Strona 3 z 15 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 145

Temat: [156] przepływomierz - czyszczenie i objawy uszkodzenia.

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Właśnie wyczyściłem przepływomierz...
    Niestety na chwilę obecną nie mogę sprawdzić efektów. Samochód jednak odpalił normalnie, jak zwykle, a komp. nie wskazał błędu, więc przynajmniej wiem, że go nie uszkodziłem
    Jutro dam znać jakie efekty i czy dziura pom. 2800 - 2900 obrotów ustąpiła.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #22
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    sorka za nieobecność ale byłem na wyjeździe dokładnie chodziło o kabel diagnostyczny który już dotarł, jak się uda to wieczorem przeprowadzę pomiary

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @provokator
    --> a można prosić o pomiar tak jak na ponizszym zrzucie z ekranu ważne aby na samym początku to zrobić, czyli przed zerowaniem ECU.

    1. Addition Factor Row 1
    2. Multiplication Factor Row 1 Low
    3. Multiplication Factor Row 1 High
    4. Multiplication Factor Row 1 Current

    Są to parametry adaptacyjne silnika.
    Te parametry mierzy AlfaDiag , UnidiagKWP2000 oraz TS Diag.
    - Stronka producenta FTDI dla sterowników interfejsu diagnostycznego dla kabla KLL VAG
    -- http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

    -

  4. #24
    badi
    Gość

    Domyślnie

    jedynym srodkiem którym powinno sie traktować przepływomierz jest srodek w sprayu do czyszczenia układów dolotowych wzglednie gazników (ciężko dostać i drogi) ale w sukurs równie skutecznie i bezpiecznie może przyjść zwykły płyn też w sprayu do czyszczenia tarcz hamulcowych , cena - do 10zł. Sam tez już eksperymentowałem z wymianą przepływki w 18ts mając podobne objawy jak u kolegów (ale bez pływania obrotów) więc kupiłem nowy. Może było lepiej ale po paru tygodniach znów niemoc wróciła.Stary okazał się nie uszkodzony.Skaner też nie wykazał uszkodzenia przepływomierza.Jak ktoś chce sprawdzić czy jest różnica po wymianie to (bezpłatnie oczywiście) mogę użyczyć jednego ze swoich dobrych.

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Skaner, programy diagnostyczne nie wykażą uszkodzenia przepływomierza a raczej jego powolnej degradacji funkcji, ponieważ w ECU ( M1.5.5 takie ECU ma twój samochód ) nie jest rozbudowana funkcja diagnostyki.
    W tych ECU nie ma takiego parametru jak średnio i długoterminowe parametry adaptacyjne.
    Zamiast tych parametrów ECU oblicza
    Kod:
    Additiion Factor Row 1 TRA
    Multiplication Factor Row 1 High Load FRA
    Multiplication Factor Row 1 Low Load FRA
    Multiplication Factor Row 1 Current FRA
    ale kto czyta te parametry, nie wspominając o ich poprawnej interpretacji.
    Skanery tez ich chyba nie podają.

    Wracając do czyszczenia przepływomierza, jestem obecnie na etapie prób z wanienką ultradzwiekową, brakuje mi tylko "brudnego" przpływomierza którego można wyczyścić tą metodą.
    Metoda została zaproponowana na jednym z forów zagranicznych, tylko niestety brak na tym forum podsumowania, czy działał ten "wyczyszczony " przepływomierz, czy też został założony nowy ze sklepu.
    Mój uszkodzony przpływomierz przeszedł próbę kapieli w wanience ultradzwiękowej , mazidło jakim jest osłonięty hybrydowy układ scalony nie rozpuściło się w kąpieli.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    No więc tak.
    Przepływomierz czyściłem w następujący sposób:
    Wypiąłem wtyczkę od przepływomierza, wymontowałem cały przepływomierz z dolotu, a następnie wykręciłem dwie śrubki, którymi był zamontowany w obudowie. Wyjąłem cały układ, przedmuchałem sprężonym powietrzem wszystkie możliwe otwory, następnie kilkakrotnie wstrzyknąłem wszędzie gdzie się tylko dało WD-40, potem przy pomocy miękkiego i cienkiego pędzelka przeczyściłem wszystkie dostępne elementy, łącznie z otworami. Potem ponownie przedmuchałem cały układ, wypychając z niego, zastosowany wcześniej WD-40. Dodatkowo w celu kompletnego osuszenia przepływomierza użyłem tzw. wacików do uszu.
    Efekt jest bardzo pożądany. Nie ma już opisywanej wcześniej "dziury" w zakresie obrotów 2800 - 2950. Samochód rozpędza się tak jak powinien. Od czyszczenia minęło kilka dni, zrobiłem troszkę kilometrów ze szczególnym uwzględnieniem wspomnianego zakresu obrotów i wszystko OK...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #27
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    no to poprawiło się podobnie jak i u mnie
    @bubu w piątek zrobię pomiary bo wcześniej nie dam rady

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ok, wytrzymam do piątku, ważna jest tylko kolejność jak podałem wyżej.
    wpierw archiwizujemy stare parametry, potem reset parametrów adaptacyjnych.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    tak swoją drogą to tydzien temu wyszła wersja 2.1.0.4 ale jeszcze nie wiem co ma nowego

    przycisk do resetu parametrów adaptacyjnych macie zawsze aktywny? bo u mnie na ME 2.1 on jest nieaktywny. Przy ME2.1 nie kasuje się błedów? może trzeba zrobić jakieś magiczne combo? a może po prostu alfadiag (mam nadzieje jeszcze) nie obsługuje tego resetu dla tego ECU? Wersje mam oczywiscie pełną

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    nie miałem w łapkach ME 2.1 jeszcze.
    nowości u alfaDiag 2.10.4

    Kod:
    2.1.0.4 Patch Release
    
    Resolved issue with some ME7.3.1 actuators not operating correctly.
    
    Resolved issue with ME7.3.1 147 GTA unable to connect, due to inablity of ecu to support reading identification data as AlfaDiag expects.
    
    Resolved bug with serial device configuration. Introduced in 2.0 release changes.
    
    Resolved issue connecting to MY97 TRW ecu.
    - szczególnie wazne jest poprawienie ciaglości transmisji oraz ulepszenie połaczenia do Air Bagu.
    nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić.

    P.S.
    --> sprawdziłem, poduszki air-bag trzymał na usb 1 godzinę i 10 minut, sam sie poddałem, odłaczyłem sie.

Podobne wątki

  1. [159] Przepływomierz - wymiana, czyszczenie
    Utworzone przez Jarek72 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 05-03-2021, 11:34
  2. [156] Czujnik sprzęgła, jakie objawy uszkodzenia.
    Utworzone przez pawlak42 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-11-2019, 19:54
  3. Podmieniony przepływomierz w 1.6 i dziwne objawy
    Utworzone przez rafalvergil w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-11-2011, 20:46
  4. Przepływomierz - objawy zużycia
    Utworzone przez piotr_c w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-08-2011, 20:07
  5. Objawy uszkodzenia koła pasowego dwumasowego
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 08:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory