A no chyba że tak,ja nie jeżdze raczej z małymi obrotami znaczy zawsze powyżej tych 2000 do 3500 i nierzadko przeciągne do 4000 (oczywiście mowa o jeździe po wczesniejszym rozgrzaniu) wiec temp.trzyma mi sie cały czas (wskaźnikowo) na 90 C
A tak jak napisał załozyciel tematu Jemu też pokazywało cały czas to samo wiec jeżeli teraz są duże wahania to wnioskuje,że można zerknąć w termostat czy czujnik
Witam.
Odświeżając temat termostatu.
U mnie od jakiegoś czasu wskazówka pokazuje 70 stopni, sprawdziłem ECU jest 81-83 stopni. Rozumiem, że to nadal (temp. otwarcia powinna być 88 stopni) za mało i należałoby wymienić termostat? Jak pamiętam wcześniej wskazówka podchodziła prawie pod 90 stopni.
Pozdrawiam,
Kamil
A skąd masz takie błędne informacje o temp. otwarcia? - tu sobie poczytaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Bo taki jest model termostatu?
Alfa Romeo 156 (932) (1997.09 - 2005.09) 1.9 JTD (932B2) 105KM
Informacje:
- Do roku prod.: 2000-09
- od nr. silnika: 1415542
Dodatkowe informacje:
- Temperatura otwarcia [°c]: 88
Rozumiem, że Tobie chodzi o informacje, które zawarłeś w jednym z tematów:
Silniki JTD
I bieg 92C
II bieg 94C
Termostat
temperatura otwarcia 78-82C
temperatura pełnego otwarcia: 88-92C
Czyli mam rozumieć, że termostat mam sprawny skoro ECU pokazuje 81-83 stopnie, bo wtedy też termostat otwiera obieg?
Czy problem będzie z pełnym otwarciem? Musiałbym zrobić chyba dłuższą trasę aby sprawdzić czy dojdzie przynajmniej do 88 stopni, bo patrząc na wskazówkę, to nie wiele się zmienia.
Ostatnio edytowane przez you ; 15-06-2011 o 10:34
Zrób sobie test ja od zimy miałem tak samo 17km do pracy i temperatura ledwo na wskaźniku 70stopni podłączałem pod kompa ale komp dużo ci nie powie. Zagrzej silnik powoli i sprawdzaj wąż z wyjścia termostatu do chłodnicy. W moim przypadku okazało się, że termostat cąły zcas otwarty miałem i dla tego nie mogłem zagrzać silnika do 90 stopni - wąż by ł już ciepły przy temperaturze 40 stopni więc silnik był ciągle niedogrzany i jedynie w korkach się zagrzewał do 90 stopni