Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Obroty a moc w 1,9 JTD

  1. #1
    abbazabba
    Gość

    Domyślnie Obroty a moc w 1,9 JTD

    Generalnie nie narzekam,ale czy to normalne,że autko mi się bardzo ładnie zbiera od 2 tys. obrotów, ale po dojściu do ok 4 tys(nieważne na jakim biegu) muszę włożyć wyższy bieg bo auto widocznie już nie ma mocy,pow. 4 tysi. Jeździłem juz kilkoma dieslami, i również mocy brakowało przy wyższych obrotach(jak to w ropniakach),ale nie następowało tak drastyczne obcięcie mocy.
    Czy to normalne? W końcu to stara konstrukcja diesla,a nie najnowsze common rail.

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Przecież w Alfie masz właśnie common raila a nie starego diesela... Generalnie powyżej 2 tyś. obrotów zaczyna spadać moment obrotowy i powyżej 4 tyś. może już być na tyle mały, że silnik już nie ma siły ciągnąć. Swoją drogą to nie radzę diesela tak ostro przeciągać. Kilka razy można ale jak będziesz tak cały czas jeździł to będzie Cię remont czekał.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał abbazabba Zobacz post
    Generalnie nie narzekam,ale czy to normalne,że autko mi się bardzo ładnie zbiera od 2 tys. obrotów, ale po dojściu do ok 4 tys(nieważne na jakim biegu) muszę włożyć wyższy bieg bo auto widocznie już nie ma mocy,pow. 4 tysi. Jeździłem juz kilkoma dieslami, i również mocy brakowało przy wyższych obrotach(jak to w ropniakach),ale nie następowało tak drastyczne obcięcie mocy.
    Czy to normalne? W końcu to stara konstrukcja diesla,a nie najnowsze common rail.
    poszukaj wykresu przebiegu momentu obrotowego w silnikach diesla i zobaczysz dlaczego tak jest

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    kolego nie strasz, że cos sie rozpadnie - jak kolega pisze, że powyżej 4000obr/min silnik nie ma ciągu to cos nie tak. Mi ładnie ciągnie do odcięcia ok. 5200obr/min.

    Wydaje mi sie, że już kiedys był podobny temat na forum, poszukaj i napisz jaki tam masz silnik dokładnie.

  5. #5
    umbro
    Gość

    Domyślnie

    abbazabba
    JTD to nie scigacz który się wkręca do 14 000 obr/min.
    tu moment dostępny jest juz przy około 2000 obr/min.
    Diesel służy raczej do ekonomicznej jazdy a nie do wyscigów
    poza tym JTD jest na Common Rail-u więc paliwo tylko z górnej półki i dbanie o filtry a powinno to jezdzic jak trzeba

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    244

    Domyślnie

    Nie sądze żeby mogło się coś stać po kręceniu do 4tys. obr. przecież maksymalna moc jest przy 4200 obr. i po to jest odcięcie przy około 5tys. obr. żeby nic się nie stało. Jtd do spokojnej i ekonomicznej jazdy? Niekoniecznie, u mnie jest prawie 170 KM i spokojnie nim nie jeżdże. Jak nie chce się wkręcać powyżej 4tys. musi być coś nie tak.

  7. #7
    abbazabba
    Gość

    Domyślnie

    Common....a to nie wiedziałem.Myślałem że ten stary klekot to konstrukcja oparta na pompowtryskiwaczach jak to w TDI VW.

    Co po niektórzy niezbyt uważnie czytają to co napisałem. A mianowicie jeździłem najnowszymi Focusem 1,6 TDCI, i Corollą 1,4 D4D , i to nie od przypadku tylko każdym ok. roku. Notabene te auta są o 15 KM słabsze od mojej Belli.
    I kręciłem je dość wysoko, moc słabła stopniowo od 4 tys, wzwyż.
    W Alfie moc jest "ucinana". Komputer jakiś czas temu nie znalazł żadnego błędu, dlatego też pytam bardziej doświadczonych użytkowników czy taka jest specyfika tego silnika w Alfie.

  8. #8
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    U mnie niestety też tak jest.. jakby odcięcie przy 4000, a predkosc ze 180-190 max, wydaje mi się, że powinno być lepiej. Wiem że nie wolno tak auta katować ale traktuje to jako test. Coś niedomaga

  9. #9
    abbazabba
    Gość

    Domyślnie

    Niestety diesel lepiej zbiera od benzyny ale też mniejszą ma prędkość max.Diesle ok 100 KM nie przekroczą 200 km/h ......chyba że z górki.

  10. #10
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał abbazabba Zobacz post
    Niestety diesel lepiej zbiera od benzyny ale też mniejszą ma prędkość max.Diesle ok 100 KM nie przekroczą 200 km/h ......chyba że z górki.
    no tak tylko ze ja mam 16v i niby 140 kucy..

Podobne wątki

  1. Obroty do 3 tyś w w 166 2.4 jtd 20v
    Utworzone przez PinioSul w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-06-2015, 16:29
  2. obroty
    Utworzone przez september w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 17:35
  3. 156 1.9 jtd Obroty
    Utworzone przez papcio18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 13:13
  4. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  5. Obroty
    Utworzone przez Bolo1990 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-02-2009, 16:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory