Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Chwilowy brak przyśpieszenia przy 2800 obr

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 186KM
    Postów
    54

    Domyślnie Chwilowy brak przyśpieszenia przy 2800 obr

    Przy przyśpieszaniu na każdym biegu przy około 2800 obr ma chwilowy zastój. Traci przyśpieszenie na około 1 sekundę. Na niższych i wyższych obrotach przyśpiesza płynnie. Alfa Romeo 156 jtd 105 KM 2000r.
    Co może być przyczyną?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Strzelam ze turbina, ale znawcą tematykimturbo jest Maciek także czekaj na jego opinie. W między czasie podłącz auto pod kompa to przyśpieszy diagnoze

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Albo turbina albo przepływomierz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Hmmm Maciek pewnie najlepiej się wypowie ale już wstępnie radze zapoznać się z tematem (a bardziej podtematami które tam są podane)

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ym_zrobic.html

    Nie wiem czy w 1.9 JTD jest zmienna geometria ale jeśli tak to by wychodziło na to że grucha się nie porusza i dlatego na chwile auto traci moc bo akurat przy około 3000 grucha powinna zmienić położenie łopatek.

    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 186KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Przepływomierz postaram się przeczyścić, jak nic się nie zmieni kupie nowy.
    Przymierzam się do kupna interfejsu diagnostycznego(Muszę coś poszukać, może jakieś konkretne propozycje).
    Tylko nie wiem czy ten problem to coś poważnego i mam się bać, czy może to trochę poczekać(brak kasy)
    Trochę poczytałem, oprócz przepływomierza i turbiny, może coś być wspólnego z regulatorem ciśnienia paliwa?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Pierw lepiej zacząć od prostych i tanich rozwiązań a później gdy to nic nie da martwić się dalej :>

    - Odpięcie przepływomierza i przejechanie się troche, sprawdź czy jest bez zmian.
    - przeczyszczenie i zaślepienie EGR (zaślepka 10 zł), i tak zrobić to musisz a może to coś da (chociaż sądze że w Twoim przypadku nie bardzo, ale różne cuda się zdarzają)
    - podpięcie pod kompa i sprawdzenie rzeczywistego doładowania Turbiny (u jakiś PRO to zrób, wszystko Ci wykażą)

    a tak apropos, Turbo chodzi normalnie? czy słychać je kilometr za Tobą? (tak jak moje, co prawda jest to fajne bo czuje się jak w Fast&Furius, ale jest to oznaka kończenia się Turbo lub pękniętego dolotu, rur)

    To podstawowe czynności, jeśli nie pomogą to trzeba myśleć dalej.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  7. #7
    hux
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też występowało lekkie zmulenie silnika w okolicy 2800 obr. Ustąpiło po zaślepieniu EGR.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003, Stelvio, jest 159,1,9 200KM, Giulia 280KM
    Postów
    1,552

    Domyślnie

    Jedną z przyczyn mogą być stare przewody turbo-IC, IC-kolektor - po prostu one po otrzymaniu cis. z turbo (zakładając, że turbo, grucha, overbost działaja prawidłowo) najpierw pęcznieją, a chwilę później całe doładowanie trafia do kolektora ss. Występuje efekt tzw. turbodziury. Doraźnie możesz to zlikwidować ściskając rury co 1-2cm. ocynkowanymi opaskami zaciskowymi. U siebie dodatkowo wyczyściłem kolektor ss., czujnik doładowania, zaślepiłem EGR i coś pomogło od 40kkm chodzi jak burza bez dokuczliwej czkawki. Pozdrawiam i życzę trafienia w sedno bólu.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Jedną z przyczyn mogą być stare przewody turbo-IC, IC-kolektor - po prostu one po otrzymaniu cis. z turbo (zakładając, że turbo, grucha, overbost działaja prawidłowo) najpierw pęcznieją, a chwilę później całe doładowanie trafia do kolektora ss. Występuje efekt tzw. turbodziury. Doraźnie możesz to zlikwidować ściskając rury co 1-2cm. ocynkowanymi opaskami zaciskowymi. U siebie dodatkowo wyczyściłem kolektor ss., czujnik doładowania, zaślepiłem EGR i coś pomogło od 40kkm chodzi jak burza bez dokuczliwej czkawki. Pozdrawiam i życzę trafienia w sedno bólu.
    Zaciekawił mnie twój patent z tymi opaskami na rurze od IC, Faktycznie to pomogło? Tak swoją drogą czemu nie robią tych rur ze sztywniejszej gumy, albo plastikowa sztywna rura, pokryta na zewnątrz rurą "spiro" celem oddzielenia dolotu od rozgrzanego silnika( przecierz IC ma za zadanie, chłodzić powietrze a ono na powrut grzeje się pod maską samochodu.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Głogów
    Auto
    Alfa romeo 159 1.9 JTDm 186KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Coś pokombinuje jak będę miał więcej czasu( rano praktyki, potem treningi w nogę) więc autko cały czas potrzebne, najpierw zajmę się przepływomierzem potem zawór ERG, jeśli nic nie pomoże to podłączę pod kompa, na końcu turbina ( najdroższa sprawa)
    Dam znać jak coś się zmieni.
    Dzięki za wszystkie porady ;P

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 14:01
  2. Alfa 2,4 jtd przerywa przy 2800 obr/min
    Utworzone przez Rafał Fanslau w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 16:41
  3. chwilowy brak mocy
    Utworzone przez hexen w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-04-2011, 20:04
  4. [155] Brak przyśpieszenia.
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-08-2008, 21:43
  5. Brak mocy, brak przyśpieszenia !!!!
    Utworzone przez malek3333 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 15-10-2007, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory