Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: spadek mocy

  1. #1
    rashitmc
    Gość

    Domyślnie spadek mocy

    mam problem mianowicie w mojej alfie 156 1.8 zauważyłem spadek mocy na obrotach w przedziale od 1000 do 3000 potem już idzie normalnie ale na początku brak jej tak zwanego jadu co może być przyczyna proszę o pilną pomoc

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zauwazyłes to ostatnio, czy zawsze tak miała.
    - jeśli zawsze tak miała , to jest to ekologia aby ten problem zlikwidowac nalezy zmienić oprogramowanie na tzw. MOD 0.66 dla ECU na M1.5.5
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    rashitmc
    Gość

    Domyślnie

    tak jak by od początku ale nie jestem pewien a ile by kosztowała zmiana takiego oprogramowania

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - firma Ko-car około 700 zł.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    brutoos
    Gość

    Domyślnie

    bubu, a gdy stało się tak nagle?

    Szczegóły:

    u mnie stało się to nagle po zimie i dokładnie w taki sposób jaki jest opisany na początku. Po prostu od 1-3 tyś nie ma mocy, okazyjnie strzelała w wydech.

    Wydech trochę już chrobotał, więc pojechałem do tłumikarza, żeby pospawał/wymienił zgniłe elementy. Okazało się przy okazji że katalizator jest już wypalony, a przez środek(w osi wydechu) ktoś zrobił w nim dziurę, żeby spaliny miały którędy uchodzić :/ Gość zasugerował strumienicę, twierdząc że sam jeździ z nią i jest ok, więc wsadziłem.

    Było niestety tak samo, a po niedługim czasie zaczęło być coraz gorzej - więcej strzałów, itp. Diagnoza poszła na wysokie napięcie i rzeczywiście cewki były spękane a świece czarne i pokorodowane, więc wymienione zostały cewki + kable + fajki + świece.

    Teraz jest tak że na zimnym silniku wali w wydech, na ciepłym już nie, za to od 1-3 tyś nie ma mocy, powyżej jest już w miarę ok. Na zimnym obroty jałowe są w okolicach 1200, na ciepłym od ok. 800 do 1000.

    Co z tym robić? Strumienica mogła owszem zaszkodzić, ale nie sądzę żeby miała wpływ na walenie i strzały na zimnym silniku, zwłaszcza że osłabienie mocy nastąpiło przed wszystkimi wymianami.

    Pomocy
    Ostatnio edytowane przez brutoos ; 16-04-2010 o 21:58

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Teraz jest tak że na zimnym silniku wali w wydech, na ciepłym już nie,
    - strumienica ma wpływ raczej tylko na spalanie i na analizę spalin w SKT ( stacja kontroli technicznej ).
    - zła praca na zimnym to raczej zabite wtryskiwacze, jeśli masz dobrze ustawione przerwy na świecy, czyli 0.9 mm / 0.8 mm, dla aut bez gazu.
    - nowe świece, kable, cewki, czyli to odpada.
    - na sitku wtryskiwacza osadza się siarka i gliceryna, szczególnie podczas zimy i przy dużych mrożach.
    - można pomierzyć programem alfadiag testowanie wtrysków podczas startu silnika , ale wyniki nie są miarodajne
    - poniżej kilka problemów przy zabitych wtryskiwaczach.
    - w zalezności od stopnia zabicia moga być wszystkie symptomy lub nie.

    - czyszczenie wtryskiwaczy powinno być wykonywane co 60 tys. km, a potem co 40 tys.km.
    - auta zagazowane co 40. tys. km.

    - objawy zabitych wtryskiwaczy:

    a. - zimny silnik zle startuje
    b. - w pierwszych sekundach pracy silnika słychać mechaniczne piski z wtryskiwaczy
    c. - po dodaniu lekko gazu słychać wystrzał przed nabraniem obrotów
    d. - po rozgrzaniu silnika , na biegu jałowym praca jest normalna
    e. - podczas jazdy z wyższymi obrotami odczuwa sie nieregularną prace silnika, dyskonfort z jazdy.

    - ponizej jak to sie mówi w diagnostyce, "zakoksowane wtryskiwacze.".
    --


    - czasami przy zabiciu wtryskiwaczy mozna obserwowac taki efekt na świecach zapłonowych.

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-04-2010 o 10:03
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    brutoos
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za obszerną odpowiedź.

    Objawy są takie jak mówisz, co prawda nie wszystkie bo nie występuje jeszcze pkt e. a zimny start jest jako tako ok.

    Czy czyszczenie wtrysków to droga sprawa? Trudny dostęp? W którym miejscu one są?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - we wrocławiu czyszczenie to 25 zł za sztukę.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    rashitmc
    Gość

    Domyślnie

    zastosowałem w swojej alfie ten preparat do czyszczenia wtrysków który wlewa się do paliwa i trochę pomogło teraz jeszcze wyczyszczę świecę i zastanawiam się czy nie wyjąć wtrysków i nie obczyścić tylko nie wiem czy zrobię to sam czy jest to jakieś mocno skomplikowane

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czyścimy świece + ustawienie szczeliny, przerwy na 0.9 mm /0.8 mm
    - mój paten poniżej ale można stosować , jak do tej pory nie chroniony patentem.
    - przy listwie wtryskowj trudno coś czyścić, poniewaz zanieczyszczenia są w środku wtryskiwacza.
    - jak będziesz sam coś kompbinował, to warto wcześniej zamówic uszczelki wtryskiwaczy, łatwo je zniszczyć, przyciąć.
    - przy wkłądaniu listwy paliwowej nalezy uszczelki posmarować jakimś olejem , np. takim do maszyn do szycia byle nie ropą !!!
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Spadek mocy
    Utworzone przez Dziarka83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-09-2013, 19:08
  2. spadek mocy
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 11:26
  3. 1.9 JTD spadek mocy
    Utworzone przez M A R I O w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:17
  4. [146] Spadek mocy jtd
    Utworzone przez zhyperpl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 09:32
  5. [145] spadek mocy
    Utworzone przez gump3334 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 12:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory