Strona 1 z 17 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 166

Temat: blokady rozrządu - jak sprawdzić ich jakość.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Exclamation blokady rozrządu - jak sprawdzić ich jakość.

    - robiłem ostatnio trochę pomiarów ustawienia rozrządu w alfach 156 TS, od 1.6 do 2.0.
    - pomiary przyrządem elektronicznym, nie za pomoca blokad mechanicznych.
    - ciekawa a raczej smutna sprawa że żadna alfa nie miała dobrze ustawionego rozrządu.
    - wszystkie alfy wg. zapewnień użytkowników były robione przez mechaników na blokadach, jednych pomalowanych na jakiś kolor, czesto na blokadach aluminiowych ( podróbka z alegro ?).
    - rozrząd zwykle był przestawiony o 1 impuls z czujnika wału korbowego, czujnik brązowa wtyczka. ( CKP).
    - w tych modelach iskra jest na 13 impulsie, sygnał GMP jest na 15 impulsie z czujnika CKP, GMP pozorny odczytywany przez przyrząd mierzy impuls dynamicznie.
    - i moje pytanie , jak można sprawdzić zakupione blokady, ich jakość , wykonanie i czy się nadają do ustawiania rozrządu w 156, technicznie wymagającym aucie.
    - czy można zakupione blokady przyłożyć do wałka ssącego, wydechowego, czy to dobra metoda, jakie luzy sa dopuszczalne.
    - na poniższym zdjęciu widać że np. blokada nie przywiera dokładnie do glowicy.
    - faza przekrycia zaworów ssacego i wydechowego dla silnika 1.8, 2.0 to tylko 7 stopni obrotu wału korbowego !!!
    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-10-2010 o 16:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Odnośnie jakości kolorowych blokad napisałem co nieco w tej aukcji:

    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=961363620

    Jeśli jesteś zainteresowany jakimiś oryginalnymi blokadami to pisz na priv.
    Moje blokady oryginalne dużo różnią się w porównaniu w czerwonymi podróbkami.
    Jedynie blokady HP nie odbiegają dużo jakością wykonania.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 18-03-2010 o 13:06
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Luzu nie ma prawa być praktycznie żadnego. Pytanie, czy na tym rysunku ta nieduża szparka to wina tego, że ktoś źle ustawił wałek, czy samej blokady?
    A inaczej nie sprawdzisz, jak nie porównasz z inną blokadą, np. taką, jakie mają w warsztatach.
    A co do tego 1 ząbka to wcale nie jestem pewny, czy czasami rozciągnięcie się paska rozrządu nie robi tego zamieszania, bo co jak co, ale nie może być tak, że wszystkie blokady i wszyscy mechanicy są do d...... , w tym i ja, który sam ustawiałem sobie rozrząd, a na twoich pomiarach wychodzi, że mam przestawienie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - też jestem wręcz zaniepokojony uzyskanymi wynikami, ponieważ one bezpośrednio wpływają na pracę silnika oraz na parametry adaptacyjne.
    - ostatnio miałem możliwość robienia prawie "fotografii dnia roboczego" podczas ustawiania rozrządu u kolegi , który potem udostępnił auto do testów. ( mam tylko nadzieję że nie żałuje tego co zrobił ).
    - zrzuty to właśnie z jego auta,
    - uwaga do mechanika żeby ustawiał na znaki na pasku ContiTech-a, skończyła się uwagą zwrotną,

    "Panie tu sa 3 znaki, żaden nie pasuje., jeśli mam blokady i blokuję koło pasowe wału korbowego, tu nic nie przeskoczy".
    - na uwagę , a może Pan włożyć czujnik zegarowy, mechanik włożył czujnik, coś popatrzył, wyciągnął czujnik i go schował. Pewnie dla następnego natrętnego klienta, wg. zasady czy macie Panstwo narzędzia, tak w szafce.
    - a jednak skoczyło i to o jeden impuls.
    - jest jeszcze możliwość że ta metoda jest za dokładna, ponieważ wyniki jakie miałem to wyprzedzenie rozrządu lub opóznienie rozrządu, tym większe im dalej od większych miast.
    - a zdjęcie pokazuje że chyba jednak blokady są takie sobie.
    - porównywałem długość pasków, nowego i tego zrzuconego po rozciągnięciu na stole, nie było róznicy statycznej.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Luzu nie ma prawa być praktycznie żadnego. Pytanie, czy na tym rysunku ta nieduża szparka to wina tego, że ktoś źle ustawił wałek, czy samej blokady?
    A inaczej nie sprawdzisz, jak nie porównasz z inną blokadą, np. taką, jakie mają w warsztatach.
    A co do tego 1 ząbka to wcale nie jestem pewny, czy czasami rozciągnięcie się paska rozrządu nie robi tego zamieszania, bo co jak co, ale nie może być tak, że wszystkie blokady i wszyscy mechanicy są do d...... , w tym i ja, który sam ustawiałem sobie rozrząd, a na twoich pomiarach wychodzi, że mam przestawienie.

    Ta mała szparka to wina blokad, jak pierwszy raz rozrząd w mojej alfie był robiony na takie czerwone zamienniki to żadna płaszczyzna bloczka nie przylegała dobrze do głowicy.
    Przy przykręceniu blokad troszkę mocniej tak napinały pasek że później nie dało się go zdjąć, po zluzowaniu kół pasowych i założeniu nowego paska, złożyliśmy silnik po odpaleniu tak trzęsło że chciał z ramy wyskoczyć.

    Po rozszyfrowaniu usterki, załatwiłem sobie oryginalne blokady i ustawiłem silnik jeszcze raz, tylko jeden wałek (ssący na lewej głowicy) był ustawiony poprawnie, reszta a to w lewo a to w prawo, w V-ce objawia się to telepaniem silnika na wolnych obrotach, a w TS-ach jest to nie odczuwalne w pracy silnika, dopiero po wykresach kolegi bubu321 widzę że problem dotyczy także tych blokad.

    Więc morał taki że jak ktoś chce spieprzyć sobie rozrząd to klik:

    http://allegro.pl/item960424261_blok..._katowice.html

    Jakość wykonania mówi sama za siebie jak tylko spojrzymy na opisy blokad wybite młotkiem i stemplem, ukosować kantów też im się za bardzo nie chciało...
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #6
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a zdjęcie pokazuje że chyba jednak blokady są takie sobie.
    .
    wydaję mi się że chyba trochę demonizujecie tą szczelinę ze zdjęcia. np ostatnim razem jak wymieniałem kółko zębate wałka wydechowego zauważyłem minimalny luz na trzpieniu tego kółka. podobny luz pojawi się prawdopodobnie na kółku zębatym wału korbowego. to też może powodować jakieś minimalne przesunięcie.

    dziwi mnie trochę że znaki na pasku nie pokryły się ze znakami na kołach zębatych. jak zakładałem pasek Dayco w 1,8 wszystko było jak należy. podobną robotę będę robił jutro to się jeszcze raz temu przyjrzę..

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - chyba zle zrozumiałeś o tych znakach, prosilismy mechanika aby ustawił wg. znaków na pasku .
    - ale on wołał po swojemu.
    - ale pytanie było jak sprawdzić ich jakość, przecież dla 10 kompletów blokad od alergowiczów nie bedę robił rozrządu na samochodzie.

    - konktretne pytanie: czy na wałku rozrzadu ze sklepu blokada ma scisle przylegać do krzywki, czy może sobie latac tak z luzem 2 mm ??

    - alez kolego QBA mnie się te blokady podobają z twego tematu z alegro, jak je widze to tak daje z 2 impulsy CKP oraz fałszywe powietrze na 110 msek.
    - więcej nie można dawać impulsów CKP ponieważ następuje blokada na zaworach, kolizja.
    - ale przy mechanikach jak pisałem wyżej, to może sie takiemu udac 3 na 10 razy super ustawić.
    - chyba wałki powinny pasować do blokad a nie blokady na wałki.
    - a może ten zrzut poniżej to blokada na "ostre wałki", sportowe bo jakoś wałek wydechowy od 1.8 TS nie chciał wejść na te blokadę, może az tak wytarty, zeszlifowany.
    - a dziwo wałek ssacy pasuje jak ulał do blokady S2, czyli chyba jednak blokady nie od wałków sportowych, ja sie juz gubię,

    --

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-03-2010 o 19:25
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post

    - konktretne pytanie: czy na wałku rozrzadu ze sklepu blokada ma scisle przylegać do krzywki, czy może sobie latac tak z luzem 2 mm ??


    Tak blokada ma idealnie przylegać do krzywki jak dłoń do rękawiczki, dotyczy to także przylegania podstawy bloczku do głowicy.
    Ta blokada której fotki pokazałeś napewno nie jest od tego silnika albo jest juz tak konkretnie spaprana, przy moich czerwonych zamiennikach trzy bloczki tez tak nie ładnie przylegały a jeden idealnie co oznacza poprostu złą jakość wykonania "dla sztuki" a klient niech się później martwi.
    Poniżej wrzucam fotkę jak powinna pasować blokada do krzywki. (ta z fotki jest oryginalna taka sama jak w szanujących się ASO).

    http://img338.imageshack.us/i/blokada.jpg/
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 18-03-2010 o 19:48
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ten obrazek coś mi się nie chce otwierać, troche mały.
    - a możesz dać na
    --
    http://imageshack.us/?no_multi=1
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Wielka nie jest ale może tu będziesz miał lepiej:

    http://img338.imageshack.us/i/blokada.jpg/
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Blokady rozrządu 166 2.0 CF3
    Utworzone przez EGONZGIERZ w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 22:37
  2. [159] Jakość części w sklepie internetowym - dot. rozrządu
    Utworzone przez wave_pl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 17:26
  3. Blokady rozrządu
    Utworzone przez przecinek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 10:42
  4. Blokady rozrządu V6
    Utworzone przez Andy1970 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 07:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory