witam
no i na drugi dzien przejrzalem kable, odpalila bez problemu, kontrolka raz swiecila raz nie ,podlaczylem miernik ladowanie ponizej 12 (jak swiecila kontrolka,a jak nie swiecila 14,2 i 13,8 przy obciazeniu) , potem potraktowalem młotkiem (dzieki ANDRO34 za podpowiedz) i do dziaj jest OK przeszlo 1tys km
dzieki panowie za podpowiedzi
Temat uważam za zamknięty :-)
jeśli młotkowanie pomogło to znaczy ze szczotki powoli się kończą i tak czy inaczej powinieneś myśleć o ich wymianie
Witam.
Wczoraj rano ok. 6 dopalam samochód i zauważam ze pali się czerwona kontrolka ( symbol akumulatora) w połowie drogi do domu, odczuwam szarpanie po czym zjeżdżam na pobocze i przekręcam kluczyk. Próba ponownego odpalania jest zbędna ( rozładował się akumulator) w domu ładuję ok 5h wkładam do 156 odpalam i kontrolka nadal świeci, samochód gaśnie po 15-20 s. No to akumulator znowu do ładowania. Rano podłączam i kontrolka świeci cały czas silnik już nie zgasł, prawdopodobnie padł by po dłuższym czasie. Zdaje mi się, ze z okolic rolek czuć dziwny zapach.
I teraz pytanie....
Czy padł alternator ?
Czy padł akumulator ? ( ale czemu się pali ta kontrolka)
Co to za zapach z okolic rolek ? ( jeszcze się z takim "aromatem nie spotkałem)
Z Góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Tomek.
Sprawdź napięcie ładowania - przy 2000 obr/min powinno być ponad 14V.
Ja stawiam na alternator, ale może i aku też już się kończy.
Zapachu na odległość nie jestem w stanie ocenić, ale jeśli do tej pory go nie było to nie wróży nic dobrego - raczej przygotuj się na wyjęcie alternatora.
Ok będę kombinował.
Co myślicie o tym ?
http://www.allegro.pl/item1070478117...6_166_gtv.html
Ostatnio edytowane przez Tomekk ; 05-07-2010 o 13:33
narazie sprawdź czy jest ładowanie. Możliwe że diody się spaliły i nie ładuje. Wymiana ich pomaga i nie trzeba odrazu nowego kupować. Możliwe że szczotki ci poszły, więc najpier go wymontuj, rozkręć i jeżeli masz pojecie o tym oceń co jest z nim nie tak. Jeżeli chodzi o zapach możliwe że szczotki się skończyły i robią zwarcie na komutatorze.
Diagnoza: Alternator do wymiany. Kupuję ten ( 1 posty wyżej).
Chyba będzie dobry.