Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003 i jest czarnulka 159, 1,9 JTDm 16V
    Postów
    674
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 13 h 50 m

    Domyślnie wymiana rozrządu-korekta wtrysku?

    Szukając diagnozy na "mulenie silnika z dołu" znalazłem taki wpis dot. Vw B6 tdi 130KM[QUOTETeż bym proponował sprawdzenie rozrządu znaki muszą sie zgadzać no i proponował bym ustawić początek wtrysku i wyprzedzenie ale do tego potrzebny jest wag. po każdej wymianie rozrządu trzeba dokonać niewielkiej korekty z ustawieniem początku wtrysku i sprawdź czy pompa daje dobre cisnienie/QUOTE]
    Czy w naszych JTD po wymianie rozrządu należy sprawdzac początek wtrysku?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar majster
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Boxer / uni Jet Turbo Diesel
    Postów
    4,154
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    106 d 8 h N/A

    Domyślnie

    Mi wymieniali rożrząd, ale o żadnej korekcie nic nie mówili.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    --------------------- BMW E39 540i 4.4 V8 Touring żeby rodzinnie było :)
    Postów
    2,886
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    39 d 17 h 32 m

    Domyślnie

    TDI to inna sprawa, tam masz pompowtryski napędzane krzywką z wałka rozrządu, źle ustawiony rozrząd to wtrysk nie wtedy kiedy trzeba się zaczyna. JTD to commonrail, wtryski sterowane elektrycznie, ustawienie rozrządu nic do nich nie ma,
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 250KM@290Nm - pozostały piękne wspomnienia
    01.2011 - 07.06.2014 AR GT 3.2 V6 24V LPG Power
    10.2013 - ........ Renault Clio 2 Sport F4R730 - w budowie ......
    01.2014 - ........ BMW E39 540iA M62TUB44 Touring LPG Power - rodzinne kombi

    Fabryczne blokady rozrządu 2.5/3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V - możliwość wypożyczenia.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,596
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 13 h 7 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Szukając diagnozy na "mulenie silnika z dołu" znalazłem taki wpis dot. Vw B6 tdi 130KM
    Czy w naszych JTD po wymianie rozrządu należy sprawdzac początek wtrysku?
    nie , w JTD centralka wtrysku całkowicie zarządza czasem i momentem wtrysku i nie ma możliwości regulacji ; TDi to stara konstrukcja i tam to co innego;

    w JTD podstawowe czujniki dla określenia czasów wtrysku to czujnik położenia wału\obrotów silnika (główny) , oraz czujnik fazy na wałku rozrządu - dzięki niemu komp dokładnie realizuje wtrysk wstępny ,

    a odnośnie mulenia , sprawdzałeś przepływomierz , wypinałeś wtyczkę?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003 i jest czarnulka 159, 1,9 JTDm 16V
    Postów
    674
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    18 d 13 h 50 m

    Domyślnie

    Dzięki Sedici w pierwszym temacie rozwiałeś moje wątpliwości, jeżeli chodzi o mulenie to sprawa dotyczy niedawno zakupionej 147 1,9 jtd 115 KM prawie już ją dopracowałem (wymiana rozrządu, uszczelnienie dolotu, czyszczenie kolektora dolotowego i czujnika doładowania, zaślepka w EGR podniosły moc zdecydowanie) Zostało jeszcze to lekkie mulenie (jak powinno byc wiem po swojej 156 1,9 wdepnięcie pedału na 1 a nawet na 2 biegu powoduje niemal natychmiastowe zerwanie przyczepności kół na asfalcie).Wtyczki nie wypinałem bo jest do niej kiepski dostęp, chcę kupic i za jedną robotą zamontowac nową przepływkę. Przy okazji jeszcze jedno pytanie w swojej 156 po wypięciu przepływomierza nie widzę żadnej różnicy w mocy, czy tak powinno byc?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL
    Auto
    Fiat Bravo Sport 2.0 Multijet 16v & Alfa 146 1,9JTD8v
    Postów
    1,596
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 d 13 h 7 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Przy okazji jeszcze jedno pytanie w swojej 156 po wypięciu przepływomierza nie widzę żadnej różnicy w mocy, czy tak powinno byc?
    skoro po wypięciu nie odczuwasz różnicy to znaczy że przepływka w dobrej kondycji
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM 2004r. FL
    Postów
    665
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    19 d 22 h 43 m

    Domyślnie

    A jesli Alfa dymi troszke na czarno ,a po odpieciu przelywki dymenie ustaje to tez bedzie wlasnie wina przeplywomierza ,jak to bedzie w sprawnym aucie ,czy dymi po odpieciu przeplywki czy nie?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,043
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    85 d 11 h N/A

    Domyślnie

    W sprawnym aucie nie dymi po odpięciu przepływki.
    Alfa 156 JTS
    Delta TwinTurbo

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  2. wymiana zegarów a spasowanie i korekta +
    Utworzone przez Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 11:06
  3. [159] kokekty wtrysków - wymiana koncówki wtrysku
    Utworzone przez pampik w dziale Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-09-2012, 01:46
  4. Wymiana wtrysku-pytanie?
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-04-2012, 21:37
  5. 3.0 166 po zmianie rozrządu kontrolka wtrysku
    Utworzone przez gms247 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 18:17

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

vw golf 130km regulacja pompowtryskow

rozrząd a korekcje wtrysków

vw 1.9td początek tłoczenia

schemat ustawienia rozrządu vw 2.0 16v 130KM

golf iv ustawienie rozrządu 1 9

schemat rozrzadugolf 1.9td

regulator kata wtrysku bravo 1.9 td

jak wyregulować wałek wtryskiwaczy vw golf v 1 9tdi 2003

jak ustawic rozrzad vw 1.9tdi

ustawianie rozrządu alhambra 1.9

wymiana rozrządu golf 4

regulacja pompo wtryskow sharan 1.9tdi

jtd regulacja kąta wtrysku

golf 1.9 90km jak zablokować rozrząd

wyregulować wtryski 130 tdi

golf3 1.9sdi rozrzad ustawianie znaki

youtube cechy rozrzondu golf 1.9 d

ustawienie rozrząd golf 1.9 tdi

schemat ustawienia rozrzadu golf 1.9d

ustawianie pompowtryskiwaczy 19 tdi

jak sie wymienia rozrzad vw bora 19 sdi `

ustawienie kąta wtrysku 1.9 sdi

jak ustawic rorzond w golfie 3 1.9 dizel

ustawienie kąta wtrysku w sdi

jak wymienic rozrzad w golfie 4 19.tdi

yutube j ak zdemontowac pompowtryski vw.19tdi

znaki na rozrzadzie w golfie 3 tdi

jak ustawic rozrzad bora sdi

ustawienie zaplonu w 1 9 tdi 130km

korekrja rozrządu

jak ustawic rozrzad vw golf 3 19td

punkty ustawienia rozrzadu1.9sdi

ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku golf 4 19. tdi

jak ustawic rozrzad na znakach 1.9 tdi 130km

ustawienie rozrządu vw golf 1.9tdi

wymiana rozrządu a pompowtryskiwacze

vw 1.9 tdi ustawienie rozrządu

jak ustawić rozrząd w golfie 3 1.9 gtd

rozrząd golf 3 1.9 td rysunek

korekcje wtryskow a rozrząd

wymiana rozrzadu 1.9 asz

jak ustawic rozrzad golf4

jak ustawic rozrzad w 1.9tdi z pompowtryskami

jak ustawic zaplon w golfie 3 1.9td

jak ustawic rozrzad golf4 tdi 90km

vw sharan 1.9 tdi shemat rozrzadu

jak ustawic poczatek wtrysku golf 4

vw 1.9d jak ustawić kąt wtrysku

ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej golf 4

ustawianie rozrządu w 1 9tdi

golf 3 19 td schematy rozrzadu

volkswagen golf 4 1.9 tdi 130 km rozrzadu

volkswagen golf 4 1.9 tdi 130km ustawienie rozrzadu

jak ustawić rozrząd w 19 tdi

shemat rozrzond golf 1 9 d

shemat ustawienia zaplonu golf 1 9 sdi

ustawienie wałka rozrządu 1 9 tdi

ustawienie początku wtrysku 1.9 pompowtryski

jak ustawic rozrzad vw golf 3 1.9 td

jak ustawić rozrząd w golfie 3 1.9td video pomoc

znaki ustawienia rozrzadu vw bora 1 9 tdi

ustawienie rozrządu vw 1 9tdi

wyprzedzenie zapłonu w vw 19tdi

czyszczenie pompowtryskiwaczy vw bora

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory