Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003 i jest czarnulka 159, 1,9 JTDm 16V
    Postów
    674
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 16 h 24 m

    Domyślnie wymiana rozrządu-korekta wtrysku?

    Szukając diagnozy na "mulenie silnika z dołu" znalazłem taki wpis dot. Vw B6 tdi 130KM[QUOTETeż bym proponował sprawdzenie rozrządu znaki muszą sie zgadzać no i proponował bym ustawić początek wtrysku i wyprzedzenie ale do tego potrzebny jest wag. po każdej wymianie rozrządu trzeba dokonać niewielkiej korekty z ustawieniem początku wtrysku i sprawdź czy pompa daje dobre cisnienie/QUOTE]
    Czy w naszych JTD po wymianie rozrządu należy sprawdzac początek wtrysku?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Boxer / uni Jet Turbo Diesel
    Postów
    4,182
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    107 d 20 h 55 m

    Domyślnie

    Mi wymieniali rożrząd, ale o żadnej korekcie nic nie mówili.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    --------------------- BMW E39 540i 4.4 V8 Touring żeby rodzinnie było :)
    Postów
    2,888
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    39 d 20 h 16 m

    Domyślnie

    TDI to inna sprawa, tam masz pompowtryski napędzane krzywką z wałka rozrządu, źle ustawiony rozrząd to wtrysk nie wtedy kiedy trzeba się zaczyna. JTD to commonrail, wtryski sterowane elektrycznie, ustawienie rozrządu nic do nich nie ma,
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 250KM@290Nm - pozostały piękne wspomnienia
    01.2011 - 07.06.2014 AR GT 3.2 V6 24V LPG Power
    10.2013 - ........ Renault Clio 2 Sport F4R730 - w budowie ......
    01.2014 - ........ BMW E39 540iA M62TUB44 Touring LPG Power - rodzinne kombi

    Fabryczne blokady rozrządu 2.5/3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V - możliwość wypożyczenia.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,605
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 14 h 24 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Szukając diagnozy na "mulenie silnika z dołu" znalazłem taki wpis dot. Vw B6 tdi 130KM
    Czy w naszych JTD po wymianie rozrządu należy sprawdzac początek wtrysku?
    nie , w JTD centralka wtrysku całkowicie zarządza czasem i momentem wtrysku i nie ma możliwości regulacji ; TDi to stara konstrukcja i tam to co innego;

    w JTD podstawowe czujniki dla określenia czasów wtrysku to czujnik położenia wału\obrotów silnika (główny) , oraz czujnik fazy na wałku rozrządu - dzięki niemu komp dokładnie realizuje wtrysk wstępny ,

    a odnośnie mulenia , sprawdzałeś przepływomierz , wypinałeś wtyczkę?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003 i jest czarnulka 159, 1,9 JTDm 16V
    Postów
    674
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 16 h 24 m

    Domyślnie

    Dzięki Sedici w pierwszym temacie rozwiałeś moje wątpliwości, jeżeli chodzi o mulenie to sprawa dotyczy niedawno zakupionej 147 1,9 jtd 115 KM prawie już ją dopracowałem (wymiana rozrządu, uszczelnienie dolotu, czyszczenie kolektora dolotowego i czujnika doładowania, zaślepka w EGR podniosły moc zdecydowanie) Zostało jeszcze to lekkie mulenie (jak powinno byc wiem po swojej 156 1,9 wdepnięcie pedału na 1 a nawet na 2 biegu powoduje niemal natychmiastowe zerwanie przyczepności kół na asfalcie).Wtyczki nie wypinałem bo jest do niej kiepski dostęp, chcę kupic i za jedną robotą zamontowac nową przepływkę. Przy okazji jeszcze jedno pytanie w swojej 156 po wypięciu przepływomierza nie widzę żadnej różnicy w mocy, czy tak powinno byc?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,605
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 14 h 24 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Przy okazji jeszcze jedno pytanie w swojej 156 po wypięciu przepływomierza nie widzę żadnej różnicy w mocy, czy tak powinno byc?
    skoro po wypięciu nie odczuwasz różnicy to znaczy że przepływka w dobrej kondycji
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM 2004r. FL
    Postów
    665
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 22 h 43 m

    Domyślnie

    A jesli Alfa dymi troszke na czarno ,a po odpieciu przelywki dymenie ustaje to tez bedzie wlasnie wina przeplywomierza ,jak to bedzie w sprawnym aucie ,czy dymi po odpieciu przeplywki czy nie?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,077
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    87 d 28 m

    Domyślnie

    W sprawnym aucie nie dymi po odpięciu przepływki.
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  2. wymiana zegarów a spasowanie i korekta +
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 11:06
  3. [159] kokekty wtrysków - wymiana koncówki wtrysku
    Utworzone przez pampik w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-09-2012, 01:46
  4. Wymiana wtrysku-pytanie?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-04-2012, 21:37
  5. 3.0 166 po zmianie rozrządu kontrolka wtrysku
    Utworzone przez gms247 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 18:17

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

vw golf 130km regulacja pompowtryskow

schemat ustawienia rozrządu vw 2.0 16v 130KM

vw 1.9td początek tłoczenia

rozrząd a korekcje wtrysków

golf iv ustawienie rozrządu 1 9

schemat rozrzadugolf 1.9td

jak ustawic rozrzad vw 1.9tdi

jak wyregulować wałek wtryskiwaczy vw golf v 1 9tdi 2003

wymiana rozrządu golf 4

golf3 1.9sdi rozrzad ustawianie znaki

youtube cechy rozrzondu golf 1.9 d

ustawienie rozrząd golf 1.9 tdi

Wymiana rozrzadu jtdm 16v

ustawianie pompowtryskiwaczy 19 tdi

schemat ustawienia rozrzadu golf 1.9d

wyregulować wtryski 130 tdi

golf 1.9 90km jak zablokować rozrząd

jtd regulacja kąta wtrysku

regulacja pompo wtryskow sharan 1.9tdi

ustawianie rozrządu alhambra 1.9

jak sie wymienia rozrzad vw bora 19 sdi `

ustawienie kąta wtrysku 1.9 sdi

jak ustawic rorzond w golfie 3 1.9 dizel

ustawienie kąta wtrysku w sdi

jak wymienic rozrzad w golfie 4 19.tdi

yutube j ak zdemontowac pompowtryski vw.19tdi

znaki na rozrzadzie w golfie 3 tdi

jak ustawic rozrzad bora sdi

ustawienie zaplonu w 1 9 tdi 130km

korekrja rozrządu

jak ustawic rozrzad vw golf 3 19td

punkty ustawienia rozrzadu1.9sdi

ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku golf 4 19. tdi

jak ustawic rozrzad na znakach 1.9 tdi 130km

ustawienie rozrządu vw golf 1.9tdi

wymiana rozrządu a pompowtryskiwacze

vw 1.9 tdi ustawienie rozrządu

jak ustawić rozrząd w golfie 3 1.9 gtd

rozrząd golf 3 1.9 td rysunek

korekcje wtryskow a rozrząd

wymiana rozrzadu 1.9 asz

jak ustawic rozrzad golf4

jak ustawic rozrzad w 1.9tdi z pompowtryskami

jak ustawic zaplon w golfie 3 1.9td

jak ustawic rozrzad golf4 tdi 90km

vw sharan 1.9 tdi shemat rozrzadu

jak ustawic poczatek wtrysku golf 4

vw 1.9d jak ustawić kąt wtrysku

ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej golf 4

ustawianie rozrządu w 1 9tdi

golf 3 19 td schematy rozrzadu

volkswagen golf 4 1.9 tdi 130 km rozrzadu

volkswagen golf 4 1.9 tdi 130km ustawienie rozrzadu

jak ustawić rozrząd w 19 tdi

shemat rozrzond golf 1 9 d

shemat ustawienia zaplonu golf 1 9 sdi

ustawienie wałka rozrządu 1 9 tdi

ustawienie początku wtrysku 1.9 pompowtryski

jak ustawic rozrzad vw golf 3 1.9 td

jak ustawić rozrząd w golfie 3 1.9td video pomoc

znaki ustawienia rozrzadu vw bora 1 9 tdi

ustawienie rozrządu vw 1 9tdi

wyprzedzenie zapłonu w vw 19tdi

czyszczenie pompowtryskiwaczy vw bora

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory