Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale 156 - Alfa Romeo 156 zadebiutowała na rynku w 1997. Jest najbardziej udanym handlowo modelem Alfy z lat 90. 156 zdobyła wiele wyróżnień w tym najważniejsze - Car Of the Year 1998. Montowano w niej silniki Twin Spark, 2.5 V6 (Internation Engine of the Year 2000), 3.2 GTA, JTS, JTD i JTDm. Do dziś 156 jest najpopularniejszym modelem Alfy na polskich drogach.
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie Wymiana osłony przegubu wewnętrznego

    Przeszukałem forum, ale dokładnego opisu wymiany tej osłony nie znalazłem, dlatego proszę o pomoc kogoś, kto już to robił:
    - czy trzeba wyjmować całą półoś, tj. odkręcać nakrętkę piasty koła i rozłączać zwrotnicę od wahacza?
    - a może wystarczy tylko odkręcić 6 śrub manszety przegubu i zdjąć osłonę po usunięciu opasek,
    - jaki rodzaj przegubu jest w silniku TS - homokinetyczny z kulkami, czy krzyżakowy?
    - przypuszczam, że przegub jest smarowany smarem stałym, więc nie będzie potrzeby spuszczania oleju ze skrzyni.
    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    Ponawiam, bo nie wierzę, że nie ma na forum fachowca, który nie wymieniał tej osłony.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kierasino
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    AR 156 1.9 JTD
    Postów
    58
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 22 h 46 m

    Domyślnie

    mi ostatnio mechanik wymieniał, jak bym był przy nim to bym Ci powiedział co i jak. A tak to zostawiłem samochod i na drugi dzien do odbioru.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo159 JTDM 150&&147 jtd 163ps
    Postów
    736
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 16 h 28 m

    Domyślnie

    wydaje mi sie ze wystarczy tylko odkrecic przegub zdjąc segera i powinien zejsc bez problemu co do przegubu niewiem w 2.4 jtd kumpa były 3 przeguby homokinetyczne i jeden krzyzakowy
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    No to widzę, że bedę prekursorem - jak zrobię, to opiszę wszystko po kolei, co i jak.
    Co prawda kiedyś ktoś na forum pisał, że nie trzeba wyjmować półosi - wystarczy tylko odkręcić 6 śrub manchety i można wymienić osłonę, ale coś nie za bardzo w to wierzę.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 h 12 m

    Domyślnie

    żeby wymienić osłonę któregokolwiek przegubu trzeba wyjąć półoś,czyli konieczne jest rozpięcie zawieszenia.
    następnie trzeba zdjąć przegób z półosi po uprzednim zdjęciu zabezpieczenia specjalnymi szczypcami.dopiero wtedy można wymienić osłonę.
    przeguby są homokinetyczne dlatego trzeba bardzo uważać przy ich demontażu żeby nie rozleciał się a kulki nie wyleciały.
    montaż w odwrotnej kolejności.

    do przegubów najlepiej stosować smar grafitowy.często jest już w komplecie z manszetą (osłoną).


    moja druga ulubienica...

  7. Thanks SG0240 thanked for this post
  8. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    Dzięki - tak właśnie myślałem.
    Jeszcze tylko jedno pytanie:
    - czy w celu rozłączenia przegubu trzeba (oprócz zdjęcia zabezpieczenia) odkręcić również 6 śrub z łbami na klucz imbusowy?

  9. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    281
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    4 d 14 h 48 m

    Domyślnie

    Wymieniałem ostatnio osłone przeguba ale zewnetrznego i wystarczy rozkrecic wachacze na końcówkach i robi się na tyle miejsca żeby wyciągnąć półoś. A zabezpieczenie to zwykły pierscień który trzeba rozchylić.

  10. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,552
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 18 h 32 m

    Domyślnie

    No to już wiem, co i jak bo właśnie kończę wymianę tej osłony, więc - tak, jak obiecałem - napiszę, jak to się robi.
    1. odkręcamy nakrętkę półosi
    2. rozpinamy przegub wahacza - ja rozpiąłem górny, ale można i dolny
    3. rozpinamy przegub końcówki drążka,
    4. wyjmujemy śrubę łączącą widelec amortyzatora z wahaczem dolnym
    5. odkręcamy 6 śrub łączących przegub wewnętrzny półosi ze skrzynią biegów - robota przerąbana - potrzebny imbus sześciokątny 6 mm wyjątkowej mocy
    6. wyjmujemy całą półoś z 2 przegubami
    7. ponieważ przegub wewnętrzny jest nierozbieralny i stanowi całość z półosią, należy "rozpołowić" przegub zewnętrzny, zdjąć jego osłonę z półosi, a nastepnie zdjąć osłonę przegubu wewnętrznego
    8. potem już sprawa prosta - nakładamy nową osłonę przegubu wewnętrznego, potem osłonę przegubu zewnętrznego, nakładamy nowy smar do obu przegubów, montujemy przegub zewnętrzny, montujemy opaski
    9. tak przygotowaną półoś kompletną z 2 przegubami montujemy do samochodu.
    10. żeby nie mieć w przyszłości problemów z odkręceniem 6 śrub przegubu, zakupiłem nowe śruby o identycznych wymiarach, ale z łbami sześciokątnymi

    Teoretycznie widzę możliwość wykonania tej pracy na samochodzie, bez wyjmowania półosi i odkręcania tych nieszczęsnych 6 śrub przegubu, ale trzeba by mieć do tego wiele cierpliwości i kanał.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 24-06-2010 o 15:39

  11. Thanks kwadratmk1 thanked for this post
  12. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    AR 156 1.9jtd
    Postów
    42
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    20 h 35 m

    Domyślnie

    Opis super,tylko z wymianą śrub trzeba zwrócić uwagę na twardość.Nie utwardzone śruby przy,którymś szybszym puszczeniu sprzęgła zostaną ścięte i skończy się jazda.Jeżeli założyłeś zwykłe radzę wymienić.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wymiana kielicha przegubu wewnętrznego.
    Utworzone przez FrankyFurbo w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 30-10-2014, 21:43
  2. Wymiana lewej osłony przegubu wewnętrznego
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-11-2013, 21:28
  3. [146] Wymiana uszczelniacza przegubu wewnętrznego
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 16:51
  4. Wymiana przegubu wewnętrznego V6
    Utworzone przez Hamster w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 23:17
  5. Wymiana przegubu wewnętrznego w JTD
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 21:54

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

wymiana przegubu opel frontera

opel corsa c jak wymontować półoś

wymina przegubu opel fronterawymiana smaru w przegubie wewnętrznymosłona przegubu wewnętrzna alfa 156osłona półosi corsawymiana oslony gumowej polosi przy skrzyni golf4jjak zdjac przegub vectrawymiana osłony półosi vectra bwymiana półosi opel corsaopel corsa c wyjmowanie półosiwymiana półosi w t4wymiana osłony przegubu opel vectracorsa b przegub wewnetrzny schematprzegub wewnetrzny vw t4 budowajak w vw t 4 zdjac przegub zewnetrznyoslona na przegub wewnętrznyprzegub polosi vitovw t4 półoś zabezpieczenie montażmatiz wymiana osłony przegubupółoś opel corsa D montaż wymiana półosi opel corsa D jak przesmarowac gumy amortyzatorow opel corsa copel vectra b zabezpieczenie do przegubu do skrzyni prawa stronajak wyciagnac polos vectra bosłona przegubu wewnetrzneg alfa romeo 156 przy skrzyni biegów jak wymienić gumę przegubu w mazdzie5wymiana oslony przegubu opel corsaschemat jak zdjąć przegub opel frontera AVw t4 jak wyjąć pół ośopel vectra c demontaż polosi wymiana mieszkaOpel corsa wymiana osłony przegubuwymiana przegubu matizacena wymiany osłony przegubów corsa c. gliwicejak wymienić przegub w opel corsa b 2000r.wymiana gumowa puloski mazda6wymiana osłony przegubu corsa bwymiana przegubu wewnetrznego golf IIopaska osłony półosi wewnętrznej cinquecento 700wymiana osłony przegubu zewnętrznego opel vectra bjak wymienic oslony gumowe skrzyni seicentowymiana oslony przegubu wewnetrzny alfa 156 1.9oslona przegubu vitojaki smar do manszetywymiana przegubu corsa bjak rozpiąć przegub vw golf 2wymiana przegubu corsa cprzegub wewnetrzny vw t4corsa c osłona półosiosłona przegubu opel corsa bopel vectra c demontarz polosi wymiana mieszkajak zdemontowaćprzegub wewnętrzny fiestyjak wymienic przegub opel frontera wymiana oslony przegubu mazda6jak wyjac lewa poloske vectra bjak wymienić manszetę w corsiewymiana osłony przgubu t4jak wymienić przegub opel corsa cwymiana przegubu wewnętrznego opel vectra a zabezpieczeniawymiana przegubu wewnetrznego opel vectra a schematjak wyciągnąć półoś ze skrzyni opel fronterapółosie opel frontera demontażopel corsa 2006 guma przegubu zdjęciacorsa b jak sciagnac pol oswymiana półosi corsaprzegub wewnętrzny jak wymienić opelgolf 4 demontaż przegubu kolejnoscwymiana osłony przegubu seicento strona wewnetrznaprzegub wewnetrzny vito wymianawymiana przegubu w cinquecento 700jak rozmontować przegub astra 2golf 2 skrzynia biegów półosie jakie śrubyjak zdemontować piaste w opel fronterawymiana przegubu w chinquecento 700wymiana osłony na przegubie corsa cwymiana osłon na przegubie wewnętrznymjak wymienic przegub wewnetrzny skrzyni biegow golf 2budowa przegóba wewnetrznegogolfopel vectra a jak wymienic przegub wewnetrznypółosie opel fronterawymiana osłony przegubu wewnętrznego opelOpel coraz wymiana osłony przegubuwymiana przegubu wewnetrznego vectra b cena wymianyjak wymienic oslonyprzegubu w vw t4osłona przegubu wewnętrznego corsa djak rozpiąc przegub wewnetrzny w golfie 4jak ściągnąć przegub vitowymiana wewnętrznej gumy przegłubu golf 3przegub wewnętrzny golf2 wymianawymiana polosi ople fronterawymiana przegubu opel frontera 2000wymiana oslony przegub opel frontera bjak wymienic osłone przegubu wewnętrznego w oplu vectra bguma przegubu wewnętrznego golf ivvito przegub polosiosłona przegubu corsa cjak wymienić przegub opel fronterawymiana przegubów cinquecentocorsa c wyjęcie półosijak wymienic oslone przegubu opel frontera

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory