Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 63

Temat: Jak rozpoznać padniety termostat ? i jakie są tego skutki ?

  1. #1
    GaLaZ
    Gość

    Domyślnie Jak rozpoznać padniety termostat ? i jakie są tego skutki ?

    Witam,

    Przeczytalem tematy dot. termostatu, pelno tego ale nie znalazlem konkretow. Mianowicie chodzi mi o to jak rozpoznac ze termostat jest walniety amatorsko, tzn. poprostu poprzez jazde i obserwację ? Czy da rade rozpoznac ze cos jest nie tak przy zbiorniku z plynem do chłodnicy ? spotkalem sie z opinia ze dzwiek psssssttt to objaw zagotowania sie wody...

    Kolejna sprawa to jakie konsekwencje padnietego termostatu ?

    Wybaczcie banał pytan, ale dopiero "wchodze" w swiat motoryzacji i alf


    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie

    Przy walniętym termostacie samochód nie będzie ci łapał odpowiedniej temperatury 90 stopni.
    Przy walniętym termostacie masz większe spalanie i zimno w aucie zwłaszcza zimą

  3. #3
    sciesill
    Gość

    Domyślnie

    Jak padnie termostat to zaraz widać że wskazówka zegara temp. będzie się bujać około 65 - 70 stopni i nic więcej ( no chyba że dasz belli osty wycisk )

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    zależy jak walnięty : cały czas otwarty czy cały czas zamknięty ?
    czy wskazówka nie przekroczy 70 ? można dyskutować bo npjeżeli przy okazji niesprawny będzie czujnik temperatury cieczy to wskazania mogą być nawet i 100 a prawdziwej temp będzie się można jedynie domyślać ( pomijam już mało precyzyjne wskazania temp na wskaźniku kabinowym)








  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    o termostatach w jtd to by mozna niejeden doktorat napisac. poszukaj postow macka i atx'a

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Po wymianie termostatu w moim JTD M-Jet temperatura oscyluje w okolicach 90* (88-92* badane na ECU), na wskaźniku jest to oczywiście koło 80-85*.. Przy padniętym wskazówka ledwo wyszła za pierwszą kreskę po 10km jazdy, a przy dłuższej jeździe i nie ważne czy pałowaniu, czy emerytowaniu nigdy nie wyszła za drugą kreskę..

    Reasumując wskaźnik u mnie:
    - sprawny termostat: 80-85*
    - padnięty termostat: 50-70*


  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    U mnie wskaźnik pokazuje około 80*C, a po podpięciu do kompa ECU pokazuje około 87*C, więc chyba dobrze.
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  8. #8
    GaLaZ
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za odpowiedzi

    a jeszcze jedna kwestia po jakim czasie ma urosnac do tych 80 stopni ? bo wiadomo ze odrazu przeciez to sie nie dzieje ? ;>


    G.

  9. #9
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    A czy wiesz jak działa termostat? Bo to w sumie dosyc kluczowe jeżeli chcesz samodzielnie rozpoznać jego usterkę Najprościej termostat to taki zawór, który po wzroście temperatury płynu chłodzącego do odpowiedniego poziomu otwiera się i puszcza płyn chłodzący krążacy w silniku na tzw. duży obieg, czyli do chłodnicy, w celu jego schłodzenia i utrzymania optymalnej temperatury silnika- to tak bardzo skrótowo Jak sprawdzić czy termostat jest walniety- pierwsze- jesli jest cały czas otwarty- po odpaleniu silnika, jak juz wskazówka od temperatury drgnie, podnosisz maskę od silnika i macasz ręką rurę biegnącą od termostatu do chłodnicy- czy jest ciepła, czy zimna - jak zimna to ok., jak ciepła, tzn. że termostat jest otwarty cały czas, czyli jest do baniTa rura powinna robic się ciepła(a raczej od razu gorąca) dopiero po tym jak silnik złapie odpowiednią temperaturę do otwarcia termostatu(na wskaźniku kabinowym ok. 80 stopni)- z tym że to takie uproszczenie i uogólnienie, bo jak pisza koledzy- wskaźnik kabinowy rzadko kiedy pokazuje prawdętzn, jest dokładny. Druga usterka termostatu- nie otwiera się- cóż w tym przypadku po prostu termostat nie otworzy się(niezależnie od temperatury na wskaźniku, rura z termostatu do chłodnicy będzie zimna) i silnik złapie bardzo wysoiką temperaturę- to samo może powodować zakamieniona, uszkodzona chłodnica, lub brak płynu
    To tak bardzo krótko i bardzo upraszczając
    Ostatnio edytowane przez b.piotrus ; 18-05-2010 o 14:40
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    była AR156 1,9 JTD 110 2001; AR147 1,9 JTD 2003, Stelvio, jest 159,1,9 200KM, Giulia 280KM
    Postów
    1,552

    Domyślnie

    "Jak sprawdzić czy termostat jest walniety- jesli jest cały czas otwarty"
    ja sprawdzam tak - luzuję opaskę zaciskową, ściągam wąz wodny z obudowy termostatu i unoszę go do góry. Uruchamiam silnik i obserwuję co się dzieje - przy sprawnym termostacie gdy silnik jest zimny płyn nie ma prawa wypływac z obudowy(przy zimnym silniku nie może byc dużego obiegu i przepływu płynu do chłodnicy).Teraz czekając dalej możemy obserwować wskazania czujników i namacalnie stwierdzić moment otwarcia termostatu. Przy tej operacji można stracic 100-200mg płynu chłodzącego, ale bez wyjmowania termostatu możemy w ciągu paru chwil sprawdzić jego stan.

Podobne wątki

  1. Zerwany pasek rozrządu,jakie są skutki? 3.0 V6 24V
    Utworzone przez Raulcarlos w dziale 166
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 06:54
  2. Świeca wykrecila sie/ pekla podczas jazdy - jakie skutki ?
    Utworzone przez heavy1691 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-12-2012, 23:07
  3. Jazda na kiepskiej jakosci paliwie - jakie objawy/skutki?
    Utworzone przez kobielczak w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-10-2011, 22:23
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory