Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie Momenty dokręcania śrub w silnku.

    Witam

    Witam wszystkich postanowiłem zrobić remon silnika, który już powoli dobiega do końca. Teraz zostało podokręcac wszystkie śruby i utawić rozrzad wg. tematu "Blokady wałka rozrządu", w którym opisano go na wszytkie mozliwe sposoby. Nawiasem mówiąc blokady HP faktycznie pięknie pasują, a czujnik GMP jest nieodzowny. Przed ustawieniem rozrzadku śrubki musze jednak podokręcaći i moje pytanie z jaką siłą. W tej włoskiej instrukcji pewnie pisze, ale mój włoski to nawet nie raczkuje.

    Prosze podajcie momenty do poszczególnych śrub:
    1 śrubki mocujące panewkę korbowodową
    2 śrubki mocujące panewkę główną
    3 śrubki mocujące panewki wałków rozrządku
    4 śruby mocujące głowicę - to chyba 20 Nm (muszę jeszcze raz zerknąć) i potem 90st, 90st, 90st doczytałem to z włoskiej instrukcji i opisu na uszczelce.

    Dziekuję za pomoc. Nie chcę pozrywać gwintów i narobić sobie problemów.

    Tomek

    PS. Informacja dodatkowa. Mowa tu o momentach do silnika 1.8 TS w alfie 156 z 1999 roku.
    Ostatnio edytowane przez bocik_156 ; 23-04-2010 o 13:54

  2. #2
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Momenty dokręcania:
    - pokrywy lożysk głównych 96-119 Nm ( panewki głowne)
    - pokryw łożysk korbowych :
    1.etap 25 Nm
    2.etap dokręcić o 60 stopni (panewki korbowodowe)
    - koła zęb. wałka rozrz. zaw. wydech. 100-124 Nm
    - koła zęb. wałka rozrz. zaw. ssących 12 Nm
    - pokryw łożysk wałków rozrz. 13-16 Nm
    - napinacza paska zębatego 21-26 Nm
    - rolki zwiększającej opasania paska zębatego 21-26 Nm
    - koła zębatego walu korbowego 340-378 Nm ( LEWY GWINT ) !!!
    - koła zamach. 121-149 Nm
    - koła pasowego wału korb. 24-29 Nm
    - obud. termostatu 17-21 Nm
    - pompy cieczy chłodz. 17-21 Nm
    - obud. pompy oleju 6-8 Nm
    - tylnej pokr. kadłuba 8-10 Nm
    - obud. nap. wałków wyrównaważających 21-26 Nm
    - miski olej. :
    M6 : 7-9 Nm
    M8 : 21-26 Nm
    - korka spustu oleju 17-21 Nm
    - sondy lambda 47,5-57,5 Nm
    - kolektora ssącego i wydechowego 17-21 Nm
    - śuby kół 88-108 Nm

    Jeśli zaś chodzi o głowicę :
    1.etap 20 Nm
    2.etap 40 Nm
    3.etap dokręcić o 90 st.
    4.etap dokręcić o 90 st.
    5.etap dokręcić o 90 st.

    Oczywiście dokręcać zgodnie z właściwą kolejnością ( a jest ich tam 10 szt. )
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    5,819

    Domyślnie

    @bocik_156
    - ty masz szczęscie do zaczynia tasiemcowych tematów, zobaczymy jak będzie z tym.
    - może dobra passa sie skonczyła.
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    + G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF Nexus.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    83

    Domyślnie

    A jakim momentem dokręcić wtryskiwacz? Nigdzie tego nie mogę znaleźć. Może ktoś poradzi jak to zrobić, czy na wyczucie?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,057

    Domyślnie

    A sprawdzałeś w eLearn?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    A sprawdzałeś w eLearn?
    O tym nie pomyślałem.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,057

    Domyślnie

    26-32Nm

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Rychu Zobacz post
    O tym nie pomyślałem.
    To teraz już wiesz, więc sprawdź sobie jeszcze sam żeby nie było...

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    26-32Nm

    - - - Updated - - -

    To teraz już wiesz, więc sprawdź sobie jeszcze sam żeby nie było...
    Dziękuję. Sprawdziłem i dla potomności potwierdzam 26-32 Nm

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Momenty dokręcania.
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-01-2015, 18:33
  2. Momenty dokręcania śrub w naszych Bellach.
    Utworzone przez kML w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-10-2012, 14:07
  3. [33] Momenty dokręcania śrub w silniku
    Utworzone przez bugatti23 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 13:01
  4. Momenty dokręcania śrub
    Utworzone przez Krzychu1989 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 07:34
  5. [33] Momenty dokręcania korbowodów
    Utworzone przez Spirit w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-11-2009, 12:20

jaką siłą dokręcać głowicę alfa 2.0

jakim momentem dokręcić panewki

siłą śruby korbowodu c 360

c 360 dokręcanie głowicy

moment dokrecania panewek c 360

dokrencenie panewek w c 360

moment przykręcania głowicy w c330

jaką siłą dokręcić głowice korbowody i stopy c 360

c 360-3p z jaką siłą dokręcamy głowicę

c 360 3p z jaką siłą dokręcamy głowicę

z jaką siłą dokręcić głowice c-360

jaki moment dokręcania śrub rozrząd cdi

1.9 opel jaką siła dokręcać

jakim momentem dokrecic korbowod hp

moment dokręcania śrub wału korbowego silnik tabela

momenty dokręcania panewek sprinter

korbowody c360 jak dokrecac

instrukcja dokrecania glowicy opel 16

kolejnosc dokrecania srub w glowicy

momenty dokręcania śrub korbowodu c360

Moment dokrecania srob wal korbowy sprinter

stopka panewki nm

dokręcanie głowicy toyota yaris

monenty dokręcania panewek głównych c330

jaki moment dokręcania rozrząd cdi

jaką siłą dokręcić głowicę c 360

moment docisku walu korbowego opel

z jaka siła dokrecic panewki walu korbowego

wał korbowy c 360moment dokrenceń

siła docisku na wale korbowym

instrukcja obsługi wału korbowego scania 124

z jaka sila dokrecic panewki korbowodowe

jaką siłą dokręcić głowice

dokręcanie śrub korbowodów c 360

dokrecanie w c330

jakim momentem korbowod traktorku

jaką siłą dokręcamy głowicę w 3p

sila dokrecania glowicy w opel

na ile dokrecic panewki w c 360

z jakim momentem dokrecic glowice c 330

moment dokrecania korka miski alfa romeo

moment dokręcenia śrub korbowodu mwm

dociąganie panewek

moment dokrecania glowicy scania 4

moment dokręcania korbowodów c 360

moment dokrecania glowicy opel

jak dokrecic korbowody c-360

silnik c 360 moment siły do szpilek

momenty dokręcania śrub korbowodu c-360

moment dokrecania wału korbowego c360

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory