Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar majster
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Boxer / uni Jet Turbo Diesel
    Postów
    4,154
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    106 d 6 h 32 m

    Domyślnie 1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora

    Witajcie,

    jako, że alternator w moim wozie 156 z 2001r. 115kM troche słabo ładował - na włączonych światłach ok. 13.90v, miałem luźny pasek i hałasujący napinacz, to postanowiłem, że wymienie napinacz, pasek oraz rolke prowadzącą. Dodatkowo musiałem wymienic stary akumulator na nowy, wyczysciłem mase na skrzyni i karoserii oraz zabezpieczyłem ją smarem miedzianym. I teraz jest cisza, nic nie hałasuje, a ładowanie na wolnych obrotach wynosi 13,98v, a gdy włącze światła mijania to 13,95v, natomiast przy 2000obr/ min wynosi zarówno na światłach jak i bez prawie 14v tj 13,99v. pomiar dokonany multimetrem za 20zł wiec jakis tam błąd może pomiaru byc.

    Nie wiem, czy to troche nie za mało, ale kontrolka akumulatora się nie świeci. Silnik w momencie pomiaru był zimny, temp. poniżej 50st. Zapala normalnie nawet w mrozy.

    Jaki jest zakres napiecia ładowania dla naszych 156. Tzn. jaki jest przedział, czy od 13,80 do 14,40v?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    568
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 19 h 54 m

    Domyślnie

    ogolnie uznaje sie ze prawidlowe napiecie ladowania powinno byc 13,9 - 14,4V. z twojego opisu wynika ze z ladowaniem masz wszystko w najlepszym porzadku, nie przejmuj sie tylko smigaj.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar majster
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Boxer / uni Jet Turbo Diesel
    Postów
    4,154
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    106 d 6 h 32 m

    Domyślnie

    Chciałem się upewnic, bo w drugiej alfie mam podobnie ok 14v tylko tam mam 1.6 T.S

  4. #4
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Ja też kiedyś szukałem dziury w całym. Wyciągałem nawet alternator, dałem do naprawy i powiedziano mi że jest ok. Napisane było na nim 14V. U mnie ładowanie wynosiło 13.8 (wszystko wyłączone). Po wyczyszczeniu klem i łączeń głównych przewodów napięcie wzrosło 14,0 -14,1V

    A dodam jeszcze że twoja metoda pomiaru jest dobra, ale nie wiesz jakie masz napięcie ładowania podczas jazdy... co prawda można troche zwiększyć obroty na postoju.
    Na przyszłość polecam programik FiatECUScan i kabelek Vagkkl tam m.in możesz odczytywać pomiar napięcia .. tylko przydałby się laptop i w droge
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 20-01-2010 o 23:58

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar majster
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Boxer / uni Jet Turbo Diesel
    Postów
    4,154
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    106 d 6 h 32 m

    Domyślnie

    Mam mały problem, a mianowicie, gdy auto dłużej postoi tj. kilka godzin nie odpalane, to przy terazniejszej pogodzie i ujemnych temperaturach, na chwile po zapaleniu świeci mi się kontrolka ładowania, ale nie zawsze, bo gdy zostawie auto w garażu (temp. pow. 0st.) na 12 godzin to tak kontrolka mi się zapala rzadziej bądz w ogóle. natomiast jak po odpaleniu świeci i dam mu obroty przez kilka sekund ok. 1500 to gasnie i już się nie zapala. Robie dziennie 12 km w jedną strone i z powrotem. Jak już pokonam ten dystans i silnik jest ciepły, to po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu ta kontrolka już nie świeci.

    czyżby trzebabyło się skłaniac ku diodom prostowniczym, lub zaczyna szwankowac regulator napiecia? Lub poprostu w momencie zapłonu silnik pobiera z aku tak dużą energie, że go wysysa. Mam nowy akumulator Centra futura 74Ah i 720A.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    568
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    9 d 19 h 54 m

    Domyślnie

    tez mi sie tak czasem dzieje i tez mam wrazenie ze to wynik tego ze aku pobiera duzo pradu po rozruchu, przemierzylem ladowanie i co tylko sie dalo i wychodzi ze wszytko sprawne wiecjezdze, tym bardziej ze w innych pojazdach tez to sie zdarza.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    734
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 10 h 1 m

    Domyślnie

    Mam voltomierz w kabinie. Podczas jazdy napiecie to ok 13.8V, pare minut po rozruchu jest ok 12, potem rosnie do nominalnych 13.8. Przy wlaczeniu tylnej szyby grzanej spada o 0.2V, po wlaczeniu swiatel ksenonowych spadek jest praktycznie niezauwazalny.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  8. #8
    Moderator Romeo Pokaż na mapie Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    156 SW V6, 156 SW 20V Ti, GT 1.9 i Lancia Phedra 2,2
    Postów
    4,119
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    78 d 9 h 38 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Mam mały problem, a mianowicie, gdy auto dłużej postoi tj. kilka godzin nie odpalane, to przy terazniejszej pogodzie i ujemnych temperaturach, na chwile po zapaleniu świeci mi się kontrolka ładowania, ale nie zawsze, bo gdy zostawie auto w garażu (temp. pow. 0st.) na 12 godzin to tak kontrolka mi się zapala rzadziej bądz w ogóle. natomiast jak po odpaleniu świeci i dam mu obroty przez kilka sekund ok. 1500 to gasnie i już się nie zapala. Robie dziennie 12 km w jedną strone i z powrotem. Jak już pokonam ten dystans i silnik jest ciepły, to po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu ta kontrolka już nie świeci.

    czyżby trzebabyło się skłaniac ku diodom prostowniczym, lub zaczyna szwankowac regulator napiecia? Lub poprostu w momencie zapłonu silnik pobiera z aku tak dużą energie, że go wysysa. Mam nowy akumulator Centra futura 74Ah i 720A.
    W mojej poprzedniej miałem podobny problem. Okazało się, że główny kabel od plusa był już lekko naderwany przy samym akumulatorze. Zdjąłem go, obciąłem końcówkę i zalutowałem nową. Problem zniknął i wszytko się unormowało. Warto też sprawdzić kabel od masy, ewentualnie odkręcić i wyczyścić.
    Początki: Tipo 1,4S. Przez przypadek: 146 1,4 TS 99'. Z premedytacją: 156 SW 1,9 01'. Z ciekawości: 146 Ti 99'. Z obowiązku i terapeutycznie: 156 V6 00' ze zdjęcia. Na próbę: 159 SW 1,9 06'. Przez chwilę 156 V6 SW 03' i 159 2,4. Dla rodziny 159 SW 07'

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    458
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 11 h 49 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Mam mały problem, a mianowicie, gdy auto dłużej postoi tj. kilka godzin nie odpalane, to przy terazniejszej pogodzie i ujemnych temperaturach, na chwile po zapaleniu świeci mi się kontrolka ładowania, ale nie zawsze, bo gdy zostawie auto w garażu (temp. pow. 0st.) na 12 godzin to tak kontrolka mi się zapala rzadziej bądz w ogóle. natomiast jak po odpaleniu świeci i dam mu obroty przez kilka sekund ok. 1500 to gasnie i już się nie zapala. Robie dziennie 12 km w jedną strone i z powrotem. Jak już pokonam ten dystans i silnik jest ciepły, to po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu ta kontrolka już nie świeci.
    U mnie od jakiegoś czasu występuje taki sam problem jak koledze. Dziś rano przed odpaleniem auta zapiąłem miernik napięcie 11,75v po przekręceniu stacyjki 10,80v zapłon 8,70v ledwo ledwo zapalił i kontrolka oczywiście się świeciła i ładowania brak bo napięcie wróciło do 11v. Jak prze gazowałem auto do 1500 to ładowanie sie pojawiło i kontrolka zgasła. ale napięcie to 13,8v.
    Co może być tego przyczyna ?? Dodam że akumulator mam nowy.

    ---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:32 ----------

    aha i jeszcze jedno jaki powinna być moc alternatora w 1,9 jtd 8v z klimą ??

  10. #10
    Moderator Romeo Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,412
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    68 d 21 h 37 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuris Zobacz post
    Jak prze gazowałem auto do 1500 to ładowanie sie pojawiło i kontrolka zgasła. ale napięcie to 13,8v.
    Wygląda jak by miał problem ze wzbudzeniem.Te 13,8 V to spadek napięcia bodajże więc spróbuj jak inni przyjrzeć się połączeniom aku-alternator,aku-masa.Na alternatorze jest przewód idący do kontrolki.Jego też warto sprawdzić.

    Weź jeszcze wepnij miernik szeregowo pod plus aku i zobacz czy prąd Ci gdzieś nie ucieka.Tylko powyłączaj wszystkie odbiorniki.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [159] napięcie ładowania i słaby aku
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 22:24
  2. Jakie napięcie ładowania JTD?
    Utworzone przez macaga w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 23:06
  3. zbyt niskie napięcie ładowania pod obciążeniem
    Utworzone przez urwiz w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-06-2010, 22:19
  4. [166] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez Colin w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 09:05
  5. [156 2.4 jtd] Brak ładowania akumulatora
    Utworzone przez hcbass w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-07-2008, 14:37

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

jak sprawdzic napiecie na akumulatorze w fiat ecu scan

napięcie akumulatora 11v

alternator zakres ładowania

sprawdzanie napięcie akumulatora w fiat ecu scan

napięcie ładowania alfa 156 v6

pasek alternatora fiat stilo jtd 1.9

alfa 156 ladowanie

jaki prąd ładowania akumulatora z alternatora

roz ladowanie akumulatora alfa romeo gt

napiecie akumulatora 11 9

prawidłowe napiecie ladowania akuulatora

jakie powinno byc prawidlowe napiecie ladowania akumulatora przez alternator

jakie ladowanie akumulatora w fiacie stilo 1 9 jtd

prawidłowe napięcie na alternatorze

napięcie ładowania akumulatora opel

bezpiecznik ladowania scania 124

slabe napiecie akumulatora fiat stilo

ladowanie alymternatora alfa 147 jtd

jakie powinno byc ladowanie alternatora fiat stilo 1.9

akumulator stilo 1.9 jtd

slaby akumulator stilo jtd

napięcie ladowania alfa 1 9jtd

jakie ładowanie alfa 1.9 jtd

słabe ładowanie akumulatora brava

napięcie na akumulatorze 11 7

centra futura zakres napięć

napięcie ładowania brava 1.6

prawidlowe napiecie alternatora we fiacie stilo

prawidlowe ladowanie jakie napiecie

stilo kontrolka alternatora

spadający pasek klinowy fiat stilo

fiat stilo 19 jtd nie odpala kontrolka immobilizera

akumulator fiat stilo 1.9 jtd

jakie napięcie w akumulatorze alfa147

napiecie akumulatora 11 38

prawidłowe ladowanie alternatora

ladowanie akumulatora stilo jtd od jakich obrotow

napięcie ładowanie akumulatora

brak ladowania fiat brawa

brawa 1.9 jtd pobiera prąd

jakie ładowanie scania

jak podniesc prąd ladowania alternatora

słabe ładowanie alternatora 11v

napięcie ładowania akumulatora z alternatora

słabe ładowanie jtd

prawidlowe ladadowanie alternatora

co moze pobierac prad z akumulatora alfa 147

jakie odpowiednie napięcie do ładowania akumulatora

fiat stilo 1.9 2002 pasek od alternatora

ladowanie alfa 156

prąd ładowania akumulatora stilo

alternator fiat brava jtd

napięcie ładowania alternatora alfa 156 1.8

brava 1.9 jtd pobiera prąd

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory