- robiłem ostatnio trochę pomiarów ustawienia rozrządu w alfach 156 TS, od 1.6 do 2.0.
- pomiary przyrządem elektronicznym, nie za pomoca blokad mechanicznych.
- ciekawa a raczej smutna sprawa że żadna alfa nie miała dobrze ustawionego rozrządu.
- wszystkie alfy wg. zapewnień użytkowników były robione przez mechaników na blokadach, jednych pomalowanych na jakiś kolor, czesto na blokadach aluminiowych ( podróbka z alegro ?).
- rozrząd zwykle był przestawiony o 1 impuls z czujnika wału korbowego, czujnik brązowa wtyczka. ( CKP).
- w tych modelach iskra jest na 13 impulsie, sygnał GMP jest na 15 impulsie z czujnika CKP, GMP pozorny odczytywany przez przyrząd mierzy impuls dynamicznie.
- i moje pytanie , jak można sprawdzić zakupione blokady, ich jakość , wykonanie i czy się nadają do ustawiania rozrządu w 156, technicznie wymagającym aucie.
- czy można zakupione blokady przyłożyć do wałka ssącego, wydechowego, czy to dobra metoda, jakie luzy sa dopuszczalne.
- na poniższym zdjęciu widać że np. blokada nie przywiera dokładnie do glowicy.
- faza przekrycia zaworów ssacego i wydechowego dla silnika 1.8, 2.0 to tylko 7 stopni obrotu wału korbowego !!!
--
--
--
![]()