Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Pomoc w interpretacji próby przelewowej wtrysków :)

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie Pomoc w interpretacji próby przelewowej wtrysków :)

    Witam wszystkich.
    Zainspirowany wspaniałym opisem "know-how" próby przelewowej wtrysków postanowiłem wykonać ją w taki sam sposób jak jest to opisane w dziale "Zrób to sam".
    Próba wykonana, ale problem pojawia się przy interpretacji wyników...
    I tutaj właśnie kieruje moją prośbę Alfaholicy
    Proszę o pomoc w interpretacji.

    Próba wykonana przez czas 4 minut:
    Zebrana ilość paliwa w strzykawkach (w ml.):
    29, 29, 28, 30, 30
    Na pierwszych trzech jest tolerancja + ok. 1 ml, gdyż nie chciało paliwko spłynąć do strzykawki (za cienki wężyk, a dmuchał nie będę)...

    Pytam, gdyż mam problem z kopceniem na czarno, nawet na wolnych obrotach. Nie są to jakieś kłęby czarnego dymu, ale jest on widoczny.
    Mechanik stawia na końcówki wtrysków, ale bez żadnej diagnozy... tylko dlatego, że kopci.

    Za wszelkie uwagi, pomysły i koncepcje będe ogromnie wdzięczny.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    -podpinałeś pod program diagnostyczny?
    -dolot powietrza szczelny?
    jak dolot szczelny to trzeba sprawdzić przepływomierz,ciśnienie doładowania.Przyczyna za dużo paliwa w stosunku do powietrza.W twoim silniku wtryski również można sprawdzić poprzez program diagnostyczny.Może przepływomierz pokazuje głupoty.Odepnij go i się przejedz i zobacz czy jest różnica.Wtryski to już na samym końcu bym obstawiał.Jak odpalisz rano to silnik chodzi równo?

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat. Mam taki problem apropo czarnego dymu. Czasami mam tak, że kiedy chcę przyspieszyć w pewnym momencie przy wyższych obrotach jest ostre szarpnięcie tak jakby silnik nie dostał paliwa ale trwa to ułamek sekundy. Po szarpnięciu za samochodem pojawia się kłąb czarnego dymu... Fiatdiag nie pokazał żadnych błędów.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał lubo89 Zobacz post
    Czasami mam tak, że kiedy chcę przyspieszyć w pewnym momencie przy wyższych obrotach jest ostre szarpnięcie tak jakby silnik nie dostał paliwa ale trwa to ułamek sekundy. Po szarpnięciu za samochodem pojawia się kłąb czarnego dymu...
    Za malo powietrza, nadmiar paliwa w stosunku do powietrza objawia sie wlasnie jako czarny bym - do sprawdzenia szczelnosc ukladu, przeplywka, kierownice w turbinie i VGT.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Witam wszystkich.
    Zainspirowany wspaniałym opisem "know-how" próby przelewowej wtrysków postanowiłem wykonać ją w taki sam sposób jak jest to opisane w dziale "Zrób to sam".
    Próba wykonana, ale problem pojawia się przy interpretacji wyników...
    I tutaj właśnie kieruje moją prośbę Alfaholicy
    Proszę o pomoc w interpretacji.

    Próba wykonana przez czas 4 minut:
    Zebrana ilość paliwa w strzykawkach (w ml.):
    29, 29, 28, 30, 30
    Na pierwszych trzech jest tolerancja + ok. 1 ml, gdyż nie chciało paliwko spłynąć do strzykawki (za cienki wężyk, a dmuchał nie będę)...

    Pytam, gdyż mam problem z kopceniem na czarno, nawet na wolnych obrotach. Nie są to jakieś kłęby czarnego dymu, ale jest on widoczny.
    Mechanik stawia na końcówki wtrysków, ale bez żadnej diagnozy... tylko dlatego, że kopci.

    Za wszelkie uwagi, pomysły i koncepcje będe ogromnie wdzięczny.
    Z wtryskami pewnie jest Ok. U mnie gdy 2 były walnięte to już po 20 sek. pracy silnika w ich naczyniach zebrało się 2x więcej on. niż w pozostałych dobrych.
    Jeżeli chodzi o kopcenie to miałem takie coś gdy przepaliła się kiepska zaślepka EGR. auto dymiło wówczas jak Star66 pod górę.Ale to dymienie występowało pod obciążeniem (przy przyspieszaniu).

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    @ rafał_5n:
    Mam program diagnostyczny FiatECUScanner, ale nie mogę znaleźć opisu do niego i nie wiem jak te wtryski sprawdzić. Poza tym jakie wartości być powinny i jak one bedą określone w sensie nazwy? Jeżeli znasz odpowiedzi na te pytania to proszę napisz. Silnik chodzi normalnie, bez jakiś falowań, skoków. Oczywiście jest to mój pierwszy diesel, przedtem jeździłem benzyną, więc cały czas mi się wydaje, że coś z tym silnikiem jest nie tak

    @kaz156:
    U siebie założyłem częściowa zaślepkę, jakiś miesiąc temu. Myślałem, że to może być prxyczynkiem do dymienia, ale niestety nie.

    Co do szczelności układu... nie wiem. Wygląda na ok. Oczywiście lepiej by było zmierzyć na kompie, ale również nie wiem jak. Niestety mieszkam w Skawinie i nie mam tutaj u siebie takich magików, którzy potrafia to sprawdzic. A ze względu na pracę (kolejarz) to nie mam czasu dobrze w domu się wyspać...

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    @ rafał_5n:
    Mam program diagnostyczny FiatECUScanner, ale nie mogę znaleźć opisu do niego i nie wiem jak te wtryski sprawdzić. Poza tym jakie wartości być powinny i jak one bedą określone w sensie nazwy? Jeżeli znasz odpowiedzi na te pytania to proszę napisz. Silnik chodzi normalnie, bez jakiś falowań, skoków. Oczywiście jest to mój pierwszy diesel, przedtem jeździłem benzyną, więc cały czas mi się wydaje, że coś z tym silnikiem jest nie tak

    @kaz156:
    U siebie założyłem częściowa zaślepkę, jakiś miesiąc temu. Myślałem, że to może być prxyczynkiem do dymienia, ale niestety nie.

    Co do szczelności układu... nie wiem. Wygląda na ok. Oczywiście lepiej by było zmierzyć na kompie, ale również nie wiem jak. Niestety mieszkam w Skawinie i nie mam tutaj u siebie takich magików, którzy potrafia to sprawdzic. A ze względu na pracę (kolejarz) to nie mam czasu dobrze w domu się wyspać...
    zrób wykresy
    1.engine speed,boost pressure,desired boost pressure
    2.engine speed,intake air flow,desired intake air flow
    3.corection cyl1,corection cyl2,corection cyl3,corection cyl4,corection cyl5(może przekręciłem nazwe ale coś podobnego,napewno znajdziesz)
    najlepiej zrób to w formie wykresu(po pomiarach trzeba zapisać jako csv,w zakładce wykresy)
    Myślę że szczelność dolotu już sprawdziłeś?
    zrób wykresy w stylu jak w załączniku

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Niestety musze zbierać sie do pracy, więc w tym momencie nie dam rady tego zrobić, ale jak wrócę to spróbuję. Dziękuję za pomoc rafał_n5 i proszę, abyś zerknął na te wykresy jak je wrzucę w ten temat.


  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Ciul z robotą, jeszcze zdąże
    Wykresy w załączniku, ale nie mam pojęcia o co w nich chodzi, ale chyba wszystko jest zepsute...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    ręce opadają na tego twojego mechanika.Wymieni wtryski i będzie to samo.Nie wiem jakie jest dokładne max ciśnienie doładowania w twoim silniku(bo mam 1.9 16v) ale powinno być ponad 2 ,a u ciebie jest max 1100.Usterka- nie działa turbina.Do sprawdzenia zmienna geometria turbiny,zawór overboost oraz szczelność przewodów podciśnieniowych,czujnik ciśnienia doładowania.Co do wtrysków nie jest idealnie ale mieszczą się w tolerancji(na zimnym silniku robiłeś pomiary czy na ciepłym)
    Dla pewności weź samochód na jazdę próbną i zrób wykres boost pressure/engine speed
    Nic o tym nie pisałeś ale powinna się świecić kontrolka awarii silnika

Podobne wątki

  1. Wtryskiwacze - wydruki z EPS708 proźba o pomoc w interpretacji
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-05-2015, 11:34
  2. Sensor airbag i pomoc w interpretacji eper
    Utworzone przez slavol w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-02-2014, 22:06
  3. Wynik próby przelewowej 2.4 JTD proszę o pomoc
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 04-09-2013, 19:28
  4. [Lancia Lybra] Interpretacja próby przelewowej
    Utworzone przez Krzysiek82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 17:29
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 22:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory