Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Temat: Uszczelka pod głowicą? + Turbina?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie Uszczelka pod głowicą? + Turbina?

    Witam,

    Co prawda siedze na forum dniami i nocami i dziwne, że pytam ale temat jest bardziej utwierdzający moje twierdzenia

    Wczoraj jadąc "ścigając się" akurat w pobliżu domu nagle auto na chwile straciło moc a potem szło dalej... po pewnym czasie ujrzałem i wydobywały się za mną dosłownie potężne kłeby dymu... białe/siwe.... które szły w eter i było je widać nawet po minucie jeszcze gdzieś daleko... odrazu auto na parking i cóż.... uszczelka pod głowicą nie wytrzymała? (kiedyś troche przegrzałem silnik bo nagle straciłem płyn przez dziurawą chłodnice).

    SPrawdziłem dziś stan płynu w zborniczku i faktycznie lekko bo lekko ale ubyło go... sprawdze jeszcze za godzine bagnet czy olej jest wilgotny chociaż ciężko będzie to chyba sprawdzić bo dosłownie odrazu po ujrzeniu kłębów dymu przejechałem 3 km na parking byle się "dokulać" i auto stoi i stać będzie niestety.

    Pytanie moje czym jeszcze charakteryzuje się zła uszczelka pod głowicą?

    Jutro rano będe dzwonił i pytał o terminy sprawdzenia w serwisie... także gdyby to uszczelka pod głowicą to co jeszcze już przy okazji warto zrobić?

    (rozrząd, pompa wody, termostat, chłodnica, wszystkie filtry, olej i płyn chłodniczy wymieniane 2 miesiące temu)


    Kolejna sprawa to Turbina... 2 miesiące temu powiedziano mi że jest bardzo zdrowa... lecz chyba coś jest nie tak... odcina mi nie raz przyśpieszenie (był błąd przeładowania).... zapieczone są chyba kierownice bo ciężko jechać było powyżej 170 km/h, sztanga w ogóle się nie ruszała. na dodatek tydzień temu wymieniałem wąż IC - kolektor ssący... cały był z oleju także Turbo bierze olej. I gdy silnik się rozgrzeje to Turbo zaczyna wydawać strasznie dziwne dzwięki a gdy zwalniam obroty i gaśnie Turbo slychać takie jakby... metaliczne zwalnianie .. jakby łopatki ocierały o obudowe.

    Pytanie czy kupno Turbo na tych aukcjach będzie dobrym pomysłem?:

    http://moto.allegro.pl/item854976236...a_2_4_jtd.html

    http://moto.allegro.pl/item853921973...a_2_4_jtd.html


    Cóż, od początku ciągle coś robie z moją Bellą i ledwo wyrabiam z pieniędzmi to fakt.. ale serce nie pozwala mi się poddać i będe walczył do końca bo wkońcu.. to miłość

    Starałem się pomagać innym jak tylko mogę także licze też na małe wsparcie bo powiem szczerze nie jest mi łatwo tym razem jak było to wcześniej.

    Jakby ktoś mógł zaproponować jakieś części typu uszczelki i to co warto zrobić odrazu byłbym wdzięczny i doradzić ogólnie co mogę jeszcze sprawdzić.

    No i standardowe pytanie... do warsztatu mam 11 km... lepiej na hol prawda? bo jazda z wybitą uszczelką zbyt mądre nie jest (tylko musiałbym ucho kupić lub załatwić bo niestety go nie posiadam)



    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za każdą pomoc w tych trudniejszych dniach.

    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    No i po co było się ścigać??....Żartuje.... oczywiście tak naprawde to bardzo współczuje....Gdybym mógł to bym pomógł np.zacholował do warsztatu jednak mieszkam za daleko.Myśle jednak,że ktoś z forum zaoferuje ci pomoc A co do uszczelki to polecam firmy VICTOR REINZ

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Wg mnie to turbina powiedziała pa,pa.... i puściła olej stąd te kłęby dymu.Przy uszczelce osiągnąłbys temperaturę rzedu 120-130C, jak nie miałeś gwałtownego wzrostu temperatury to raczej turbina. Głupotą było katowanie silnika jak nie chodziła zmienna geometria, wirnik turbawki dostał kosmicznych obrotów.....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie turbina?

    A u mnie w AR 156 2,4 JTD 99r kopci na niebiesko jak jest silnik ciepły bo na zimnym silniku nic a nic i głownie to przy ruszaniu z 1 biegu potem lekko przy dwójce a potem to juz chyba nie i mam pytanie czy to turbina przepuszcza olej czy mam go za duzo jest na MAX przy czym nie zauwazyłem aby brała olej! Pytanie czy jest mozliwośc samemu wymienic uszczelniacze na turbinie?

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Hmm czyli jest możliwość, że to nie uszczelka pod głowicą? :>

    Skoku temperatury nie zauważyłem (a zaświeciłaby się lampa czerwona jeśli by tak było).


    Sprawdziłem tak jak mówiłęm stan oleju a tam.... pusto O_o tzn zawsze miałem problemy z odczytaniem stanu oleju na bagnecie ale tydzień temu miałem stan idealnie na środku.

    Dziś sprawdzając było tak jakbyu sycho tzn bagnet na boku był cały z oleju i wskazywał stan "OK" ale tam gdzie wskazywać powinnien nie było nic niestety.


    Płyn chłodniczy ubyło dosłownie 0.05 litra tak mi się wydaje bo dalej otwierając zbiorniczek widze go ale jest lekko niżej niż zawsze było na MAX teraz jest jakoś poniżej MIN lekko (chyba, ponieważ zbiorniczek mam strasznie "Zwapniony" i ciężko stwierdzić stan aktualny musze długo wypatrywać i ruszać autem, co zrobie ponownie jutro)


    Także zaczne od wymiany Turbiny i tu ważniejsze pytanie Czy Turbo z aukcji które podałem na początku będą dobre? i wystarczy ich wymiana?
    Rozumie że podmieniam poprostu wszystko tak jak być powinno, dolewam olej i będzie "OK" ?

    A także może warto zainwestować w mocniejszą Turbine z racji że Czerwiec-Lipiec robić będe programik? Jak tak to jaką Turbine lepszą znajdę tanio i gdzie?


    Kłęby dymu były białe/siwe myślałem że Turbo które powiedziało "pa, pa" daje ciemne kłęby dymu :>

    I tak dopytam, czy coś mogło stać się jeszcze co będzie mnie słono kosztować?

    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Jaką mocniejszą turbinę???? Turbina musi być taka jaką miałes bo inaczej co nią bedZie sterować??? - żaden program tu nie pomoże i non stop bedziesz miał przeładowanie. Jak masz stan oleju "0" to i silnik mógł się przytrzeć...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jaką mocniejszą turbinę???? Turbina musi być taka jaką miałes bo inaczej co nią bedZie sterować??? - żaden program tu nie pomoże i non stop bedziesz miał przeładowanie. Jak masz stan oleju "0" to i silnik mógł się przytrzeć...

    Mam nadzieje, że się nie przetarł bo już w ogóle miałbym tzw "kaplice".

    Dziękuje Maciek za ważne odpowiedzi także Turbinę kupię taką jaka powinna być (zapytałem o mocniejszą z racji, że kolega "podobno" wsadził mocniejszą "wiekszą" Turbo do swojego auta Seat Ibiza, no ale mniejsza o to czy to prawda czy fałsz)

    Maciek powiedz mi jeszcze czy te Turbiny z aukcji (jutro będe dzwonił) to dobry pomysł i będą "jak ulał" ? Warto je kupić (12 miesięcy gwarancji) i czy wystarczy wymienić i nic więcej robić nie będzie trzeba z komputerem itp?


    I czy masz jeszcze jakieś propozycje co mogę sprawdzić i jak by mieć pewności większe czy tylko Turbo padło?

    Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,467

    Domyślnie

    Może lepiej oddać swoją starą turbinę do regeneracji. Wyszło by to może taniej.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Adams chyba regenerował więc pogadaj z nim

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Regeneracja starej turbiny w profesionalnym zakładzie (Turbo-tec Jaworzno) koszt od 900 zł do 2100 zł... także chyba nie będzie to zbyt opłacalne i te aukcje będą dobrymi pomysłami bo są tam zregenerowane Garretty na dodatek 12 miesięczna gwarancja.

    Ciężko po świętach 1200 zł uzbierać a na dodatek auto potrzebne na wczoraj jest...

    Ciekawe jaka jest szansa kupna tej Turbo z aukcji, wymiany ze starą i że wszystko będzie "cacy"...
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

Podobne wątki

  1. JTS - uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 08:00
  2. [156] Uszczelka pod głowicą??
    Utworzone przez Hammer w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 22:28
  3. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2011, 17:24
  4. [164] uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez fiergloo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 13:05
  5. [145] Uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory