem. Jest to częsty błąd popełniany przez mechaników nie mających zbyt wiele praktyki i pojęcia co robią. Jedź do jakiegoś dobrego warsztatu i niech Ci to ktoś z głową ustawi. Niektórzy "sprytni" mechanicy niwelują to poprzez regulację drążków kierowniczych i mimo iż kierownica będzie wtedy prosto, to problem jazdy bokiem pozostaje. Więc najlepiej znajdź kogoś zaufanego do tego tematu.
    Dokładnie jak napisał Belfer27. Jedz do kogoś kto umie ustawić zbieżność przód+tył i musi grać. Wiem co mówię bo na co dzień się z tym spotykam

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał emzet156 Zobacz post
    Dokładnie jak napisał Belfer27. Jedz do kogoś kto umie ustawić zbieżność przód+tył i musi grać. Wiem co mówię bo na co dzień się z tym spotykam
    kolego maniek7712 najlepiej jedź do wrasztatu który zajmuje się diagnostyką zawieszeń i posiada komputerowy system pomiarowy.wtedy ustawią ci geometrię całego samochodu łącznie z prawidłowym ustawieniem kierownicy.


    robiłem w swojej 156 taką geometrię po wymianie tylnych i przednich wachaczy.

    koszt takiej operacji to ok 200zł łącznie ze ścieżką diagnostyczną.


    moja druga ulubienica...

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    244

    Domyślnie

    Wielkie dzięki panowie za odpowiedzi! W przyszłym tygodniu pojadę ustawić zbieżność jeszcze raz. Auto po wymianie wahaczy prowadzi się super, tylko ta przekrzywiona kierownica doprowadza mnie do szału.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek7712 Zobacz post
    Wielkie dzięki panowie za odpowiedzi! W przyszłym tygodniu pojadę ustawić zbieżność jeszcze raz. Auto po wymianie wahaczy prowadzi się super, tylko ta przekrzywiona kierownica doprowadza mnie do szału.
    Tak jak koledzy wyzej pisali, jesli zbieznosc przód - tyl jest dobrze ustawiona, auto bedzie dobrze sie prowadzic, i bedzie to bezpieczne dla opon. U mnie w GT, a zawieszenie tu jest bardzo podobne do 156, spece od geometrii ustawienie kola kierownicy robia na samym koncu i jest to, rzeklbym, kosmetyka, kwestia przyzwyczajenia, wazne, ze zbieznosc jest ok. Malo kto przeciez podczas jazdy patrzy sie jak sroka w gnat w kolo kierownicy, to bierze sie na wyczucie. A ustawic idealnie na wprost jest ciezko, chociazby ze wzgledu na przelozenie przekladni naszych Alficzek.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

Podobne wątki

  1. kierownica lekko krzywa po ustawieniu zbieżności.
    Utworzone przez dastin w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 23-12-2012, 11:06
  2. krzywa felga
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-05-2009, 12:03
  3. [146] Ściąganie i krzywa kierownica.
    Utworzone przez Lesio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-04-2009, 10:00
  4. [ 146] felga krzywa?
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-01-2009, 21:38
  5. Krzywa kierownica
    Utworzone przez Lukasik w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-07-2006, 15:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory