Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,695

    Domyślnie Wymiana osłony przegubu wewnętrznego

    Przeszukałem forum, ale dokładnego opisu wymiany tej osłony nie znalazłem, dlatego proszę o pomoc kogoś, kto już to robił:
    - czy trzeba wyjmować całą półoś, tj. odkręcać nakrętkę piasty koła i rozłączać zwrotnicę od wahacza?
    - a może wystarczy tylko odkręcić 6 śrub manszety przegubu i zdjąć osłonę po usunięciu opasek,
    - jaki rodzaj przegubu jest w silniku TS - homokinetyczny z kulkami, czy krzyżakowy?
    - przypuszczam, że przegub jest smarowany smarem stałym, więc nie będzie potrzeby spuszczania oleju ze skrzyni.
    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,695

    Domyślnie

    Ponawiam, bo nie wierzę, że nie ma na forum fachowca, który nie wymieniał tej osłony.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kierasino
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    AR 156 1.9 JTD
    Postów
    59

    Domyślnie

    mi ostatnio mechanik wymieniał, jak bym był przy nim to bym Ci powiedział co i jak. A tak to zostawiłem samochod i na drugi dzien do odbioru.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Alfa Romeo159 JTDM 150&&147 jtd 163ps
    Postów
    740

    Domyślnie

    wydaje mi sie ze wystarczy tylko odkrecic przegub zdjąc segera i powinien zejsc bez problemu co do przegubu niewiem w 2.4 jtd kumpa były 3 przeguby homokinetyczne i jeden krzyzakowy
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,695

    Domyślnie

    No to widzę, że bedę prekursorem - jak zrobię, to opiszę wszystko po kolei, co i jak.
    Co prawda kiedyś ktoś na forum pisał, że nie trzeba wyjmować półosi - wystarczy tylko odkręcić 6 śrub manchety i można wymienić osłonę, ale coś nie za bardzo w to wierzę.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,236

    Domyślnie

    żeby wymienić osłonę któregokolwiek przegubu trzeba wyjąć półoś,czyli konieczne jest rozpięcie zawieszenia.
    następnie trzeba zdjąć przegób z półosi po uprzednim zdjęciu zabezpieczenia specjalnymi szczypcami.dopiero wtedy można wymienić osłonę.
    przeguby są homokinetyczne dlatego trzeba bardzo uważać przy ich demontażu żeby nie rozleciał się a kulki nie wyleciały.
    montaż w odwrotnej kolejności.

    do przegubów najlepiej stosować smar grafitowy.często jest już w komplecie z manszetą (osłoną).


    moja druga ulubienica...

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,695

    Domyślnie

    Dzięki - tak właśnie myślałem.
    Jeszcze tylko jedno pytanie:
    - czy w celu rozłączenia przegubu trzeba (oprócz zdjęcia zabezpieczenia) odkręcić również 6 śrub z łbami na klucz imbusowy?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    281

    Domyślnie

    Wymieniałem ostatnio osłone przeguba ale zewnetrznego i wystarczy rozkrecic wachacze na końcówkach i robi się na tyle miejsca żeby wyciągnąć półoś. A zabezpieczenie to zwykły pierscień który trzeba rozchylić.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,695

    Domyślnie

    No to już wiem, co i jak bo właśnie kończę wymianę tej osłony, więc - tak, jak obiecałem - napiszę, jak to się robi.
    1. odkręcamy nakrętkę półosi
    2. rozpinamy przegub wahacza - ja rozpiąłem górny, ale można i dolny
    3. rozpinamy przegub końcówki drążka,
    4. wyjmujemy śrubę łączącą widelec amortyzatora z wahaczem dolnym
    5. odkręcamy 6 śrub łączących przegub wewnętrzny półosi ze skrzynią biegów - robota przerąbana - potrzebny imbus sześciokątny 6 mm wyjątkowej mocy
    6. wyjmujemy całą półoś z 2 przegubami
    7. ponieważ przegub wewnętrzny jest nierozbieralny i stanowi całość z półosią, należy "rozpołowić" przegub zewnętrzny, zdjąć jego osłonę z półosi, a nastepnie zdjąć osłonę przegubu wewnętrznego
    8. potem już sprawa prosta - nakładamy nową osłonę przegubu wewnętrznego, potem osłonę przegubu zewnętrznego, nakładamy nowy smar do obu przegubów, montujemy przegub zewnętrzny, montujemy opaski
    9. tak przygotowaną półoś kompletną z 2 przegubami montujemy do samochodu.
    10. żeby nie mieć w przyszłości problemów z odkręceniem 6 śrub przegubu, zakupiłem nowe śruby o identycznych wymiarach, ale z łbami sześciokątnymi

    Teoretycznie widzę możliwość wykonania tej pracy na samochodzie, bez wyjmowania półosi i odkręcania tych nieszczęsnych 6 śrub przegubu, ale trzeba by mieć do tego wiele cierpliwości i kanał.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 24-06-2010 o 13:39

  10. #10
    Syl66
    Gość

    Domyślnie

    Opis super,tylko z wymianą śrub trzeba zwrócić uwagę na twardość.Nie utwardzone śruby przy,którymś szybszym puszczeniu sprzęgła zostaną ścięte i skończy się jazda.Jeżeli założyłeś zwykłe radzę wymienić.

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Wymiana kielicha przegubu wewnętrznego.
    Utworzone przez FrankyFurbo w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 21:21
  2. Wymiana lewej osłony przegubu wewnętrznego
    Utworzone przez czerwcowy0520 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-11-2013, 20:28
  3. [146] Wymiana uszczelniacza przegubu wewnętrznego
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 14:51
  4. Wymiana przegubu wewnętrznego V6
    Utworzone przez Hamster w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 22:17
  5. Wymiana przegubu wewnętrznego w JTD
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-04-2010, 19:54

wymiana przegubu opel frontera

opel corsa c jak wymontować półoś

osłona półosi corsawymina przegubu opel fronteraosłona przegubu wewnętrzna alfa 156wymiana smaru w przegubie wewnętrznymmatiz wymiana osłony przegubuwymiana półosi opel corsawymiana półosi w t4przegub polosi vitowymiana oslony gumowej polosi przy skrzyni golf4corsa b przegub wewnetrzny schematvw t4 półoś zabezpieczenie montażjak przesmarowac gumy amortyzatorow opel corsa cjak w vw t 4 zdjac przegub zewnetrznywymiana osłony przegubu opel vectraoslona na przegub wewnętrznyprzegub wewnetrzny vw t4 budowaopel corsa c wyjmowanie półosiwymiana osłony półosi vectra bpółoś opel corsa D montaż wymiana półosi opel corsa D wymiana przegubu wewnjak ściągnąć przegub vitojak wymienić przegub corsa bcorsa b demontaz polosidemontaż półosi vectra bwymiana przegubu wewnętrznego fiat ccopel frontera wymiana półosifiat ducato zabezpieczenie przegubu wewnetrznegowymiana mieszka na półosi opel vectra aosłony przegubu wewnętrznego mazda 6opel vectra -instrukcja wymiany osłony przegubu-prawa stronawymiana wewnętrznej manszetywymiana osłony przegubu golf ivwymiana przegubu koszt vitoprzeguby schemat opel fronterajak wymontowac półos vw golf4budowa przegubu opel vectra cwymiana osłony przegubu seicento strona wewnetrznawymiana przegubu wewnętrznego w corsie cosłona przegóbu wewnetrznajak wymienić gumy na pólosi w t4wymiana wewnętrznej gumy przegłubu golf 3przegub wewnętrzny golf2 wymianawymiana polosi ople fronterawymiana przegubu opel frontera 2000wymiana oslony przegub opel frontera bjak wymienic osłone przegubu wewnętrznego w oplu vectra bguma przegubu wewnętrznego golf iv

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory