Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32
-
20-01-2010, 19:18 #1
- Dołączył
- 07 2009
- Mieszka w
- Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
- Auto
- Same ALFICE
- Postów
- 4,419
1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora
Witajcie,
jako, że alternator w moim wozie 156 z 2001r. 115kM troche słabo ładował - na włączonych światłach ok. 13.90v, miałem luźny pasek i hałasujący napinacz, to postanowiłem, że wymienie napinacz, pasek oraz rolke prowadzącą. Dodatkowo musiałem wymienic stary akumulator na nowy, wyczysciłem mase na skrzyni i karoserii oraz zabezpieczyłem ją smarem miedzianym. I teraz jest cisza, nic nie hałasuje, a ładowanie na wolnych obrotach wynosi 13,98v, a gdy włącze światła mijania to 13,95v, natomiast przy 2000obr/ min wynosi zarówno na światłach jak i bez prawie 14v tj 13,99v. pomiar dokonany multimetrem za 20zł wiec jakis tam błąd może pomiaru byc.
Nie wiem, czy to troche nie za mało, ale kontrolka akumulatora się nie świeci. Silnik w momencie pomiaru był zimny, temp. poniżej 50st. Zapala normalnie nawet w mrozy.
Jaki jest zakres napiecia ładowania dla naszych 156. Tzn. jaki jest przedział, czy od 13,80 do 14,40v?
-
-
20-01-2010, 20:39 #2
-
20-01-2010, 20:51 #3
- Dołączył
- 07 2009
- Mieszka w
- Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
- Auto
- Same ALFICE
- Postów
- 4,419
-
20-01-2010, 23:52 #4KeeperekGość
Ja też kiedyś szukałem dziury w całym. Wyciągałem nawet alternator, dałem do naprawy i powiedziano mi że jest ok. Napisane było na nim 14V. U mnie ładowanie wynosiło 13.8 (wszystko wyłączone). Po wyczyszczeniu klem i łączeń głównych przewodów napięcie wzrosło 14,0 -14,1V
A dodam jeszcze że twoja metoda pomiaru jest dobra, ale nie wiesz jakie masz napięcie ładowania podczas jazdy... co prawda można troche zwiększyć obroty na postoju.
Na przyszłość polecam programik FiatECUScan i kabelek Vagkkl tam m.in możesz odczytywać pomiar napięcia .. tylko przydałby się laptop i w drogeOstatnio edytowane przez Keeperek ; 20-01-2010 o 23:58
-
22-01-2010, 21:23 #5
- Dołączył
- 07 2009
- Mieszka w
- Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
- Auto
- Same ALFICE
- Postów
- 4,419
Mam mały problem, a mianowicie, gdy auto dłużej postoi tj. kilka godzin nie odpalane, to przy terazniejszej pogodzie i ujemnych temperaturach, na chwile po zapaleniu świeci mi się kontrolka ładowania, ale nie zawsze, bo gdy zostawie auto w garażu (temp. pow. 0st.) na 12 godzin to tak kontrolka mi się zapala rzadziej bądz w ogóle. natomiast jak po odpaleniu świeci i dam mu obroty przez kilka sekund ok. 1500 to gasnie i już się nie zapala. Robie dziennie 12 km w jedną strone i z powrotem. Jak już pokonam ten dystans i silnik jest ciepły, to po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu ta kontrolka już nie świeci.
czyżby trzebabyło się skłaniac ku diodom prostowniczym, lub zaczyna szwankowac regulator napiecia? Lub poprostu w momencie zapłonu silnik pobiera z aku tak dużą energie, że go wysysa. Mam nowy akumulator Centra futura 74Ah i 720A.
-
23-01-2010, 10:53 #6
-
24-01-2010, 11:23 #7Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor
-
24-01-2010, 11:35 #8
- Dołączył
- 01 2007
- Mieszka w
- Gorlice
- Auto
- Aktualnie 156 GTA Q2, 159 TBi berlina, Lancia Phedra 2,2 i Vitara 1,6
- Postów
- 6,664
-
23-10-2011, 10:48 #9
- Dołączył
- 10 2010
- Mieszka w
- Żywiec
- Auto
- 156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
- Postów
- 459
U mnie od jakiegoś czasu występuje taki sam problem jak koledze. Dziś rano przed odpaleniem auta zapiąłem miernik napięcie 11,75v po przekręceniu stacyjki 10,80v zapłon 8,70v ledwo ledwo zapalił i kontrolka oczywiście się świeciła i ładowania brak bo napięcie wróciło do 11v. Jak prze gazowałem auto do 1500 to ładowanie sie pojawiło i kontrolka zgasła. ale napięcie to 13,8v.
Co może być tego przyczyna ?? Dodam że akumulator mam nowy.
---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:32 ----------
aha i jeszcze jedno jaki powinna być moc alternatora w 1,9 jtd 8v z klimą ??
-
23-10-2011, 10:59 #10
Wygląda jak by miał problem ze wzbudzeniem.Te 13,8 V to spadek napięcia bodajże więc spróbuj jak inni przyjrzeć się połączeniom aku-alternator,aku-masa.Na alternatorze jest przewód idący do kontrolki.Jego też warto sprawdzić.
Weź jeszcze wepnij miernik szeregowo pod plus aku i zobacz czy prąd Ci gdzieś nie ucieka.Tylko powyłączaj wszystkie odbiorniki.Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
Podobne wątki
-
[159] Niskie napięcie ładowania akumulatora
Utworzone przez raar2 w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 19-08-2014, 07:59 -
[159] napięcie ładowania i słaby aku
Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 16Ostatni post / autor: 02-02-2012, 22:24 -
Jakie napięcie ładowania JTD?
Utworzone przez macaga w dziale 156Odpowiedzi: 2Ostatni post / autor: 03-12-2010, 23:06 -
zbyt niskie napięcie ładowania pod obciążeniem
Utworzone przez urwiz w dziale 156Odpowiedzi: 3Ostatni post / autor: 17-06-2010, 21:19 -
[166] Napięcie ładowania akumulatora
Utworzone przez Colin w dziale 166Odpowiedzi: 11Ostatni post / autor: 12-08-2009, 08:05